voorste luchtweginfectie kat

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
mikedelta144
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2015 09:03

voorste luchtweginfectie kat

Bericht door mikedelta144 »

hallo allemaal,

Ik ben pas nieuw hier, en heb een vraag over het gebruik van novacam. Eėn
van mijn katten heeft sinds een paar dagen last van flink niesen, een beetje zwaar ademen, en alles wat lijkt op een verkoudheid. Ik ben gisteren bij de dierenarts geweest en die heeft een voorste luchtweginfectie geconstateerd. De kat heeft meteen een injectie met novacam gekregen, en een flesje voor het toedienen thuis van zo'n 4,5 mg per dag, en dat voor een dag of 7 á 10. Nu heb ik al eerdere verontrustende berichten over novacam en andere cam versies gelezen en heb mijn twijfels gekregen om hier mee door te gaan. Hebben jullie adviezen over wat ik zou kunnen doen? Ik zit op dit moment een beetje met mijn handen in het haar !!!!


groeten,

martin
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: voorste luchtweginfectie kat

Bericht door Dinky »

Bij infectie zou ik denken aan een AB.

Geloof dat suspensie na injectie juist erg afgeraden wordt door de fabrikant van novacam.......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mikedelta144
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2015 09:03

Re: voorste luchtweginfectie kat

Bericht door mikedelta144 »

verschrikkelijk als ik dit nu lees, notabene de fabrikant raad het af, en de dierenarts schrijft dit middel fluitend uit. zou de verkoudheid niet komen vanwege het feit, dat de kat de laatste maanden KVV van onze hond mee eet, ze is hier gek op, nu denk ik dat het dan ook misschien een allergie kan zijn wat hier in verband mee staat.

groeten,

martin
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30