hoelang mag niesziekte duren

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
soloman
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2016 21:59

hoelang mag niesziekte duren

Bericht door soloman »

  • ik heb het oog op een sibeer kitten van 5 maanden deze heeft nu al 3 weken niesziekte maar wel in een zeer milde vorm mogelijk dat ze toch goed genoeg is ingeënt toen ze 12 weken was maar het wilt niet over wat ze ook doen
    ze is in de tussen tijd ook gesteriliseerd wat mogelijk niet heel bevoordelijk is voor de genezing

    Heb meerdere dierenartsen gebeld maar die zeggen maar 2 dingen
    de ene geen probleem om het kitten in huis toehalen als het beter is
    de andere zegt nooit aan beginnen
    Fokker zien helemaal geen probleem

    Ik teneinde raad wat ik moet doen

    wanneer kan je vanuit gaan dat het nooit meer over gaat staat hier een tijd voor

    ik vind 3 weken wel er g lang

    wat is jullie mening hier over
Cerna

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door Cerna »

Wanneer het kitten drie weken niesziekte heeft en met 12 weken (eerste of tweede enting?) is ingeënt, dan is het geen entreactie want dat gebeurt een paar dagen na de enting. En wanneer het al drie weken duurt is de kans groot dat het blijvend is of weer opflakkert oiv stress (zoals een verhuizing).

Wat heeft de huidige eigenaar aan de niesziekte gedaan of moet het kitten het zelf oplossen? Ingeval er niets gedaan is, zou ze kunnen proberen of luchtwegcompositum van de Groene Os een oplossing is. Dat werkt binnen een week en dan kun je op basis van deze uitkomst beslissen wat je gaat doen.
Maar houd er rekening mee dat het wel eens chronisch kan worden.
Voor hetzelfde geld echter kan het hiermee verholpen zijn en merk je nooit meer iets.
De uitkomst is dus erg onzeker.

Dat de fokker geen problemen ziet kan ik me voorstellen want die wil het kitten kwijt.
soloman
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2016 21:59

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door soloman »

De fokker doet alles aan om het kitten beter te krijgen.
Diverse keren ab om bacteriën tegen tegaan en diverse l-lisne en andere weerstand verhogende middelen
Maar het wilt niet aanslaan het is niet dat de kitten heel erg ziek is heeft alleen neusuitvloeiing waterige snot
Geen koorts geen snot uit ogen
De fokker is heel transparant wat eraan de hand is
het is met zekerheid herpes want dit hebben ze getest

Ik denk zelf dat ik dit kitten niet moet nemen
Dorien66

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door Dorien66 »

In de paardenwereld zegt men altijd: 'problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel'.
Ik zou naar een ander kitten op zoek gaan...
Cerna

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door Cerna »

soloman schreef:het is met zekerheid herpes want dit hebben ze getest
Kijk dat verandert de zaak.
Ik heb hier waarschijnlijk ook een herpes- of calicivirus en het enige advies wat een dierenarts heeft is L.lysine, maar dat helpt niets.
Twee katten snotteren en drie katten hebben in meer of mindere mate last van rood tandvlees zonder andere gebitsproblemen. Bij beide kwalen is een virus de oorzaak en dat is niet fijn want het brengt allerlei ongemakken voor de dieren met zich mee en er is nauwelijks wat aan te doen.

Ik zou dus inderdaad op zoek gaan naar een ander kitten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door castratenkoor »

Grote kans dat dit chronisch is/wordt. Ik sluit me aan bij de vorige sprekers, hoe hard het ook voelt, ik zou voor een ander gezond kitten gaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
soloman
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2016 21:59

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door soloman »

Vandaag een ander kitten gekocht

En gelijk mee naar huis kunnen nemen

We zijn zeer in onze nopjes
Dorien66

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door Dorien66 »

Foto's alsjeblieft! ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: hoelang mag niesziekte duren

Bericht door Anne »

Heb je thuis nog meerdere kittens of katten? Zodat jouw nieuw gekochte kitten een speelmaatje heeft?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie