Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stewie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2016 20:13

Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Bericht door Stewie »

Afbeelding

Dit is Stewie. Hij is nu 2,5 maand bij ons. Een britse korthaar, kater en het beste vriendje van Millow, ook een Britse korthaar en een poes van 1,5 jaar. Stewie is een speelse kat, achter de balletjes lopen het laserpennetje volgen en heel de woonkamer rond huppelen alsof hij energie teveel heeft. Maar sinds twee weken terug gaat het opeens erg slecht met Stewie. Hij is lusteloos, slaapt alleen nog maar en speelt niet meer. Ook is zijn buikje erg dik en bol geworden en voelt aan als een ballon. Het kan hem precies allemaal niets meer boeien.

Gisteren naar de dierenarts geweest. Tandvlees was wit, oogvlies had ook geen kleur en de dikke buik wees op FIP. Een dodelijke kattenziekte. We moesten het allemaal even laten bezinken, maar men kan het met geen 100% zekerheid vertellen. Vandaag naar een andere dierenartspraktijk geweest. 40 graden koorts, Stewie heeft 2 brokjes gegeten vandaag, drinken doet hij (gelukkig) wel nog erg vaak. Ook zei sluit FIP niet uit. De enigste hoop waarop we kunnen leven is dat Stewie een wormeninfectie heeft (wormbuikje) en daarom de hoge koorts maakt. Hij kreeg alvast wat tegen de wormen. De DA stond echter verbaast te kijken wanneer Stewie zijn tandvlees knalroze zag, ook zijn oogvlies had weer normaal kleur, en dat één dag later totaal het tegenovergestelde? Zijn lusteloosheid en dikke buik is wel gebleven. Morgen 12u30 nieuwe afspraak, voor een echo van het buikje. We hopen dat Stewie geen FIP heeft, want dit verdient hij niet, en ook zijn nieuwste vriendinnetje Millow kijkt maar droevig toe hoe haar speelkameraadje alleen maar ligt te slapen.

Morgen vast meer nieuws, en ik hoop dat het niet achteruit gaat met onze ondeugende lieve kater. :cry:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Bericht door Dinky »

Hoe is het nu met Stewie?

Bij fip zou je een punctie van buikvocht kunnen doen. Wanneer dit geel dradentrekkend vocht is dan is de kans groot dat het FIP is :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Bericht door ErikPhilippus »

Arme Stewie...
Ik vrees dat geen bericht in dit geval slecht bericht is :-(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Bericht door castratenkoor »

Arme Stewie. Ik hoop dat het geen FIP is. Als hij een dikke buik heeft zou het natte FIP kunnen zijn en dat is aantoonbaar door buikvocht af te nemen.

Sterkte en beterschap. Ik hoop dat het wat anders is. Maar ook aan een heftige taaie worminfectie kan een kitten overlijden. Helaas spreek ik uit ervaring. Als de hele darmen stampvol zitten kun je blijven ontwormen, zonder effect.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte en beterschap, hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Heeft Stewie FIP of is het wat anders?

Bericht door nellebel »

Odie mijn Brits kort haar had ook fip. Op de echo heel duidelijk te zien en daarna nog ter extra controle buik vocht onttrokken. Ik hoop dat jullie ander nieuws hebben gekregen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie