Acute alvleesklierontsteking

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ik zou haar vrijdag pas ophalen, maar als het slecht bleef gaan al vandaag.

Maar ik kreeg vrijdag bericht dat ineens uit zichzelf goed aan het eten is. Dus ik laat haar tot vrijdag zitten. Ze heeft gewoon meer tijd nodig om te wennen, bovendien zit ze natuurlijk alleen wat heel erg meespeelt.

Vorig jaar was ze natuurlijk gezond en heeft ze prima een maand in het hotel verbleven. Dus ja, dit heeft nu puur te maken met dat ze nog herstellende is en alleen zit volgens mij
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 20 mei 2019 14:45 Vandaag ga je haar ophalen he?
Hoe was je vakantie? Hoe gaat het met haar?

Lastig he vakantie. Wij hebben hier een fijne vriendin die twee x per dag langs komt als we weg gaan, elke dag filmpjes en ze pilt ook, we zijn echter al sinds vorig jaar mei niet meer weg geweest en we zien langer dan een week ook niet gebeuren als hij stabiel is. Onstabiel al helemaal niet.
Hetzelfde hier Sansan. Zo lastig vakanties..Wij gaan nu al 4 jaar niet langer dan 6 dagen, afgelopen 2 jaar niet langer dan 2 nachten met oppas thuis en berichtjes en filmpjes elke dag.. hoop heel erg voor Douraque dat het nu goed gaat, ook wij snappen haar spanning als geen ander!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 20 mei 2019 18:53 Ik zou haar vrijdag pas ophalen, maar als het slecht bleef gaan al vandaag.

Maar ik kreeg vrijdag bericht dat ineens uit zichzelf goed aan het eten is. Dus ik laat haar tot vrijdag zitten. Ze heeft gewoon meer tijd nodig om te wennen, bovendien zit ze natuurlijk alleen wat heel erg meespeelt.

Vorig jaar was ze natuurlijk gezond en heeft ze prima een maand in het hotel verbleven. Dus ja, dit heeft nu puur te maken met dat ze nog herstellende is en alleen zit volgens mij

Ik zie je update nu pas, wat goed om te horen dat ze weer goed eet uit zichzelf! Fijne vakantie nog even :)
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Nou helaas gaat het niet heel goed.

Vrijdag heb ik haar opgehaald uit het kattenhotel. Die dag heeft ze minimaal gegeten, een paar brokjes en een paar likjes natvoer.

Zaterdagochtend contact met Barendrecht. Advies was gedurende 5 dagen 1/2 prednison en daarna gedurende 5 dagen om de dag een 1/2 prednison. Zaterdagavond de eerst gegeven en ze at iets beter op de zondag. Maar nog niet zoals het hoort.

Vanochtend moest ik weer aan het werk en stond ik voor de zekerheid een half uur eerder op. Ze at weer weinig en zag dat ze misselijk was (miauwen voor eten, eraan likken, maar niet echt eten). Ik had nog Emeprid in huis, dus 0,5 ml Emeprid gegeven en ze at dus een half blikje natvoer. Duidelijk misselijk.

Dus zojuist mijn eigen da gebeld: 3 dagen 1 pil prednison (5mg), daarna schema Barendrecht aanhouden. En voorlopig de Emeprid erin houden totdat ze stabiel is.

Zo zonde, ze deed het zo goed en nu zijn weer voor mijn gevoel terug bij af
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Moni3 »

Ach, zit je ook niet lekker op je werk zo.... wat een zorg.... sterkte!
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

He bah! Heb je haar er inmiddels weer doorheen met de prednison?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ze eet wel beter, maar nog niet helemaal optimaal zoals het was voor ik weg ging. Ik ga zometeen Emeprid halen bij de da en ga ik het gelijk overleggen.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

He shit zeg, balen dit :( hoopt zo goed nieuws te lezen voor je.. ik duim weer hard hier voor jullie..
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Sansan »

Geef je emeprid in pilvorm?
Zie jij daar meer effect mee dan cerenia?
Hoe gaat het vandaag?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ik geef Emeprid in vloeibare vorm, 2x 0,5 ml per dag

Ten opzichte van Cerenia zie ik heel veel verschil. Om de een of andere reden werkte Cerenia niet bij mijn kat, Emeprid was veel effectiever.

En dat zie ik nu ook de afgelopen dagen, een half uur na de 0,5ml gaat ze beter eten.

Het gaat nu weer zoals voordat ik op vakantie ging. Ze staat sinds gisteren op 1/2 prednison en 2x 0,5 ml Emeprid. Vanaf morgen wil ik de Emeprid terugbrengen naar 2x 0,25 ml.

Het lastige met mijn kat is dat je goed moet weten hoe zij haar symptomen uit. Ze heeft in al die tijd nog nooit overgegeven, maar ze is/was toch uitzonderlijk misselijk. Mijn eigen da is dan ook blij dat ik haar zo goed kan lezen, dat ik kan ingrijpen. Op vakantie is daarom lastiger.

Het is nu dus afbouwen in stappen van vijf dagen, dan omstreeks 22 juni wil ik haar testen (en enten, aangezien ik in de zomer voor een maand naar zuid Afrika ga). Maar voor nu doet ze het weer super.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Hoe gaat het nu Douraque? Ik hoop beter 🙏🏽
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Het gaat nu super, sinds vandaag weer van de prednison af en ze doet het goed. Ik geef ook geen Emeprid meer of maagzuurremmers, allemaal afgebouwd.

Nu over twee weken, rond de 22e wil ik haar gaan testen en gelijk enten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Anne »

Oh wat fijn om te lezen, ik duim ervoor dat deze stijgende lijn zich voortzet!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Esmeray1983 »

Wat een superfijn bericht Douraque! :)
Simba gaat ook goed, cerenia is er al een week uit en ze doet het al weken/maand zonder emeprid en Mirtazapine. Ze heeft enkel nog 2 x per dag Zantac vloeibaar en felimazole. Ergens durf ik die Zantac niet af te bouwen, hoe heb je deze afgebouwd bij jouw poes?
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Acute alvleesklierontsteking

Bericht door Douraque »

Ik gaf Zantac eerst nog twee x per dag, toen naar 1x per dag, toen om de dag 1x en toen gestopt. Eigenlijk gelijkertijd met de afbouw van de prednison.

En super dat het goed gaat met Simba.
Plaats reactie