Kat fiv - homeopathie ?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nadja79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2013 21:17

Kat fiv - homeopathie ?

Bericht door nadja79 »

Hallo allemaal,

Deze week heb ik te horen gekregen dat mijn kater, Jimmy, fiv positief is. Dit nav een bloedtest (uitgevoerd in lab).
Jimmy heeft al een poosje last van een ontstoken oogje wat maar niet overgaat (ook niet mbv antibiotica). Daarom hebben we bloed laten prikken.
Op internet kwam ik op de site van dierendokter.nl terecht en las over het middel yucca intensive. Heeft iemand van jullie ervaring met dit soort natuurlijke middelen? Of hebben jullie andere tips?
Zo sneu dat ontstoken oogje, en om nog meer antibiotica toe te dienen, lijkt me ook niet heel gezond.

Verder geef ik hem sinds een week llysine door zijn eten, om zijn weerstand wat op peil te krijgen.

Tips mbt fiv zijn heel erg welkom!!!

Groetjes Nadja
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat fiv - homeopathie ?

Bericht door nellebel »

je zou eens contact op kunnen nemen met stichting dierenthuis in almere. daar heb ik veel informatie gekregen toen mijn flippie FELV bleek te hebben. zij vangen katten op met FIV en FELV
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat fiv - homeopathie ?

Bericht door Adriana »

nadja79 schreef:Tips mbt fiv zijn heel erg welkom!!!
wat een nare diagnose!
kan me voorstellen dat je behoefte hebt aan zo veel mogelijk info.
rechtsboven zit een zoekfunctie, er staat veel (ervarings-)informatie in de diverse topics op het forum..

wat ik verder kan bedenken is colloidaal zilver druppels (zie voor meer informatie http://www.huisdierendokter.nl), het is uiteindelijk een virus en wie weet helpt het ontstekingsverschijnselen te verlichten of missch voorkomen..
dus daar even uitgebreid lezen, ook de klantenreacties of je meer toepassingen kunt vinden..

op de site van dierenkliniek Wilhelminapark vind je heel veel info over kattenaids/fiv
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/sitemap.html

meld je ons even terug?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nadja79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2013 21:17

Re: Kat fiv - homeopathie ?

Bericht door nadja79 »

Dank! Ik houd jullie op de hoogte. Ook als ik iets van dierendokter.nl hoor.

Groetjes
Plaats reactie