Acute alvleesklierontsteking

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Ach sneu :( je schrikt dan ook! En het arme zieltje moet nu flink bijkomen...

Maar herkenbaar hoor! Was hier vanaf buiten maar sprake van drie kiezen, röntgenfoto gaf erger aan en tijdens trekken trof de dierentandarts een nog veel grotere puinhoop aan dan ze röntgen liet zien. Wij hebben er toen voor gekozen afgelopen januari alles te laten trekken behalve drie hoektanden.
We vonden 1 keer zo’n ingreep meer dan genoeg en wilde niet het risico lopen over een jaar weer tanden te moeten trekken.
Hebben jullie het niet gehad over meer tanden trekken?
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

En de brokjes niet eten, daar heb je nu dus een andere verklaring voor. Niet de alvleesklier. Pffff.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ze heeft de hoektanden en snijtanden laten zitten, want daar was de wortel nu nog heel goed verankerd. Vond zij zonde om weg te halen.

En inderdaad een goede verklaring voor het niet eten van haar brokken.

Ik ga nu kip en koolvis halen. Hopen dat ze dat eet, want honger heeft ze. Want ik weet niet goed wat ik kan geven. Geweekte brokken weigerde ze, Schesir mag ik nu nog niet geven.

Ga zo even bellen of gourmet wel mag, evt aangelengd met water. Zeer lastige kat met eten
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Wij hadden na de totaal extractie geen antibiotica en geen voer-advies. Kat mag alles eten wat het wil. Ik vertrouw wat dat betreft een veterinaire dierenarts daarin. Gourmet lijkt mij prima! Grootste dwarsligger is haar alvleesklier lijkt mij :p

Zolang ze maar eet.
Onze kat at goed maar wel minder namelijk en had toch ff door afvalllen last van misselijkheid en is met drie dagen emeprid weer op de rails gekomen.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Dat dachten wij ook, zolang ze maar eet. Als haar wonden geheeld zijn, mag ze weer op Schesir. Maar vanwege de stukjes kan dat nu niet, blijft dan in de wondgaten zitten

En ze wil echt eten nu, ze miauwt goed erom. Dus ik probeer kip of koolvis en evt gourmet
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Kip en koolvis bevatten toch ook stukjes.
Ik zou lekker die schesir in de blender gooien als ik jou was, misschien eet ze het ook als een glad gepureerd papje. Dan kan ze gewoon haar vertrouwde eten krijgen.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ohh dat ik ook nog goede, in de blender inderdaad.

Ja, waarom dan kip en koolvis wel snap ik dan niet. Op andere websites staat dit ook aangeraden. Dus ik snap het ook niet heel erg.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Eet ze het?
Hoe gaat het met haar?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Kip weigert ze, evenals gourmet (paar likjes genomen).

Koolvis at ze de helft van op, daarna wilde ze niet meer eten/wist ze niet meer hoe. Denk toch te gevoelig om te happen of ze wil het “vers van de pers” hebben. Dat ga ik morgen nog eens proberen.

Schesir heb ik door de blender gehaald en afgezien van een paar likjes wilde ze niets.

Dus toen Schesir normaal gegeven, wel de harde stukjes tonijn eruit gevist, en warempel ze eet. Dus ik hou het hierop. Als ze kip/koolvis mag waar stukjes in zitten, mag ze ook Schesir natvoer

En qua gedrag is het alsof er niets is gebeurt. Ligt lekker op de bank of kijkt naar de vogels buiten. Ook al buprecare gehad zonder problemen.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Hoe gaat het ?
Heeft ze ondertussen al beter gegeten?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Het gaat nu super, ze eet Schesir heel goed. Durf nog geen brokken te geven totdat haar mondje een beetje geheeld is.

Maar dit alles zet mij we aan het denken. In hoeverre beïnvloed pijn bloedwaarden? Kan het zo zijn dat haar alvleesklier waardes niet daalde omdat ze al enige tijd last had van pijn? Want haar tanden waren dusdanig slecht dat dit al enige tijd aan de gang moet zijn geweest.

Ik denk maar hard op, dit kan ook allemaal lariekoek zijn. Maar het houdt mij wel bezig
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Aangezien het bij jouw vriendinnetje stress gerelateerd lijkt ivm pension etc dan lijkt me dan heel plausibel! Meten is weten, dus als het zo is dan ga je dat straks merken denk ik!
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Eet ze nog?
Ik vond het bij mijn kater zo erg he, ben zelf echt geen fan van de tandarts dus ik voelde mee :lol:
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ze eet nog prima, wel alleen het natvoer. Voor de rest is ze ontzettend vrolijk en aanhankelijk tegelijkertijd.

Ik weet niet vanaf wanneer ik haar droogvoer weer mag geven. Dus ik ga maandag even de da bellen, dan is ze ook klaar met haar antibioticum

Ik vind het ook zo zielig, hou zelf ook niet van de tandarts. Maar ze lijkt zich prima te redden
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Douraque hoe gaat het nu?

Welke schema/doseringen van prednisolon zijn jullie iedere keer gestart en heb jij bijwerkingen gezien?
Waardoor besloot de da destijds tot pred?
Geen diarree gehad toch? En daarna diarree met de pred? Of zag je echt puur die pijnklachten weg gaan en de etenslust terugkomen met pred?
Plaats reactie