Medicijn tegen FIP virus - bij mijn kat werkt het!

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
bibibabette
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2017 21:11

Medicijn tegen FIP virus - bij mijn kat werkt het!

Bericht door bibibabette »

Een jaar geleden kreeg ik te horen dat mijn kat Bibi het FIP virus had. Haar organen stopten met werken en haar achterwerk was deels verlamd. Na veel onderzoek (bloed, mri, rontgen) constateerde de dokter FIP bij haar. Ze konden haar niet meer helpen. Sindsdien geef ik haar, naast de standaard medicijnen zoals laxeermiddel en pijnstillers, ook CBD olie. Binnen 1-2 weken begon ze alweer op te knappen, vrolijker te worden. En inmiddels zijn we een jaar verder... het gaat nog altijd goed met haar. Ik besef me dat er een moment komt dat het voorbij is, maar de CBD lijkt grip te hebben op het virus en haar leven tot dusver mooi te verlengen. Aanrader dus! Ik geef haar sochtends en savonds een druppel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Medicijn tegen FIP virus - bij mijn kat werkt het!

Bericht door castratenkoor »

FIP is in mijn optiek alleen te constateren bij natte FIP door vocht uit de buik te zuigen. Met bloed, MRI en röntgen kun je alleen spreken van grote kans dat het FIP is. Vooral droge FIP is moeilijk vast te stellen. Dan zou je echt operatief puncties moeten doen. Ik heb daarom sterk de indruk dat je kat geen FIP heeft.

CBD is een middel om zwaar ziek mens en dier zich prettiger te laten voelen. Het is echter geen geneesmiddel. Maar fijn dat Bibi zich beter voelt, ik hoop dat ze nog lang zo door kan gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Merelramakers
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2017 16:41

Re: Medicijn tegen FIP virus - bij mijn kat werkt het!

Bericht door Merelramakers »

Ik heb 3 jaar terug mijn lieve poes moeten in laten slapen door FIB. Binnen een week was ze helemaal afgetakeld zo snel gaat het. Dus ik denk indd ook dat het dan wat anders is hoor.

Gelukkig houd ze het zo lang voor met de cbd olie ik heb er wel vaker goeie verhalen over gehoord.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Merelramakers
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2017 16:41

Re: Medicijn tegen FIP virus - bij mijn kat werkt het!

Bericht door Merelramakers »

FIP bedoel ik natuurlijk staat er fout zie ik nu net


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie