poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet meer.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Ook een da zit wel eens op een fout spoor ;-) .
Ik duim met je mee dat de herstellende lijn zich voortzet!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Dat is zeker zo en ze zegt ook echt heel eerlijk dat ze het echt niet weet , en ook dat ze nog steeds niet overtuigt is dat ze het red.
En ik ben ook nog niet 100% overtuigt ;) maar minder koorts geeft in mijn ogen echt hoop.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Een da die toegeeft dat ze 't niet weet en/of twijfels heeft, vind ik alleen maar goed. Beter dan zo'n betweter.
Niets is nog zeker, maar hoop doet leven ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Het enige wat dan weer niet hoopvol is dat ze haar evenwicht af en toe lijkt te verliezen , kan dit bij de koorts passen ?
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Ik denk toch dat dit fip is ... ze loopt net een stukje en verliest 3 x haar evenwicht , mocht vanavond de dierenarts nog bellen na 20.00 uur dus ga dat maar doen
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Katelijne »

Waarom denk je zo meteen aan FIP? Ze kan toch even haar evenwicht verliezen omdat ze zich niet lekker voelt? Ik ben ook duizelig en heb evenwichtsstoornissen wanneer ik hoge(re) koorts heb.

Ik heb gelukkig (nog :epray: ) geen ervaring met FIP, dus ik kan je niet helpen met symptomen en zo, maar als je verbetering ziet (hoe klein ook) door de antibiotica, dan denk ik meer aan een infectie.

Waarom is er nog geen bloed afgenomen (of heb ik dat gemist)? Wie weet haal je daar al veel uit. En mijn dierenarts kennende zou die ook met echo's en zo beginnen. (Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jouw da het niet goed doet, eh, ze heeft waarschijnlijk haar redenen.)

Ik zou haar toch nog niet opgeven! Kan er geen ander koortswerend middel worden gegeven? Als ze zich beter voelt, gaat ze misschien ook uit zichzelf eten en dan helpt de genezing dan ook weer.

Sterkte!
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Laten we vooropstellen dat ik een prima dierenarts heb die weet wat ze doet, ze heeft die onderzoeken niet ingezet omdat dat niet nodig lijkt. Tevens is er gisteren wel bloed geprikt , maar op fip valt niet te prikken

Ik denk aan fip omdat ze daar toch wel wat symptomen van heeft , tevens lijkt ze minder koorts te hebben maar komt dat door ab of door de belladona.
Ze heeft de afgelopen dagen voor de bytril ook ab gehad en die sloeg niet aan .
Ik wil haar echt niet laten inslapen , maar maak me erge zorgen over die evenwichtsproblemen.
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

De dierenarts gesproken , en die heeft ook nog even overleg gehad met haar dochter ( net afgestudeert dierenarts)
En ze dachten eerst aan hersenvlies ontsteking , maar gelukkig heeft ze daar niet de symptomen van.
Ook zij denkt niet aan fip...
Ze denkt dat het moeilijk lopen toch komt door die pijnlijke heup, ze heeft het nu twee keer onderzocht en tinkebel reageert steeds met bijten en blazen zo,n pijn doet het ( mocht ze beter worden zijn foto's onderzoek ect de volgende stap). Ze is vorige winter aangereden aan die kant en waarschijnlijk zit er toch een blijvend probleem
Ze denkt dus dat die pijnlijke heup in combinatie met verzwakt zijn door de koorts en weinig eten zorgen voor het moeilijke lopen en omvallen.

Morgen middag moet ik weer bellen , dit omdat haar ochtend tempratuur altijd prima isven in de middag piek.

Ik weet het allemaal niet meer zo goed , aan een kant denk ik ze red het aan de andere kant ben ik bang dat ze het toch niet haalt
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Ilone »

Wat er al eerder is uitgelegd...op fip valt inderdaad niet te prikken maar bepaalde symptomen kunnen er wel uit naar voren gehaald worden. Waarop is er gisteren allemaal geprikt? Heb je die uitslagen al?
Het zijn verder ook allemaal adviezen he..en er is niemand die zegt dat jouw da het niet goed doet dus ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je haar zo verdedigt?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Hoe is 't nou?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Katelijne »

Ik bedoelde helemaal niet dat je een slechte dierenarts hebt, hoor! Zij ziet de kat en zal wel doen wat ze denkt dat goed is. Ik was gewoon even aan het meedenken en bedacht wat mijn da zou doen en wat je eventueel zou kunnen vragen.
Aangezien je da en haar dochter denken dat het geen fip is, dacht ik dat het dan wel handig zou zijn om bloed te prikken, om andere oorzaken van haar ziekte te kunnen uitsluiten of om iets te vinden. Dat in combinatie met een echo of een foto, zou misschien opheldering kunnen geven.

Edit: ik had even over het hoofd gezien dat er dan toch bloed geprikt is.

Wij hebben namelijk ook een hele tijd gesukkeld met Osiris: overgeven, constipatie, vermageren, ... Uit de bloedresultaten kwam alleen maar dat hij licht verhoogde suikerwaardes had, maar dat verklaarde de rest niet helemaal (zeker niet toen hij semintra kreeg). Dus nam mijn da een echo en enkele foto's, zijn de darmen even leeggemaakt en goed onderzocht. Toen bleek dat Osiris aan megacolon lijdt en ondertussen zijn we een half jaar verder (met medicatie, vezels, aangepaste voeding en dulcolax) en lijkt het probleem van de baan.

Had je dat van die aanrijding al eerder vernoemd? Het klinkt heel logisch dat Tinkebel nog pijn heeft aan haar heup en daardoor moeilijk stapt. Misschien eet ze ook niet/minder door de pijn of zit er ergens een ontsteking op de heup waardoor ze die koorts maakt. En dat kan je dan wel weer zien in het bloed.

Ik begrijp dat je erg ongerust bent (zou ik ook zijn!), maar ik zou nog niet meteen aan inslapen denken, aangezien ze duidelijk nog interesse heeft in haar omgeving (andere kat wassen en zo).
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Vandaag was tinkebel er heel slecht aan toe viel van de trap kon niet meer staan en had rare trillingen de koorts dik over de 41 heen had gebraakt en hield niks binnen dus terug gegaan naar de dierenarts , arme beest kon amper op haar poten staan en was dood ziek. Me zusje ging mee en die had haar vrijdag voor het laatste gezien en schrok zich dood.

Dierenarts heeft haar onder narcose gebracht en foto's gemaakt, helaas was er niks te vinden. Na de foto's na goed overleg besloten besloten om tinkebel te laten gaan ,ze reageerde duidelijk niet op de ab , pijnstiller en dwangvoeding want ze werd alleen maar zieker , uiteindelijk naar veel tranen besloten haar te laten gaan dit doet pijn maar ze was echt dood dood ziek. Ze werd alleen maar ziek en zelfs zo ziek dat ze amper nog kon lopen.

De dierenarts heeft naar haar overlijden wel haar buikje open gehad om te kijken of ze fip had , dit was gelukkig niet zo. Ze denken toch dat er iets in het hoofdje niet goed was .

Lieve tinkelmeisje rust zacht
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Ilone »

Wat sneu....sterkte met het verlies!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte met dit verlies!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht en wens je veel sterkte..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie