Droge fip zonder koorts?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Yria181
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2018 23:02

Re: Droge fip zonder koorts?

Bericht door Yria181 »

Ja de medicatie is nogal een opgave, gisteren had hij maar een halve tablet op IPV 3/4 (ik prop het tussen zijn natvoer) hij heeft het gewoon laten liggen en ik kreeg het ook niet bij hem naar binnen . Gisteravond heeft hij nog een hele lichte aanval gekregen. Ik had vannacht maar een paar kattenbrokjes voor hem achtergelaten zodat ik zeker wist dat hij honger had en heb hem vanochtend eerst een heel klein beetje natvoer met de pil erin gegeven en toen het op was de rest. Missie geslaagd dus 😁
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Droge fip zonder koorts?

Bericht door nellebel »

kun je de tablet niet malen en dat onder het voer doen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Droge fip zonder koorts?

Bericht door Rik »

Ik heb hier ook nét vorige maand geleerd hoe ik mijn katten moet "pillen". Ze gaan bij mij op hun rug over mijn benen (laten ze altijd toe), bekkie open en dan leg ik de pil ver achter in de bek op de tong. In het begin was het even tegenstribbelen maar ze lieten het na een paar keer goed toe. Te ver naar voren op de tong en hij wordt naar buiten gepropt.

Zoals de DA het deed (kat rechtopzittend) kreeg ik het niet goed voor elkaar dus dan maar zo. Gaf in ieder geval meer rust (bij mij ;)) dan elke keer zorgen maken of Yuna al haar eten op zou eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Yria181
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2018 23:02

Re: Droge fip zonder koorts?

Bericht door Yria181 »

Dag allemaal, het lijkt goed te gaan met Timo, drie dagen voor de controle afspraak zijn de aanvallen helemaal gestopt. Bij de controle bij de da was alles goed, ik denk dat de medicijnen aanslaan. De da zei dat ze wel verwachtte dat er misschien wel een aanval zou komen een van deze dagen, dat was vorige week en hij is nog steeds "aanval vrij". Verder doet hij wat hij altijd heeft gedaan, spelen, slapen, eten en uit mijn raam turen 😁 mochten de aanvallen terug komen dan kunnen we de dosis medicijnen nog verhogen. We blijven hem in de gaten houden maar de rust is weer een beetje teruggekeerd. Ik wil iedereen nog bedanken voor de reacties en de tips!

Groetjes yria
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Droge fip zonder koorts?

Bericht door nellebel »

wat fijn dat je het even terug laat weten en nog fijner dat het goed gaat met timo. succes met je ventje en hopelijk blijft het goed gaan met hem
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie