wat heeft mijn kat?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Carine74 »

ErikPhilippus schreef: 18 dec 2017 17:03 En ik zou het zeker niet mengen door het eten, want zonder twijfel ruikt Bobby het, met de mogelijkheid dat hij aversie tegen het eten heeft. Dan ben je nog verder van huis. Ik zou het oplossen in die Nutribound of wat water.
Nee, dat lijkt mij ook geen goed idee, om het door eten te mengen. Ik ben net blij dat hij Sheba eet. Nutribound ingeven is ook een drama, eigenlijk alles dwingen in zn bek is een drama. Bij zn nekvel vasthouden (terwijl hij tussen mn benen is geklemd) heeft niet eens effect, hij beweegt gewoon. Ik heb nu online een vitaminepasta (Miamor Cat Snack Multi-Vitamine Crème) besteld waar bij de recenties staat dat de katten gek worden zo lekker vinden ze het. Wie weet kan ik het daar stiekum door mengen.
Laatst gewijzigd door Carine74 op 18 dec 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door ErikPhilippus »

Mmmm - voor een kat van 8 jaar met licht nierfalen is ¼ pilletje/3 dagen een onnodige piekbelasting, en zal 1/8 pilletje/2 dagen een veel betere bloedspiegel geven.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door ErikPhilippus »

En in een snoepje, b.v. die zachte kussentjes van Vitacraft?
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Carine74 »

ErikPhilippus schreef: 18 dec 2017 17:17 En in een snoepje, b.v. die zachte kussentjes van Vitacraft?
Ik ken ze niet. Hij kreeg nooit snoepjes of andere dingen naast zn blaasgruisdieet. Ik zal eens kijken in de winkel.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Carine74 »

ErikPhilippus schreef: 18 dec 2017 17:10 Wat belangrijker is: hoe reageerde Bobby vrijdag op dat halve pilletje? Ging hij eten, of werd hij slaperig?
Hij ging eten, werd er niet slaperiger van dan hij al was. Eerder wat onrustiger. Hij ging bijvoorbeeld heel wild kopjes geven en veel miauwen zonder stem.
Laatst gewijzigd door Carine74 op 18 dec 2017 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, dat kan ook een effect zijn van overdosering: euforie. Wel goed dat hij ging eten... Hoe zwaar is Bobby eigenlijk?

Ik heb even voor je gekeken: Vitacraft Cat Yums (in verschillende smaken, o.a. met kattengras). Denk dat 1 zo'n snoepje niet al teveel kwaad kan...
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Carine74 »

ErikPhilippus schreef: 18 dec 2017 17:28 Ja, dat kan ook een effect zijn van overdosering: euforie. Wel goed dat hij ging eten... Hoe zwaar is Bobby eigenlijk?

Ik heb even voor je gekeken: Vitacraft Cat Yums (in verschillende smaken, o.a. met kattengras). Denk dat 1 zo'n snoepje niet al teveel kwaad kan...
Ja, hij leek een beetje high. Hij is normaal niet zo aanhankelijk, maar hij zocht me de hele tijd op. Bobby woog bij de dierenarts 5.2 kilo, maar toen had hij al 2 dagen niets gegeten.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door ErikPhilippus »

Ik zit even het kleine fotootje van Bobby (ik neem aan dat hij het is tenminste...) te bekijken en te vergroten. Wat een beauty! Een Brit toch?

Jammer dat hij zich zo verzet tegen een pilletje of spuitje. Overigens: in het nekvel grijpen is pijnlijk, en roept direct weerstand op - maar hoe je het dan wel moet doen, tja, dat is de vraag. Zou mooi zijn als je 'm kunt verleiden met zo'n snoepje (of Easy Pil?). Heb je het eigenlijk een pillenschieter?

Hopelijk komt Bobby weer snel uit de dip!
Groetjes uit het Kattenpaleis
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Carine74 »

ErikPhilippus schreef: 18 dec 2017 19:41 Ik zit even het kleine fotootje van Bobby (ik neem aan dat hij het is tenminste...) te bekijken en te vergroten. Wat een beauty! Een Brit toch?

Jammer dat hij zich zo verzet tegen een pilletje of spuitje. Overigens: in het nekvel grijpen is pijnlijk, en roept direct weerstand op - maar hoe je het dan wel moet doen, tja, dat is de vraag. Zou mooi zijn als je 'm kunt verleiden met zo'n snoepje (of Easy Pil?). Heb je het eigenlijk een pillenschieter?

Hopelijk komt Bobby weer snel uit de dip!
Groetjes uit het Kattenpaleis
Bobby is geen Brit :-) Zijn moeder was een zwart-witte kat, vader onbekend. Hij is wel heel mooi :eangel: Hij staat inderdaad op de foto. Ik heb geen pillenschieter. Hopelijk lukt het met de vitaminepasta en anders koop ik zo'n snoepje!
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Carine74 »

Ik wil even zeggen dat Bobby weer helemaal beter is! Hij is helemaal de oude. Ik ben zo blij!
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door Rik »

Wat fijn. Dan kunnen jullie onbezorgd de feestdagen in.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: wat heeft mijn kat?

Bericht door ErikPhilippus »

Dat is fijn om te horen!
Goedzo Bobby!
Plaats reactie