Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Bericht door patiani-guusje »

Dankje Annet daar kan ik zeker wat mee! Komen we elkaar hier toch weer tegen. Moet nog regelmatig denken aan 'die' tijd.. En wat een bikkels Noa en Patiaan waren!

Je kent mij wel n beetje en begrijpt vast dat de stress weer flink aanwezig is hier. Nina is er echt nog niet dat merk ik aan alles. Volg de dierenarts zou ze zich na twee dagen een stuk beter moeten voelen. Dat is dus morgen. Vandaag is zewel actiever dan gister en ze eet maar dat kunnen de bijwerkingen v de meds zijn. Ik zie aan haar dat ze slecht ontspant en zich echt nog niet goed voelt. Hoop echt morgen flinke verbeteriing te zien heb t zo te doen met mijn meisje..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Bericht door patiani-guusje »

En wat betreft naar buiten gaan: dekatten krijgen hier een ren. Achter zitren we op t platteland met grote tuin maar voor rijden autos en vaak hard. Een te groot risico helemaal voor binnenkstten. Ik twijfel wel heel erg of ik Nina wel in de ren zal laten. Er lopen veel katten in onze tuin die er niet zo gezond uitzien. Vind t wel n risico
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Bericht door Cerna »

Ja, ik ken je inderdaad een beetje en daarom weet ik dat je alles-op-alles zult zetten om Nina door deze crisis heen te helpen.

Gizmo was ook heel erg slecht toen hij nog bij ons in de binnentuin leefde (zie voor zijn verhaal: viewtopic.php?f=5&t=28189&start=15), maar toen hij beter voer kreeg, knapte hij op en toen ik hem uiteindelijk in huis nog lang niet vervlogen.

Heb je enig idee wanneer ze besmet kan zijn geraakt?
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Bericht door patiani-guusje »

Hoi Annet,

Mooi het verhaal van Gizmo! Wat zal hij het nog fijn hebben gehad bij jullie! Wb de besmetting: de dierenarts denkt dat haar moeder het Nina overgedragen heeft. De symtoomloze periode zou ook ca 5 a 6 jaar zijn gemiddeld. Ze is nu 7 dus dat kan kloppen. Wel heeft ze vorige twee zomers los gelopen op de volkstuin en vorig jaar heeft ze een wond in haar nek gehad.. Wellicht een besmette kater die haar besprongenvheeft? We zullen het nooit weten. Wel had ze vorig jaar 4 rotte kiezen. Dat kan wel al een symptoom geweest zijn..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Bericht door Cerna »

Computer heeft ook weer kunsten: druk ik op enter, blokt hij een deel van het verhaal op datzelfde moment en is de helft van de tekst weg. Ik schreef ongeveer: "en toen ik hem uiteindelijk in huis haalde ging het bergopwaarts met hem.
En Nina is nog jong dus alle hoop is nog lang niet vervlogen."

Datzelfde hebben wij gehad met poes Chatoel. Ze was samen met haar broertje in een container gevonden. Chatoel was 9 jaar een gezonde poes en opeens werd ze ziek. De dierenarts dacht aan kattenaids, maar wist het niet zeker en in die tijd (1991) hadden ze nog geen snaptest. Maar ze had alle symptomen. Ze is een week ziek geweest en daarna zelf gestorven.
Ze is bij ons nooit in de vrije natuur geweest dus moet ook al als kitten zijn besmet. Negen jaar klachtenvrij. Wat een rare ziekte en ook zo verraderlijk want kunnen ze in die tijd geen andere katten besmetten?

Dat is nooit gebeurd omdat Chatoel een angstig, bescheiden katje was die nooit de confrontatie zocht, maar je zult maar een kitten in huis nemen bij een aantal andere katten en zonder dat je het weet kan zo'n dier dan al je katten besmetten. Dat is toch doodeng?
Ik weet van het dierentehuis hier in Doetinchem dat ze ook niet standaard testen op Fiv. Dat doen ze alleen wanneer er symptomen zijn, maar geen symptomen zegt dus helemaal niets.
Eigenlijk zou je dus zelf wanneer je een kat uit het asiel haalt of bij een zwerfkattenopvang moeten eisen dat de kat/het kitten eerst getest wordt. Vooral wanneer je meerdere katten hebt. Raar eigenlijk dat dat niet gebeurt.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Help Nina heeft Fiv :(( Advies gevraagd!!

Bericht door patiani-guusje »

Ik heb een nieuw topic aangemaakt. Hoop op meer ervaringsdeskundigen met bloedsrmoede. Fijn dat jullie meedenken
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie