Stitch heeft?...

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Pisces2202 »

Ja maar voel me wel bezwaard dat ik mijn ongenoegen over die andere DA heb geuit. Moet kunnen natuurlijk maar achteraf voelt dat een beetje rot.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Rik »

Hoeft helemaal niet hoor. Ik begrijp dat het zo voelt maar iemand zomaar een FIP-diagnose aanpraten moeten zij ook niet doen. Ten eerste is FIP niet eens 100% te diagnosticeren (je kunt alleen een vermoeden hebben), ten tweede moet je als DA weten wat voor impact dat bij sommige (zo niet alle) mensen kan hebben. Dat kan best op een andere manier. Daar mag je best je ongenoegen over uiten. Maar ook hoe jij je achteraf voelt ben jij, dus daar kun je niet zoveel aan doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Pisces2202 »

Zei mijn man ook hoor. Het is de manier waarop. Moet er niet aan denken dat het zoiets zoals jij met Bowy hebt meegemaakt en ze had die haarbal er niet uitgegooid thuis. Ik lees dat veel katjes ingeslapen worden waarna blijkt dat het geen fip was. Dat vergeef je jezelf nooit denk ik.
Cerna

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Cerna »

Wat een fijn nieuws. Nou ja, verstopping is niet fijn, maar dat is op te lossen.
Misschien een tip: geef hem 1x in de week een flinke lik lax-a-past. Somige katten likken het zo van je vinger en zo niet, bek open en aan het gehemelte smeren.
Onze katten - Brits Korthaar - hebben ook dikke vachten en zijn enorme poetserds en krijgen dit ter voorkoming van haarballen (en verstopping) en het werkt erg goed moet ik zeggen :smile:
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Pisces2202 »

Ja heb ik aangegeven dat ik dat er straks bij wil dat kat a lax of lax a past. DA gaf inderdaad aan dat hij iets van een ras erin heeft zitten. Brede kop platte neus en wollige vacht.

Vraag me af waarom beide katten in korte tijd 2 verschillende problemen tegelijk krijgen. Otis een virus bovenop een overgroei van bacteriën in zijn darmen (iets met een e?) En Stitch met longontsteking en verstopping. Kan het een het ander uitlokken?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat je nu duidelijke oorzaak hebt en hij zich al zo'n stuk beter voelt :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Stitch heeft?...

Bericht door Pisces2202 »

Ah Mirjam jij was ook zo lief toen stitch jaren geleden zijn blaas verstopt had 😊
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Stitch heeft?...

Bericht door ErikPhilippus »

Poeh, gelukkig maar. Inderdaad niet sjiek van die andere DA.... Hopelijk kan met lax a past voorkomen dat het nogmaals gebeurt...
Plaats reactie