Acute alvleesklierontsteking

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Spannend! Hopelijk doet hij het goed die 14 dagen zonder pred. Heb je nog wat over? Voor als hij toch over een week inkakt dat zij weer kunnen starten?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Gelukkig ben ik maar 7 dagen echt in het buitenland, daarna wel in Nederland niet thuis. Maar mocht het toch niet helemaal goed gaan, kan ik haar na een week ophalen en zorg ik voor thuiszorg. Maar ik uit van het beste.

@Sansan: ik heb nog over, dus ga ik ook meegeven. Ga ook aangeven dat ze direct contact moeten zoeken met Barendrecht mochten ze twijfelen. Da in Barendrecht is ook op de hoogte dat ze een kattenhotel in gaat en gaf aan dat ze gewoon gebeld kan worden. Zelf ben ik natuurlijk ook bereikbaar.

Ik duim dat ze het in ieder geval deze week goed doet, dan krijg ik ook wat meer vertrouwen. En ik ben heel nieuwsgierig naar de waarde, of deze daadwerkelijk is gedaald door de prednison
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Hey spannend Douraque, maar voor alsnog tof om te lezen dat ze goed gaat, ik duim voor je en wens je een fijne vakantie, hopelijk met minimaal zorgen!
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Nou, mijn kat zit sinds zaterdagmiddag in het kattenhotel en ze eet slecht.

Ik zit met zo’n zwaar gevoel nu op het vliegveld. Voel mij zo schuldig dat ik dit heb moeten doen, maar ik kon niet meer annuleren.

Zij gaan nu dwangvoeren om te kijken of ze dan uit zichzelf gaat eten. Ik heb aangegeven, nadat ik overleg heb gehad met de da, dat ze 1/8 eetlustopwekker kunnen geven. Zelf denk ik dat het echt met stress te maken heeft en ik hoop dat ze over die hobbel heen komt.

Volgende week maandag ben in weer in Nederland. In principe zou ze tot vrijdag in het hotel verblijven, maar als ze zo blijft haal ik haar maandag al op.

Ik denk niet dat ik ten volle kan genieten van een vakantie (ik moest dit even kwijt)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Ahhh douraque, wat ontzettend naar.
Gelukkig is je meisje in goede handen. Als baasje verdien je ook even adempauze.

Ik hoop dat je snel weer geruststellend bericht krijgt.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Ah dit vind ik echt zo rot voor je..weet wat het is als je nooit wegkan ivm je zorgen.. zoals sansan al zei; ze is in goede handen en dit zal ook gewoon even wennen zijn, zie het ook veel bij ons in de opvang bij het pension, dus het kan zomaar zijn dat als ze gewend is het al beter gaat. Hoop dat je toch wat rust kan pakken en dat ze snel weer lekker eet. Duimpjes draaien voor je..
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door ErikPhilippus »

Dat is inderdaad vervelend, je voelt je dan snel zo machteloos, misschien zelfs schuldig. Ik hoop van harte dat het de stress is, en ze na de Mirtazipine weer wat gaat eten, zodat jij wat rust in je lijf krijgt en lekker even kan genieten van de vakantie.
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Moni3 »

Ach wat een zorg, en je schuldgevoel snap ik ook. Het klinkt echt dat zij in heel goede handen is. Gooi ook jouw stress hierover er even uit, en dan lekker de zon in! Hoop dat je kat snel iets ontspant.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ik heb begrepen dat ze nav het dwangvoeren nog niet veel eet. Het is wel zo als ze haar brokjes met de hand voeren of natvoer in haar mond geven, ze wel eet. Ze heeft ook gewoon ontlasting.

Ze gaan vandaag de mirtazapine proberen, want ook hun denken aan stress. Ze ligt nu niet meer hele dagen in haar hok, ze komt een ook al uit en ze knuffelt graag. Maar het eten lijkt de laatste hobbel te zijn. Vorige keer had ze ook lastig, maar nu duurt het langer. Denk ook omdat ze alleen zit en geen concurrentie voor het eten (thuis eet ze ook pas als ik er naast sta, dus ik denk dat ze dan een soort concurrentie voelt dat ik haar eten op eet).

En ik blijf mij schuldig voelen. Ik weet dat ze in goede handen is, maar dat gevoel blijft. Slaap ook hier super slecht, lig gewoon constant aan haar te denken.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

We zijn een paar dagen verder, de eetlustopwekker is gegeven maar toch eet ze matig. Ik blijf het gevoel houden dat dit echt is omdat ze alleen zit en gewoon depri is. Ook al krijgt ze genoeg aandacht.

Ik heb ook besloten om haar maandag op te halen als ze nog zo blijft. Dat is absoluut niet ten nadele van het pensioen, zij zorgen echt heel goed voor ze (en vorig haar heeft ze daar een maand heel goed gezeten). Maar mijn gevoel kan ik niet uitschakelen.

Maar dan de vraag, hoe in de zomer? Ik ga dan een maand naar Zuid-Afrika. Ik weet het allemaal niet meer
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Mleen »

Je zou haar dan thuis kunnen laten en iemand op je huis en kat laten passen! ;)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Dat is wat ik ook ga proberen. Ik ga in juni twee keer een korte stedentrip doen (dag heen, volgende dag terug). Dan weet ik of ze dat wel trekt. Maar niet iemand laten slapen in mijn huis, maar wel 2 of 3x per dag langskomen

Ik ga alles ook bespreken met het pension, heb daar nl. gereserveerd voor de zomer. Zij hebben ook veel ervaring met katten en kunnen ook een beetje daarin helpen
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Balen dit Douraque, hoop dat ze snel beter gaat eten :(..
ik heb een vaste oppas aan huis hier in Rotterdam, ze is bijna afgestudeerd als paravetinair en is echt heel betrouwbaar en erg lief en net zo bezorgd en oplettend als ons. Met haar durf ik nu eindelijk ook te kijken naar een vakantie en de prijs valt ook mee. Ze blijft hier altijd slapen voor Simba als we 2 dagen heen en weer moeten naar Duitsland voor Mn zieke schoonvader. Dus mocht je meer info willen hebben, ze staat ook op een website met reviews etc.
We zijn hard aan het duimen voor beter bericht over je poesje..sterkte!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Voor huisbezoeken raad ik je ook de katbutler aan! Zij werkt in jouw gebied en is al jaren vrijwilliger in onze opvang in Krimpen a/d IJssel. Was jurist en kattengedragsdeskundige en heeft besloten haar droom na te jagen en enkel nog met dieren te werken. Fleur heet ze, https://www.katbutler.nl/ hoop dat je er wat aan hebt.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Vandaag ga je haar ophalen he?
Hoe was je vakantie? Hoe gaat het met haar?

Lastig he vakantie. Wij hebben hier een fijne vriendin die twee x per dag langs komt als we weg gaan, elke dag filmpjes en ze pilt ook, we zijn echter al sinds vorig jaar mei niet meer weg geweest en we zien langer dan een week ook niet gebeuren als hij stabiel is. Onstabiel al helemaal niet.
Plaats reactie