Boeddha heeft kanker

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door ErikPhilippus »

cin0407 schreef:tumor was na 5 dagen al voor 75 procent verdwenen,goed nieuws enzymeprik slaat aan.
Kijk, da's goed nieuws.
Hopelijk zet die lijn door!

Groetjes,
Erik
Boeddha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:08

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Boeddha »

Goed om te horen over Pua! Hopelijk sterkt ze snel wat aan. Voelt ze ze zich wel al wat beter? En komt ze ook al een beetje aan?

Wij gaan zo met Boeddha weer naar de da. Als z'n bloed goed is, krijgt hij weer het infuus.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Ennakee »

We duimen voor jullie allebei dat het herstel en genezing voortgezet wordt!!! Goed nieuws tot nog toe..
cin0407
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:09

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door cin0407 »

nou ze was wat afgevallen op de weegschaal bij de dierenarts maar op uiterlijk dachten we juist dat ze wat was aangekomen want ze kreeg een dikker buikje,mooiere vacht..maar dat ze wat was afgevallen weer bleek ook normaal te zijn,het was niet veel..
ze doet het gewoon goed,alleen dat prikken vind ik heel erg zonde voor haar,2 weken achter elkaar bloed prikken in haar nek en volgende week weer..ze krapt er aan en dus heeft ze korstjes in haar nek..heeft misschien iemand een tip daarvoor? succes met boedha
Boeddha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:08

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Boeddha »

Dat afvallen is normaal inderdaad. De kanker is nog niet weg, en dat vreet een hele hoop energie van zo'n beestje.

Dat krabben weet ik niets voor, onze kat doet dat niet, ondanks dat hij ook iedere week op bloed wordt geprikt. Had de dierenarts er geen tips voor? En anders hoop ik dat iemand anders hier er iets op weet!

Jij ook succes!
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Ennakee »

Probeer maar sudocrème of zinkzalf. Dit haalt de jeuk en pijn snel weg en helpt ook de genezing. En een andere optie kan calendula /goudsbloem zalf zijn. Op het forum wordt ook dat voor wondjes bij de kat gebruikt. Gewoon er dunnetjes op aan brengen.

Hopelijk is het krabben snel over
cin0407
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:09

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door cin0407 »

hoi

het gaat niet zo goed met pua,gisteren heeft ze haar eerste chemo infuus gekregen en vanochtend een chemo pil bij de dierenarts gekregen,vlak daarna ging het helemaal mis.we waren thuis ze wilde niet eten en begon te miauwen/huilen echt het ging door merg en been,ze kwijlde veel en om 11 uur vanochtend moest ze overgeven..ik dacht dat ze aan het dood gaan was,toen ik belde met de dierenarts assistente werd er gezegd dat ze om 1 uur kon komen voor een injectie tegen spugen misselijkheid want haar pilletje daar tegen had ze ook uitgespuugd.maar ik vertrouwde het niet,ik zag haar steeds slechter worden en ben om 12 uur op eigen houtje de kliniek binnen gestapt om te zeggen dat er iets moest gebeuren want ze was aan het lijden.ze hebben pua nu opgenomen,ze blijkt ook uitgedroogd te zijn,ze dronk niet meer zoveel maar ik wist ook dat ze buiten graag drinkt uit de regenplassen.het is moeilijk te controleren maar de dierenarts heeft dit misschien over het hoofd gezien..

ik heb net gebeld voor een update maar de dierenarts vertelt dat ze erg ziek is en een infuus krijgt en onder de warmtelamp ligt..vanavond bel ik terug maar ik ben heel bang..hij weet niet waarom ze nu ziek is zo geworden..
Boeddha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2016 18:08

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Boeddha »

Wat erg om te horen! Ik hoop dat ze er snel bovenop komt!

Misschien is het toch wat veel voor haar de chemo? Of kan ze een infectie hebben opgelopen? Het immuunsysteem is met chemo wel verzwakt namelijk...

Ik hoop echt dat het snel beter met haar gaat. We duimen hier voor jullie!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Het is zo goed voor te stellen dat het onverteerbaar is om een katje van nog geen twee zo te zien vechten voor zijn leven en ook heel goed te begrijpen dat je alles probeert om hem beter te krijgen. Bij een kat op leeftijd is het verdrietig, maar zo is als het leven gaat en hoort te gaan. Wat jullie doormaken moet onrechtvaardig en machteloos voelen.

Ik hoop dat er een hele positieve ommezwaai voor jullie komt en kan je slechts heel veel sterkte wensen.

Worstel en kom boven kleine Boeddha!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Ennakee »

Mariska, het is Pua die voor haar leven aan het vechten is. Een klein poesje van 12 jaar, dat ook behandeld wordt voor maligne lymfoom.

We branden vannacht een kaarsje voor haar, voor extra steun en kracht.
Kom op kleine Pua...we duimen heel hard voor je!!!
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ah, goed dat je dit recht zet Ennakee.

Uiteraard: worstel en kom boven lieve Pua!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door ErikPhilippus »

Verdrietig bericht, wat een teleurstelling nadat het toch eerst goed leek te gaan.
Inderdaad is een chemo een enorme aantasting op de weerstand en de veerkracht. Hopelijk komt er toch een ommezwaai, en kan ze er weer bovenop komen.

Heel veel sterkte met Pua!
Warme groet,
Erik
cin0407
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:09

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door cin0407 »

helaas moet ik berichten dat pua gisteravond is overleden in de kliniek,ze heeft heel de middag aan het infuus gelegen en medicatie gekregen maar het mocht niet meer baten.
Ik was nog bij haar om 19.00uur maar ze lag slecht en ademde snel.toch gaf de dokter ons wat hoop want ze zou het beter doen dan die ochtend dat ik haar binnen bracht..om kwart voor 8 s,avonds kwam het telefoontje van de arts dat het zo slecht ging en dat ze weer begon met overgeven en pijn kreeg dat hij haar direct een spuitje heeft gegeven en niet meer op ons had gewacht,ze kreeg een bepaalde kramp wat bij katten betekent dat het het einde was en hij wou haar verlossen..
het is zo verdrietig allemaal,dit is alles wat we niet wilde en toch heeft ze pijn geleden,verschrikkelijke pijnen daar voelen we ons nog het meest schuldig over..
we wilde het graag proberen maar het is niet gelukt..
wat nu precies is gebeurt of waarom ze zo achteruit ging na haar chemo pil die ochtend weet de dokter niet,het is niet normaal dat dit van de chemo gebeurt zou zijn..maar dat er waarschijnlijk iets niet goed is geweest met die tumor en haar darm,toen ze overleden was kwam er ook van alles uit haar maagje van ontlasting tot oud voedsel,dus de doorgang moet al niet meer goed geweest zijn.
we gaan haar begraven en hebben besloten dat we de doodsoorzaak niet perse hoeven te weten want dan zou hij haar moeten onderzoeken en dat wilde we niet.
We hebben haar meegenomen naar huis,Ze mag nu rusten *pua

dankjullie wel voor alle lieve berichtjes en medeleven het is verschrikkelijk verdrietig
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Dinky »

Veel sterkte met het verlies van pua
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Boeddha heeft kanker

Bericht door Rik »

Heel veel sterkte.

Rust zacht Pua.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie