FELV

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Dhyan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jan 2016 23:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: FELV

Bericht door Dhyan »

Sjah...nee, men vind het allemaal niet zo erg.:s

Ik probeer ze nu binnen te houden, maar dat is tot 2 keer toe mislukt door een buurvrouw die binnenkwam en de deur open liet staan! (grr)
Ze hebben aan kattepies zitten snuffelen..we hebben ineens allemaal vreemde sproeikaters in onze tuin. ( voorjaar in zicht)
Kan al misgegaan zijn, ik weet het niet, maar ik hou ze toch binnen nu enkele weken in ieder geval. en Noah laat ik testen als ik weer centjes binnen heb met een weekje.

Ze worden echt gek binnen, ik ben als een gek bezig mijn zelfgemaakte kattenkrabpaal van een berkenboom af te maken zodat ze in huis iets meer klimmogelijkheden hebben, maar Noah baalt en stevig ook.
Vooralsnog hoop ik dat het goed mag aflopen, het pancreas patiëntje is er net bovenop weer..hij is verzwakt dus zou zoiets niet redden vrees ik.

Vind het heel erg vervelend...ze houden zo van even luchten en meestal is het kort, ik loop ook altijd mee met ze sowieso..ze zijn meestal met 20 minuten weer binnen.
Maar zelfs dat kan niet nu, en het zonnetje schijnt, worden ze helemaal wild.

Ik hoop gewoon heel erg dat het hier niet heen komt.
Ondertussen heb ik alle buurkatten zo'n beetje in mijn tuin, voor mijn raam... ben nogal een kattenvrouwtje...en vind het leuk dat ze altijd naar me toe komen, maar nu zie ik al hun bezoekjes als bedreiging en sisss! ze van mijn erf af.

Het is misschien een goede tip dit toch via een dierenarts/gemeente/wijk aan te kondigen..
Manou 14, Noah 13, †Katsu 3
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: FELV

Bericht door Ennakee »

Dit is ontzettend balen Dhyan, zelf zou ik wel er een melding van doen. Ik weet niet of het ook mogelijk is om dit anoniem te doen? Het is ook in het belang van de veiligheid van je eigen dieren. En door de besmette kat(ten) rond te laten lopen, ontstaat een vicieuze cirkel van besmetting en overlijden van dieren.

Dus is er gewoon constant risico voor jouw eigen dieren.

Sterkte met de hele situatie.. En ook met het binnenshuis houden van Noah en Manou..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FELV

Bericht door nellebel »

Dit waait niet over binnen een paar weken. Gezonde katten hoeven niet ziek te worden maar blijven wel drager. Daarom krijg je die ziekte niet uitgeroeid
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: FELV

Bericht door Ennakee »

Misschien kan iemand anders namens jou de autoriteiten inlichtingen geven?

Dan ben je niet direct betrokken en kunnen je buren niet vervelend tegen je worden.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: FELV

Bericht door Ennakee »

Hey Dhyan,

Hoe gaat het momenteel?
Plaats reactie