Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door patiani-guusje »

Twee weken geleden is bij mijn lieve poes Nina Fiv vastgesteld. Nu blijkt ze okk ernstige bloedarmoede te hebben en koorts. Hier krijgt ze nu medicijnrn voot en als ze niet opknapt krijgt ze maandag een dubbele dosis. Omdat wij net in Frankrijk wonen is deze dierenarts nieuw voor mij. Ik merk dat ze veel ervaring heeft met fiv komt hier nl veel voor helaas. Nina heeft t niet van hier komt hier niet buitrn en in Nederland ook zelden. Vermoedelijk heeft ze dit van haar moedrr meegrkregen. Ondanks betrokkenheod van arts zou ik graag ervaringen horen van anderen. Feit is wel dat bij Nina bloedarmoede onstaat doordat y fiv virus nu actief is. De injecties bij de arts waren cortisone lage dosering. Verder krijgt ze dagelijks n koortsremmer. Koorts komt en gaat en tandvlees blijft bleek. Ik zie duidrlijk dat ze zich niet goed voelt. Weinig energie, slaapt en ligt veel. Lijkt zich niet te kunnen ontspannen. Eet wel maar stuk langzamer en minder gulzig. Eetlust zou toenemen doordat bijwerking van meds is. Hebben jullie afvied met bloedsrmoede? Of fiv katten? Zit hier echt herl erg mee ben heel bang haar te verliezeb. Dierenarts heb ik uitetaard gesproken. Zij zegt dat koorts komt en gaat hoort erbij. En dat we zolang zr eet kunnrn wachten tot maandagochtend. Dan krijgt ze ook een anabole injecite wat ook zou helpen voor aanmask bloedcellen. Hoop op jullie meedenken/advies
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door Dinky »

Ik weet dat pluis van Ilone een aantal jaren terug bloedarmoede had: viewtopic.php?f=79&t=29085&hilit=Pluisje+bloedarmoede

Weet alleen niet meer wat de oorzaak was maar wellicht dat je nog tips uit het topic kan halen.

Heel veel sterkte met de situatie en ik duim dat je Nina er door weet te trekken
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door castratenkoor »

Pluis bleek FIP te hebben.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door Cerna »

Noa had bloedarmoede en heeft daar een corticosteroïde-injectie tegen gehad, maar Noa had geen FIV.

Dit las ik hier: https://www.buddykat.be/index.php?DocID=127
Daarnaast geven wij onze FIV-katten ook nog dagelijks extra vitamines, vaak ondersteund door homeopathische geneesmiddelen. Belangrijk om weten is wel dat sommige medicatie NOOIT mag worden toegediend, bv. cortisonepreparaten. Cortisonen onderdrukken de weerstand en dat heeft een FIV patientje net niet nodig. Dit wordt echter wel gebruikt indien het dier erg ziek is en men "niet anders kan".
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door patiani-guusje »

Deze info heb ik gelezen en met de arts besproken. Ze is daarvan op dr hoogte en daarom krijgt Nina een lage dosering. Volgens haar is dit het enige wat ze kan doen, zo niet haalt Nina het zowiezo niet. Ik heb voor ik naar de arts ging meerdere keren contact gezocht met zowel buddykat alsdierenthuis. Om advies te vragen. Helaas tot op heden geen contact gehad. Weet even niet hoe verder nu. Vandaar mijn noodkreet hier..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door patiani-guusje »

Ik heb zojuist iemand van buddykat gesproken. Heeft veel infoven adviezen gegeven waar ik mee naar mijn dirtenarts kan. Ze zei ook kan okk laatste fase zijn.. Moet met alle scenarios rekening houden maar geef nog niet op! Ga alles op alles zetten haar hierdoorheen te krijgen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door Lieselotje »

Sterkte voor jullie, hoop dat het lukt.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door patiani-guusje »

Dankjewel dat hopen wij ook..!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door Fotokonijn »

De pootjes draaien hier.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door patiani-guusje »

Dankjewel! Dat kunnen we goed gebruiken. Nina krijgt nu een AB kuur omdat t om een parasiet kan kan die de bloedarmoede veroorzaakt. FIA is de afkorting. In het bloed vaak niet te zien. FIA komt vaak naar voren als immuun systeem niet goed werkt zoals bij bijv fiv en felv. Haar bloed is voor de zekerheid naar het lab gestuurd omdat een smaptest op fiv okk een vals positieve uitslag kan geven. Er zijn echter twee snaptrsten gedaan dir beiden positief waren,en symtomen duiden op fiv dus ben bang dat dr uitslag toch klopt. Nina heeft eergisteten echt een hele slechte dag gehad waarop ze dr kamer niet uitkam en bijna alleen maar sliep en erg weinig at wat niks voor Nins is. Gisteren leek ze iets beter ondanks alle stress van het bezoekje aan de dierenarts. Ze eet veel beter en zoekt mij soms op, is iets actiever. Hoop zo dat de AB aanslaat want als dr bloedarmoede niet door de parasiet puur door fiv veroorzaakt wordt ziet het er niet goed uit :( Ik sprak mijn dierearts in Nederland en hij zei dat wede strijd dan verliezen.Daar wil ik echt niet aan denken dus hopen dat dr AB snel zijn werk gaat doen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door nellebel »

hoe is het vandaag met nina?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door patiani-guusje »

Lief dat je ernaar vraagt. Niet goed, ze eet bijna niet vandaag. Het is de vierde dag dat ze ab krijgt en ze verbetert niet. Volgens mijn dierenarts kan t even duren voor we iets merken van vooruitgang omdat het tijd kost voor lichaam nieuwe rode bloedcellen aanmaakt. Als het om een parasiet gaat. Ik wil graag positief blijven maar heb hier geen goed gevoel bij. Ik ken mijn kat en zie dat het niet goed gaat. Ik hoop op een wonder en kan alleen maar huilen. Wat een nachtmerrie dit voel me zo ontzettend machteloos!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door nellebel »

Ik zal een kaarsje voor jullie branden

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door Femmel »

Wat verdrietig te horen dat het nog niet zo goed gaat met Nina. :-( Eet ze nog wel iets?

Mijn katten kenden ook perioden van weinig tot niets eten (door allerlei oorzaken). Ik heb toen wel geleerd dat het me niet uitmaakt wat ze eten als ze maar eten.

Er waren mensen die me voor gek verklaarden. Ze beweerden dat ik een verwende kat zou krijgen. Nou laat ze maar praten, liever een verwende kat dan een dode kat.

Maar ik heb vanalles gegeven, kip, ei, slagroom, rundergehakt, biefstuk, zalm, haring, tonijn, yoghurt, rosbief, etc... Alles wat ik maar kon verzinnen.

Solo* at gerust 4 dagen niet en net als ik de handdoek in de ring wilde gooien ging hij weer eten. Ook eetlustopwekkende medicatie hielp bij hem weinig tot niets.

Ik heb er nogal wat tranen om gelaten, het was zo frustrerend. Ik heb misschien wel 20x afscheid van hem genomen en dan ging hij ineens weer eten.

Ik hoop dat Nina het weer zelf op gaat pakken en nog een hele poos bij jullie mag blijven.

Heel veel sterkte en een dikke knuf voor Nina.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Claudia69
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2017 20:14

Re: Ernstige bloedarmoede zorgen!!

Bericht door Claudia69 »

Een van mijn kattinnetjes had vorig jaar ernstige bloedarmoede door een lintworminfectie die na een eerste behandeling niet weg bleek te zijn. Haar derde ooglid was daarbij heel sterk zichtbaar. Ze kreeg toen een zwaarder product tegen de lintworm en ik moest haar gistpillen geven om aan te sterken. Ik vond die bij Kruidvat, met alle B-vitamines, en gaf ze gemengd in wat natvoer (eerst verpulverd in vijzel). Gaf na 14 dagen zichtbaar resultaat.
Plaats reactie