Natte FIP? Ervaringen graag

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door nellebel »

Onze odie at tot de laatste dag bijna als een bouwvakker. Ze zeggen vaak dat kleine kinderen bij buikpijn ook eten. Dat uitzuigen lijkt mij niet veel zin te hebben, dat vocht vult toch snel weer aan. Sterkte

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Ook veel sterkte namens mij. Wat een rotziekte en zo triest dat het de twede keer is dat dit jullie overkomt, binnen een week tijd

Hier staat iets over het wegzuigen van vocht
Naar beneden scrollen en kijken bij "behandeling van fip"
https://www.mcvoordieren.nl/fip-kat-virus

Onze katten hebben tig jaar terug het coronavirus gehad. Wat een ontzettende geluk dat ik ze toen niet aan deze rotziekte ben kwijt geraakt!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

Bedankt voor de informatie. We willen haar eigenlijk niet langer laten lijden. Zoals ze nu is zit haar buik vol met vocht, de koorts is terug en ze eet niet goed meer. We bellen morgenochtend naar verschillende da's ivm met het uitzuigen. Als ze daar nog even goed mee kan leven, kunnen we haar laten inslapen als ze minder pijn heeft. Maar is de ingreep te groot of the risicovol is, en het resultaat niet noemenswaardig, is het sowieso geen optie. Een week geleden hadden we nog nooit van FIP gehoord. Ik weet dat morgen waarschijnlijk haar laatste dag is, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen zonder haar te zijn.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte in deze moeilijke, verdrietige tijd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

We wilden nog een weekend doorbrengen met onze acht jarige poes, nadat we een week geleden erachter kwamen dat ze ook FIP had, maar gisteren reageerde ze niet meer. Ook al had ze me die ochtend nog liefdevol met kopjes geven begroet. We hebben haar dezelfde dag laten inslapen, ons dappere meisje. Het was zo moeilijk haar te laten gaan. De euthanasie werd bemoeilijkt voor de da, omdat het vocht haar hart al had bereikt en hij daarom haar hart moeilijk kon vinden. We zijn blij dat we haar het zelfde lot van onze kleine rode kater, hebben kunnen besparen. We zullen altijd blijven missen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd. Wat moeilijk lijkt het me om in zo;n kort tijdsbestek twee geliefde huisdieren achter elkaar te moeten laten gaan.
Jullie konden niet anders dan machteloos toezien, machteloos te ondergaan
Gelukkig is haar verder leed bespaard.
Dat verzacht en vertroost misschien een beetje
Nogmaals ontzettend veel sterkte met het gemis en het lijdzaam moeten ondergaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Rik »

Wat vreselijk om in zo'n korte tijd je katten te moeten verliezen aan FIP. Één kat is al erg maar nu krijg je nog voordat je dat goed en wel kunt verwerken gelijk een tweede klap erover heen.

Heel veel sterke.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Sansan »

Vreselijk :( heel veel sterkte. Wat is FIP ook een klote mutatie, bizar eigenlijk dat ze er nog geen genezing voor gevonden hebben. Je staat letterlijk met lege handen als je kat dit overkomt.

Ik vroeg me wel nog af over je berichtje waarom het hart gevonden moest worden, dacht dat een injectie in het hart niet meer van deze tijd was?
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door puksji »

Heel veel sterkte met dit vreselijke verdriet :(
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Synemios »

Wat verschrikkelijk en veel, heel veel sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kleine rode kater
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2019 17:29

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Kleine rode kater »

Sansan schreef: 04 nov 2019 18:03 Vreselijk :( heel veel sterkte. Wat is FIP ook een klote mutatie, bizar eigenlijk dat ze er nog geen genezing voor gevonden hebben. Je staat letterlijk met lege handen als je kat dit overkomt.

Ik vroeg me wel nog af over je berichtje waarom het hart gevonden moest worden, dacht dat een injectie in het hart niet meer van deze tijd was?


Daar zijn we ook achter gekomen. Eerst opgezocht op het internet, en later bevestigd gekregen dat een injectie in het hart inderdaad zeer achterhaald is. Alsof het niet erg genoeg was onze tweede poes aan FIP te verliezen, een week na onze kleine rode kater, blijft het beeld van het herhaaldelijk prikken in haar hart in ons geheugen gegrift. Ook al was het zeker dat de poezen gingen verliezen, toen ze eenmaal FIP hadden, zijn er veel fouten door twee da's gemaakt, die het zowel voor de poezen als voor ons draaglijker hadden kunnen maken.
tessa8686
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:57

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door tessa8686 »

ik heb enkele dagen geleden mijn opvangpoesje moeten laten inslapen en de diagnose was fip.
Ik heb enkel ervaring met katten dat ik uit het asiel haal en ik doe sinds vorig jaar maar opvang.
Ik had het diertje 3 dagen en ik vond het raar dat ze zulke dikke buik had en zoveel warmte afgaf.
Ik ben gegaan van waar het kwam daar hadden ze koorts gemeten, ze had geen koorts dus zeiden ze dat het kon zijn van ondervoed geweest te zijn want het was ergens gevonden en binnengebracht.
en 2 dagen product gegeven
het beestje had ook een snotneus en vuile oogjes.
ondertussen ook neusje gespoeld en oogjes met zalf gedaan.
ze at goed.
deze week had ze ineens geen honger meer
heb haar alles aangeboden maar niets wou ze.
ze zeiden ontworming want ik had geen flauw idee wat het verder kon zijn.
woensdag is het mis gegaan zei mijn man ze lag daar ineens en ze jankte klagend.
hij is ermee gegaan want ik moest werken en het kwaad was al geschied ze zeiden dat haar buikje vol zat en het beste verdoven en laten inslapen.
ze dachten eerst aan kattenziekte maar het onderzoek wees uit dat het fip was
ik ben zo verdrietig.
pralientje was een dag minder of 2 weken bij ons.
haar omschrijving bij de opvang was dat ze veel liefde en aandacht nodig had.
we hebben haar zoveel gegeven.
nu dacht ik dat ze verkeerd waren ze schatte haar 6 weken en ik dacht 3 weken.
maar blijkbaar hebben ze een groeiachterstand.
Ik vind jammer dat ze bij eerste keer niet verder gekeken hebben.
was de diagnose er geweest dan had het beestje niet nodeloos moeten afzien.
het ging 1 geweest zijn dat mocht blijven.
😢
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door Anne »

Wat verdrietig zeg :-|
Ik wil jou veel sterkte toewensen om dit een plekje te geven
Zo te lezen ontbrak het niet aan jouw goede zorgen
Nogmaals sterkte
Wij zijn in het voorjaar onze Taxi* kwijt geraakt aan vermoedelijk de droge variant
Hij was ook nog geen eens een jaar en nog niet eens drie maanden bij ons
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tessa8686
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2021 15:57

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door tessa8686 »

dank je wel Anne voor je steun,
Het is moeilijk voor een plaatsje te geven ik heb geen ervaring met ziektes bij poezen
van mijzelf heb ik 8 poezen waaronder 1 is weggelopen een eindje terug ook zo triestig.
heb 1 dat al 11j is en heeft nog steeds veel super schrik, dan nog 1 dat al enkele keren bijna het leven gelaten heeft.
en nog es 2 ervan dat ik gehouden heb vorig jaar dat ik opgevangen heb.
pralientje het fipje is het 3de poesje dat gestorven is kort achter elkaar.
het 1ste opvangertje is maar een dagje er geweest en dat beestje is gestorven aan kattenziekte achteraf gebleken.
Ik wist dit niet en dan is er nog 1 tje gekomen.
ze is maar 1.5 week gebleven want ze was mooi op haar gewicht.
ze mocht naar een huisje.
ze is 1.5 week later dan ook gestorven aan kattenziekte.
het is nu al een beetje genoeg geweest.
voor jou ook nog veel sterkte en hoop dat je het ook een klein beetje plaats kunnen geven hebt.
vergeten doe je het nooit natuurlijk
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Re: Natte FIP? Ervaringen graag

Bericht door SIB-Lover »

Heel veel sterkte voor iedereen die dit meemaakt/heeft meegemaakt, het is vreselijk! Onze kitten bleek ook natte FIP te hebben, we hadden hem nog geen week in huis en toen moesten we hem met een leeftijd van 14 weken al in laten slapen....:(
Plaats reactie