Zieke kitten van 12 weken

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Goedenavond!

Ten eerste wens ik jullie alle prettige kerst dagen en een gelukkignieuwjaar!

Mijn vriendin en ik zijn sindskort troste baasjes van 2 zusjes van 12 weken oud
Ik ben vanochtend opgestaan en zag dat 1 van de 2 (Lexy) zich eigen niet lekker in haar vel voelden. We hebben het even afgewacht maar naar de hele dag niet eten, drinken & 3 keer overgeven hebben we besloten om toch even bij een dierenarts langs te gaan. Deze wist ons te vertellen dat ze koorts had en ik citeer "een hartslag om u tegen te zeggen". Ze is behandeld met een antibiotica, en een mix dat het braken en misselijkheid bestrijd. We zijn nu 5 uur verder en zien nog geen verbetring. We hebben haar tempratuur nogmaals opgemeten en deze kwam neer op 38.8

Nu is mijn vraag wat kunnen wij zelf nog doen? Afwachten, of toch nog eens een bezoekje brengen aan de dierenarts.

M.v.g twee (over)bezorgde baasjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Sifra »

De normale lichaamstemperatuur bij katten ligt tussen de 38.5° en 39°, dus 38.8° is niet abnormaal. Je ziet geen verbetering: wat bedoel je daar precies mee? Blijft ze overgeven? Eet en drinkt ze niet?
Net als een kind kan een kitten snel uitdrogen. Je kunt kleine beetjes water toedienen via een plastic spuitje. (verkrijgbaar bij de dierenarts, apotheek of dierenwinkel) Desnoods via een theelepeltje. Zonodig kun je ook gaan dwangvoeren, want niet eten is slecht voor de lever van een kat. (bovenaan deze forumblz. zit een handige zoekfunctie) Maar als je je echt zorgen maakt, kun je het allerbeste weer contact opnemen met de dienstdoende dierenarts, want een kitten is kwetsbaar.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Ter vergeefs is ze vannacht overleden. Wij hebben haar inderdaad water/nat voer onder dwang binnengebracht met een spuitje. Dit alles kon ze niet binnenhouden. We zijn om half 2 vannacht met spoed naar een arts van wacht gereden. En ze had een hypo, ze heeft een glucose spuit (onderhuids) toegediend gekregen en haar levenloze lichaam reageerde hierop. Ze is in een couveuse gelegd op 26 graden Celsius. De doctor heeft ons verteld dat ze er door ging komen en stuurde ons naar huis zonder kitten. Toen we net weg reden kwam hij nog naar buiten gerend om te vertellen dat ze al vol overtuiging recht ging zitten. Met een goed gevoel van hoop gingen wij naar huis. Wij hebben uiteindelijk om half 10 in de morgen zelf maar naar de kliniek gebeld omdat we toch nieuwsgierig waren. De vrouw aan de andere kant van de telefoon wist van niks en moest even gaan horen/kijken en kwam tot de ontdekking dat ze het niet heeft overleefd.

Nu vind ik het heel erg jammer dat ze ons een rekening geeft van €140,- waaronder en intensive care is aan gerekend. Ze heeft nooit geen baxter gekregen maar ook deze stond op de rekening.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Sifra »

Ach, wat een trieste afloop. Weet je ook waardoor ze zo ziek was? Dit in verband met een eventueel risico voor haar zusje.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Ze is onlangs gecastreerd en heeft alle kuren gehad, op de ontworming kuur reageerde ze met veel diaree. De zorg moeder vertelde ons dat ze al heel wat gevorderd was en dat ze er snel bovenop zou komen. Haar zusje is het leven haar zelf. Erg actief, en niks op aan te merken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Gesteriliseerd*


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Danny_Visser schreef:Ze is onlangs gesteriliseerd en heeft alle kuren gehad, op de ontworming kuur reageerde ze met veel diaree. De zorg moeder vertelde ons dat ze al heel wat gevorderd was en dat ze er snel bovenop zou komen. Haar zusje is het leven haar zelf. Erg actief, en niks op aan te merken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Sifra »

Gecastreerd is wel correct hoor, ook voor poezen. Want wat wij steriliseren noemen is in feite echt castreren.
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat de doodsoorzaak is. Geen ziekte, maar uitdroging of die hypo???

PS: Als je nog iets toe wilt voegen aan een net gepost bericht, dan kun je rechtsonderaan je bericht op wijzigen klikken. Je hoeft dan niet een nieuw bericht te plaatsen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Dani_84 »

Jeetje wat verdrietig! Om zo je kitten te verliezen. Naar zeg. Veel sterkte!
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Dat is nou het rare van alles, op het moment dat we om een rapport of verslag vroegen. Konden ze geen duidelijk antwoord geven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Rik »

Wat verdrietig. Van die €149,- kan ik me wel wat voorstellen. Het is spoed-consult (duur plus alles wat erbij komt). Een baxter is toch een infuussysteem? Ik kan me ook goed voorstellen dat toen ze zagen dat het toch nog mis ging dat ze haar aan het infuus gelegd hebben.

Mijn advies is om toch even een gesprek te vragen met dienstdoende DA. Je kunt vragen of ze dat uit coulance zonder consult kosten willen doen. Je wilt toch graag weten wat er precies die nacht allemaal mis is gegaan (niet zozeer met de zorg maar met Lexy). En mij lijkt dat een beetje uitleg (of rapport) over hoe het gegaan is, toch wel normaal. Maar je zult daar waarschijnlijk wel zelf om moeten vragen (aandringen).

Heel veel sterkte.

Slaap zacht Lexy.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Featherr »

Ik vind 149 euro eigenlijk helemaal niet duur..spoedconsult is hier al 99 euro.. dan komt alles daar nog bij.
Ze is in een couveuse gelegd zeg je. Baxter is inderdaad infuus en een kitten die uitdroogt geef je dus een infuus om te hopen dat er geen schade aan organen komen door uitdroging.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Featherr »

Het is trouwens altijd onwijs rot als je een dier verliest en die kosten komen dan rauw op je dak vallen maar het is dus niet heel raar.

Ik wil je nog wel sterkte wensen met je verlies.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door nellebel »

Bij mijn eerste dierenarts. Ook wel beul genaamd. Kreeg ik een rekening van meer als duizend Euro terwijl achteraf bleek dat hij had gefaald volgens internist en deze kosten onnodig waren. Op mijn brief heeft hij niet gereageerd. Heb er niets mee gedaan verder. Kon het niet aan. Teveel verdriet. Nu andere dierenarts. Zeer coulant. Vooral in het begin omdat ik hem had verteld hoe het was gegaan. Ook zeer gesteund toen ik twee katjes aan fip verloor. Zeer coulant met de rekening toen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Danny_Visser
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 dec 2016 21:33

Re: Zieke kitten van 12 weken

Bericht door Danny_Visser »

Dat er een rekening in acht word genomen ben ik het volkomen mee eens, de kosten moeten ook betaald worden. Maar het tijdstip waarop ik deze dierenarts heb wakker moeten bellen is naar mijn gedachte de kitten fataal geworden. Mijn vriendin is verpleeg kundige en intensive care betekend niks meer en niks minder dan 24/7 observatie van een kritieke patiënt. Doordat niemand ons gelijk kon inlichten over haar toestand (inmiddels overleden) gaf ons uren lang valse hoop. Het lijkt het mij dat er een geen doctor aanwezig was op het tijdstip van overlijden. Dit gecombineerd met geen enkel spoor van een verslag wat er allemaal gebeurt is lijkt mij dit een verhaal voor in de doofpot. Ik heb helemaal niks tegen dierenartsen maar in dit geval lijkt het mij op een gebrek aan professionaliteit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie