Boeddha heeft kanker

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Sansan »

Wat een enge situatie, ik zou ontzettend bang zijn. Hopelijk krijgen jullie gunstig nieuws na de operatie.
Boeddha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:08

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Boeddha »

Hoi Marian,

Wat erg voor jullie en Dushi! Ik leef ontzettend mee en hoop op het beste.

Ik snap dat je vol met vragen zit op het moment. Ik zou nu eerst de uitslag afwachten en het eventuele behandelvoorstel, hoe moeilijk het ook is. Uiteraard is het niet verkeerd om verschillende scenario's te bedenken, maar laat dit je niet gek maken. Je kunt pas echt beslissen als je weet wat het is, ook dan weet je de kosten pas. Houd wel in je achterhoofd: katten reageren niet zoals mensen op de behandelingen, ze kunnen in dit geval over het algemeen meer hebben (dit hangt uiteraard wel af van welke kanker, welk stadium, conditie, leeftijd etc!).

Zoals je weet uit dit topic, heb ik hier (helaas) ervaring mee. Momenteel zitten we weer in deze situatie, nu met onze oudste kat Bailey, die al 7 jaar suikerziekte heeft. Bij hem is er een tumor in zijn blaas gevonden. Hopelijk ontvangen we ook deze week nog de uitslag.

Als je nog wat wilt weten, vraag gerust.

Dikke knuffel aan Dushi!

Liefs Lieke en de poezebeesten
Marian1993
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2019 21:54

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Marian1993 »

Heyyy!!

Ach Lieke.. het zit jullie ook niet echt mee he!! Veel sterkte!! Knuffels voor haar en jullie!!

Wij hebben zojuist de DA gesproken. Het is geen kanker. (Gelukkig)
Er zijn twee opties;
1) bacteriele infectie, dit is te behandelen met antibiotica. Het zou dan volgende week weer iets beter moeten gaan.
2) droge variant van fip, dit is niet te behandelen en ook heel slecht.

Als ze dus volgende week niet opknapt van de antibiotica moeten we haar laten inslapen.. We hebben nog een beetje hoop!!🙏🏻 Met zn alle duimen voor haar!!!😸

Ik hoop echt dat ze opknapt!! Zojuist het eerste pilletje van haar antibiotica kuur gegeven. Ging niet vanzelf. Maar ze heeft het binnen!!

Iedereen bedankt voor het meeleven!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door nellebel »

Dan gaan we nu allemaal duimen dat het een infectie is en dat ze snel op knapt

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Boeddha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:08

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Boeddha »

Wat fijn dat het geen kanker is! Hopelijk dan een bacteriële infectie. Droge fip hebben we met onze vorige kat ook helaas ervaring mee. Dat was echt verschrikkelijk en we hebben haar toen inderdaad moeten laten inslapen.

Kan de dierenarts trouwens niet testen op een bacteriële infectie? Volgens mij kunnen ze uit zo'n biopt in ieder geval de soort bacterie zien. Bailey heeft sowieso een bacteriële blaasinfectie en dat kunnen ze onderzoeken in een lab.

Ik hoop in ieder geval voor jullie dat de antibiotica aanslaat!
Marian1993
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2019 21:54

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Marian1993 »

Hallo allemaal,

Inderdaad heel fijn dat het geen kanker is.
Ik weet niet of de dierenarts dat kan zien, Lieke.
Dan hadden ze dat toch wel uit het vorige biopt kunnen zien?

Gisteravond begonnen met de antibiotica: Clavubactin. 2 maal daags een half tabletje.
Iemand hier ervaring mee? Hoe lang zou het duren voordat het moet gaan werken? Hoop zo erg dat mn lieve kleine meid een beetje opknapt!🙏🏻✨

Iedereen nogmaals bedankt voor het meeleven en alle hulp en informatie. Heel fijn!😽
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Dushizenn »

Gelukkig geen kanker!
Nu hopen dat het inderdaad alleen maar bact infectie is!

Eet ze goed? Houdt ze van natvoer? Dan kan je pilletje verpoederen tussen 2 theelepels en bij het voer doen.

Knuffel voor Dushi

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Marian1993
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2019 21:54

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Marian1993 »

Ze eet niet veel maar wel wat. Voornamelijk natvoer van Almo Nature. Daar stop ik inderdaad het pilletje tussen.

Haar RC KITTEN brokken laat ze op het moment even staan. Daar maak ik me best zorgen om. Ze drinkt wel regelmatig. Ik kan natuurlijk geen wonderen verwachten maar hoop dat ze eind van dit weekend wel weer wat levendiger is en weer wat wil spelen!
Gebruikersavatar
Dushizenn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 apr 2019 12:51
Locatie: Maastricht, Nederland en Veldwezelt, België.

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Dushizenn »

Hoe gaat het met Dushi?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Cassandra_h
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2019 03:20

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Cassandra_h »

Hallo,
Hoe is het verder gegaan met Boeddha? En met Bailey?
Groetjes
Boeddha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:08

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Boeddha »

Hoi Cassandra,

Lief dat je ernaar vraagt.

Met Boeddha is nog steeds alles goed. De jaarlijkse echo zag er ook weer prima uit. (Mocht je zijn verhaal willen lezen, op de website van het Nederlands Kankerfonds voor Dieren staat een stukje over hem dat we hebben geschreven, plus een foto van 'm.)

Bailey hebben we helaas op 5 mei in laten slapen. De kanker bleek vrijwel niet operatief weggehaald te kunnen worden. Daarnaast hij ging zo snel zo hard achteruit, dat hij een operatie waarschijnlijk niet overleefd had als het dus al had gekund. Het was al jaren een suikerkat, maar doordat hij bijna niet meer wilde eten en door alle medicijnen kregen we dat ook niet meer op orde. Het was een moeilijke keuze, maar het zou zielig zijn om hem langer te laten lijden. ik heb er nog steeds verdriet van, het was al 15 jaar mijn maatje en werkelijk een geweldige kat!

Groetjes,

Lieke
Plaats reactie