Chronische nies?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Chronische nies?

Bericht door goofy1506 »

Kytumymo schreef: 30 jan 2018 14:25 Daar ben ik eindelijk weer even....
Moreeke na 8 december geen ab meer gegeven. Het gaat op en af inderdaad. Veel neus spoelen met water of zoutoplossing als het extreem is. De laatste tijd komt het inderdaad uit beide neusgaten en mijn gevoel dat ik vanaf het begin had dat het misschien iets anders dan chronische nies is neemt daardoor alleen maar toe. Dus zit toch te denken aan een rhinoscopie. Stel dat het daarmee is opgelost, dan heb ik bijna een jaar voor niets lopen kwakkelen met haar. Maar goed. Dat wordt dan een heel zoekwerk waar dat een beetje betaalbaar kan. Heb net vorige week pas de laatste afbetaling bij de dierenarts gedaan. Het houdt me (helaas) dus nog dagelijks bezig, arm poeske :-(
Ik ben dus zelf op onderzoek gegaan, nadat de dierenarts mij niet serieus nam en het afdeed als chronisch niesziekte.
Werd gezegd dierenkliniek 'de wagenrenck'. Ik had hun gebeld en gevraagd of ze ook gelijk de sterilisatie konden doen vanwege de narcose. Dat deden ze niet, omdat dat op verschillende dagen werd gedaan door elk een andere arts. Een kliniek ergens in n-Brabant richting t Westen, maar weet niet meer welke. Beide ook erg duur.

Ben zelf bij dierenkliniek Beneden-Leeuwen geweest (Gelderland. Stuk goedkoper. Een erg fijne arts voor je dier. En alles werd duidelijk besproken. Heb naderhand ook de ingreep op film gezien. Kon zo precies 't gezwel zien etc. En later ook 't schoonmaken van de oortjes.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronische nies?

Bericht door Kytumymo »

goofy1506 schreef: 30 jan 2018 17:56
Ik ben dus zelf op onderzoek gegaan, nadat de dierenarts mij niet serieus nam en het afdeed als chronisch niesziekte.
Werd gezegd dierenkliniek 'de wagenrenck'. Ik had hun gebeld en gevraagd of ze ook gelijk de sterilisatie konden doen vanwege de narcose. Dat deden ze niet, omdat dat op verschillende dagen werd gedaan door elk een andere arts. Een kliniek ergens in n-Brabant richting t Westen, maar weet niet meer welke. Beide ook erg duur.

Ben zelf bij dierenkliniek Beneden-Leeuwen geweest (Gelderland. Stuk goedkoper. Een erg fijne arts voor je dier. En alles werd duidelijk besproken. Heb naderhand ook de ingreep op film gezien. Kon zo precies 't gezwel zien etc. En later ook 't schoonmaken van de oortjes.
Mag ik vragen wat het daar kost? Ik woon in Gelderland, het is dan wel groot, maar te overzien. Er wil vast wel een keer iemand voor me rijden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Chronische nies?

Bericht door goofy1506 »

Ik durf zo geen prijs te noemen. Ik had op een zaterdag de afspraak gemaakt voor de rhinoscopie. Toen 't een gezwel bleek te zijn, had hij niet genoeg tijd om het op dat moment te doen ivm andere behandelingen. Het was te complex.
Bovendien waren er in eerste instantie ook poliepen te zien achter het trommelvlies.
Ik meen dat we die eerste keer iets van 160 euro kwijt waren, maar precies weet ik niet. Dit was inclusief consult en medicijnen.
Die maandag erop is ze voor de eerste keer geopereerd. Toen is het gezwel weggehaald. Omdat 't erg groot was en op een lastige plaats zat heeft 't wat langer geduurd. Ook durfde hij het op dat moment niet aan om ook de poliepen achter het trommelvlies weg te halen ivm de risico's, omdat er nog forse ontstekingen in de gehoorgang zaten.
Toen waren we inclusief medicijnen, narcose, ingreep etc, over de 400 Euro kwijt.
En de laatste keer zouden ze de poliepen achter het trommelvlies weghalen en gelijk de sterilisatie en Chip doen. Tijdens de operatie bleek dat de poliepen verdwenen waren. Ze zaten er eerst wel, heb ze op het filmpje gezien wat tijdens de eerste operatie gemaakt is. Hij heeft beide oortjes goed schoongemaakt zodat deze konden herstellen. Tevens gesteriliseerd (gecastreerd noemen ze dat geloof ik ook bij poes.. ) en gechipt. Dit laatste koste inclusief chip, sterilisatie, narcose en medicijnen rond de 250 euro inclusief nacontrole.

Maar dit zegt natuurlijk niks over hetgeen er bij jouw dier geconstateerd wordt en wat er aan de hand daarvan moet gebeuren.
Ik zou gewoon even contact opnemen met hem en je verhaal voorleggen. En als je besluit om 't te doen laat het dan op een moment doen dat hij ook meteen tijd heeft om het 'probleem te verhelpen'.
Laat je niet misleiden door het telefoongesprek haha! Het is een super dierenarts voor je dier: lief, geduldig, bekwaam. Maar naar mensen lijkt hij een beetje afstandelijker, (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen), maar dat komt omdat hij volledig bezig is met jou dier en de behandeling!
Ik ben met alles overgestapt, hij is nu mijn vaste dierenarts! Ondanks de drie ingrepen was onze poes bij hem het meeste op haar gemak!!

Het bedrag klinkt veel, maar bij de Wagenrenk zou ik alleen voor het kijken al 450 euro kwijt geweest zijn en daar kwam dan de verdere ingreep nog bij. Plus medicijnen etc.
Ik heb ook het eerste consult, de chip, 3x narcose, diverse medicijnen, de sterilisatie en 2x nacontrole erbij zitten.

Ik heb van alle ingrepen (behalve sterilisatie)achteraf beelden gezien op film met daarbij de uitleg. Vond dat erg prettig. Zo kon ik alles precies zien en wist ik waarover hij het had.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Chronische nies?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Goofy1506: respect voor je assertiviteit, kritische blik en zelfdenkend en onderzoekend vermogen. Zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen en minder blind te varen op anderen (zoals da). :eclap:
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Chronische nies?

Bericht door goofy1506 »

Yo16Ka16No11 schreef: 01 feb 2018 01:07 Goofy1506: respect voor je assertiviteit, kritische blik en zelfdenkend en onderzoekend vermogen. Zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen en minder blind te varen op anderen (zoals da). :eclap:
Dank je wel voor je compliment!
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronische nies?

Bericht door Kytumymo »

Na een hele lange tijd ben ik weer hier. Meestal geen goed teken en in dit geval ook. Het Persje met chronische nies is 2 juli overleden, een week voor de 15 jaar werd. De hitte in combinatie met chronische nies was uiteindelijk de genade klap (klinkt heel vervelend maar weet het even niet anders te omschrijven).

Ik zal een nieuw topic openen over een kitten van me, zij heeft chronische diarree. Dat is wat me wéér hier bracht, helaas. Maar ik wilde jullie ook even op de hoogte brengen van het overlijden van Moreeke.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie