Zieke kitten van 12 weken

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou ik mijn verdriet richten op het verdriet omtrent de dood van het kitten. Je hebt er heel weinig aan energie verspillen in het zoeken naar "schuldigen".

Als je vertrouwen weg is bij deze praktijk kun je het beste overstappen op een andere praktijk.

Sterkte met het verlies.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Dinky »

Kittens zijn ontzettend kwetsbaar, net als kleine kinderen. De da heeft glucose gegeven, veel meer kan je op zo'n moment niet wanneer het kitten zo enorm zwak is. Stel dat de da er niet bij is gebleven is het niet gezegd dat het kitten anders wel had overleefd als de da er wel bij was gebleven.

Wat je kan doen is het medisch dossier opvragen. Dat moeten ze namelijk wel hebben.
Je geeft aan dat de glucose onderhuids is gegeven dus daarbij zal de baxter zijn gebruikt.
Ja, het is enorm naar om rekening te krijgen voor wat voor je gevoel niets is (zelf gehad met vorige poes, was aangereden. Werd gebeld door dierenambulance dat ze met haar bij da zaten. Toen ik daarna de da belde bleek ze al overleden maar ook rekening van 100+ euro omdat ze haar nog hebben geprobeerd haar op te Lappen in plaats van gelijk in laten slapen want ze was maar 3 jaar oud.).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kool
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2016 12:48

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Kool »

Een kitten overlijdt niet zomaar,ik zou een gesprek aan gaan met de vorige eigenaar en een andere dierenarts inschakelen om de kitten na te kijken (ook dat kan als een kitten overleden is)heb je het rapport dan kun je alles gaan verhalen.sterkte
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Anne »

Ik zou om een gesprek vragen met de dienstdoende arts. Persoonlijk vind ik het heel slordig dat jullie niet zijn gebeld na overlijden van jullie kitten en dat je op zo;n manier er achter moet komen, is heel slordig en naar.
In een gesprek kun je je ongenoegen uiten en kan de arts aangeven waarom het zo is gelopen zoals het is gelopen. Dan kun je het beter afsluiten. Als er aan hun kant een fout is gemaakt leren zij hier ook van

Heel veel sterkte met het verlies van jullie kitten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie