Simba en chronisch nies ziekte

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Toch maar even een appart topic om te voorkomen dat ik mijn foto topic er voor ga gebruiken.
Even wat achtergrond info Simba heeft nog voor zijn eerste enting niesziekte gehad is daarna hersteld en heeft beide entingen gehad. In het asiel daarna geen opvlammingen gehad en dus gingen ze er van uit dat het niet chronisch zou zijn.
Na de verhuizing en introductie aan Snabbel en de stress die dat met zich mee bracht toch een kleine opvlamming gekregen en inmiddeks is het wel duidelijk dat het chronisch is.
Bij de eerste opvlammimg hier thuis heeft zijn weerstand het zelf opgelost.
Inmiddels bij de 2 de opvlammimg aangekomen vermoedelijk getriggerd door zijn castratie en deze is wat hardnekkiger. Bij Simba lijken vooral zijn ogen erg gevoelig en nu heeft hij al 1.5 week last van een rood oogje. Overleg gehad met de dierenarts en hij heeft nu ophtosan oogdruppels/vloeistof. Tot op heden zie ik weinig verbetering maar ook geen verslechtering.
Hij krijgt als extra ondersteuner L-lysine en verder is het gewoon een super lief ondernemend kitten die groeit als kool.

Voor de mensen die al langer mee lezen en weten dat ik Snabbel niet heb laten enten de afgelopen jaren. Hij is van de week bij de dierenarts geweest en titer bepaling heeft laten zien dat die nog voldoende beschermd is en de dierenarts van mening is dat die niet geënt hoefde te worden.

Wat ik wil met dit topic de info over Simba bij elkaar houden, informatie vergaren over chronisch niesziekte en wat er allemaal mogelijk is op het gebied van behandeling en weerstand ondersteuning.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door castratenkoor »

Ik zou niet te lang doorgaan met die oogdruppels. Mijn ervaring met Luuk is dat de ogen juist rustiger zijn zonder. Ik maak ze elke dag schoon. Luuk heeft bij beide entingen heftige reacties gehad. Is bij Eveline haar opvang flink ziek ervan geweest. Hij is verder gezond en actief, goede eetlust - alleen die ogen blijven een aandachtspuntje. Gelukkig nooit snot of niezen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Ik heb ze vanmorgen ook niet meer gedaan met de druppels. Hier wel snotjes niezen wat gewoon helder van kleur is.

Ik zal nog eens navragen in het asiel wat de ent reactie was.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door Rik »

Wat vervelend dat het nu toch chronisch is.

Jouw DA doet dus wel aan titeren voor katten (de mijne niet). Doen ze dat met de Vaccicheck of sturen ze het op naar een laboratorium? Ik las dat de Vaccicheck niet helemaal betrouwbaar is voor niesziekte (70%?) maar wel voor kattenziekte. Hoe lang geleden is Snabbel ingeënt voor niesziekte? (Ben benieuwd naar hoe lang het nu dus toch nog effectief is)

Ik hoop dat je het bij Simba snel weer onder controle hebt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Snabbel is 6 jaar geleden voor het laatst geënt. Alleen kreeg ik Snabbel pas met 6 maanden toen kreeg die ook zijn kitten boost want er was niks over zijn geschiedenis bekend. Dus er is een kans dat die in 1 jaar tijd 4 keer is geënt.

Ik kreeg de uitslag binnen 30 min geloof ik.

Ik vind het vooral voor Simba sneu dat het chronisch is geworden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Kan om 11.00 al terecht met Simba bij de dierenarts. Gelukkig wonen mijn ouders dicht bij en hebben die een auto waar ik even gebruik van kan maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Oogje van Simba had niks met de nies ziekte te maken. Hoorn vlies is beschadigd en daar door gaan ontsteken. Hij heeft nu druppels en pijnstiller mee gekregen en moet over 10 dagen terug komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door Cerna »

Ik heb in dit topic https://www.dekattensite.nl//phpBB2/vie ... 79&t=31841 wat tips gegeven. Misschien dat jij daar ook wat aan hebt?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Bedankt daar ga ik eens naar kijken

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door Lieselotje »

Hopelijk ben je er op tijd bij en kan het genezen
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door nellebel »

hopelijk knapt zijn oogje snel op. en blijft de niesziekte rustig
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Simba en chronisch nies ziekte

Bericht door pinguin »

Bedankt moet nu volgende week donderdag terug komen en dan word duidelijk of het hoornvlies aan het herstellen is of niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie