Ziek katje, kan fip niet uit mijn hoofd krijgen

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ziek katje, kan fip niet uit mijn hoofd krijgen

Bericht door Zotvanpoezen »

Is het wel verstandig om nog 2 katten bij te nemen? Je hebt er al 5 en hoe meer katten, hoe meer zorgen! Bovendien vraag ik mij af of de andere katten daar ook gelukkig mee gaan zijn. Vooral de oudste. Oudere katten hebben niet graag verandering in hun leven, en als je pech hebt klikt het ook niet met de andere katten. Dit zal dan ook weer stress opleveren. Zowel voor jou als voor de katten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ziek katje, kan fip niet uit mijn hoofd krijgen

Bericht door Rik »

Zotvanpoezen schreef:Je hebt er al 5...
Ik lees dat er nu 3 zijn en dat er nog 2 bij komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ziek katje, kan fip niet uit mijn hoofd krijgen

Bericht door Zotvanpoezen »

Ja, sorry, ik had gelezen ik heb er al 5, maar er staat: dan heb ik er 5.
Maar dat is toch ook al veel als je zo snel bezorgd bent. Iedereen is natuurlijk vrij om te beslissen over het aantal katten die men wil, maar ik zou er toch even over nadenken. Het "KAN" problemen geven.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Ziek katje, kan fip niet uit mijn hoofd krijgen

Bericht door Kikimax »

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar mijn liefde voor katten is groot en gelukkig mijn huis ook, dus ze hebben genoeg plekjes. De oude kat heb ik 2 jaar geleden in huis genomen doordat mijn schoonpa is overleden en toen had ik nog 2 andere oude katten. Nadat daar 1 van was overleden heb ik een kitten stelletje in huis gehaald. De oude kat (Puck) leefde helemaal op en ook de kittens vinden hem reuze gezellig. Dus met een goede introductie durf ik het wel aan. Ze verdienen een mooi leven na gedumpt te zijn in een bos.
Wat betreft de zorgen verbaas ik mezelf ook, ik heb nooit er zo bij stil gestaan dat jonge katten zo ontzettend kwetsbaar zijn en dat er zulke heftige ziektes zijn. Heb vorig jaar ook een kat van 10 jaar moeten laten gaan (embolie door hartproblemen), dus ik weet hoe afscheid nemen van een te jong dier is. Deze ziekte overviel me gewoon en de ziekte fip is zo heftig, ik wist niet dat dat bestond. Maar als ik mijn relaas terug lees snap ik jullie zorgen hoor, maar het is ook even van me af schrijven geweest en heb mijn diepste emoties neergezet. Daarna kon ik wel weer relativeren. Groeten
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ziek katje, kan fip niet uit mijn hoofd krijgen

Bericht door Zotvanpoezen »

Een beetje bezorgdheid is goed , maar je eigen gezondheid mag er niet onder lijden. Succes met de nieuwe katjes!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie