poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet meer.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Net weer getempt en ze heeft nu weer 39,6 vanmorgen was dit 38,5
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door mittenslief »

ziektebeeld ziet er wel uit als FIP...maar het kan ook zomaar iets anders zijn...is er alleen een snaptest gedaan of ook de totale bloedwaardes? pancreasontsteking kan het ook zijn, is ook altijd lastig waarneembaar...het blijft nu een beetje gissen wat het is, hoe oud is ze eigenlijk?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Ze is 6,5 jaar
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Als de da een flinke verkoudheid constateerde, lijkt me een longontsteking inderdaad heel aannemelijk.
Daar is achter te komen met een röntgenfoto toch? Ik denk dat het dan ook wel lander duurt voordat de baytril effect heeft. Ze heeft zaterdag pas voor 't eerst gehad, dus zó vreemd is het dan niet.
Nog niet opgeven hoor!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Ilone »

nellebel schreef:klopt fip is niet te testen, al kun je wel bij fip de bloedplaatjes testen. als die heel laag zijn kan dit fip bevestigen. natte fip dan.
Ook droge fip geeft lage bloedwaardes, Pluis* had een behoorlijke bloedarmoede.

Ik zou dus ook zeker bloed laten afnemen, en dus voor een algeheel bloedbeeld.
Evt een echo van de buik, maar eerst zou ik de bloeduitslagen afwachten.
Sterkte met het beessie..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Cari schreef:Als de da een flinke verkoudheid constateerde, lijkt me een longontsteking inderdaad heel aannemelijk.
Daar is achter te komen met een röntgenfoto toch? Ik denk dat het dan ook wel lander duurt voordat de baytril effect heeft. Ze heeft zaterdag pas voor 't eerst gehad, dus zó vreemd is het dan niet.
Nog niet opgeven hoor!
We zijn net weer bij de da geweest om een derde injectie baytril te halen.
Dit omdat ze toch vooruitgang laat zien gisteren 41 graden koorts rond dit tijdstip nu 39, 9 .
Wel geeft ze aan dat als ze vanavond toch weer de 41 aantikt er nog weinig hoop is en dat dan afscheid nemen
Mischien het beste is , omdat ze sinds donderdag al aan de ab zit sinds zaterdag bytril en sinds zondag belladona.
Nou laat ze wel wat verbetering zien waste net onze andere kat , maar gaat daarna weer in haar mandje liggen.

Maar stel longontstekking had ze dan ook niet op de ab moeten reageren die ze donderdag kreeg ? Of is bytril echt een paardenmiddel?
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Ook droge fip geeft lage bloedwaardes, Pluis* had een behoorlijke bloedarmoede.

Ik zou dus ook zeker bloed laten afnemen, en dus voor een algeheel bloedbeeld.
Evt een echo van de buik, maar eerst zou ik de bloeduitslagen afwachten.
Sterkte met het beessie..[/quote]

Mijn dierenarts is overtuigt dat ze geen fip heeft , maar 100 % weet ze het niet.
Zij zegt dat testen niet betrouwbaar zijn pas als je titer laat bepalen en 3 weken later nog is dan heb je een aannemelijke diagnose van fip
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Niet elk antibioticum heeft overal effect op. Ik weet niet wat ze donderdag gehad heeft, maar de baytril dus pas vanaf zaterdag, dat is pas 2 dagen geleden! Baytril is een vrij zwaar antibioticum en wordt vaak pas ingezet als iets anders niet helpt (meen ik mij te herinneren). Belladonna is homeopatisch, dus daar hoef je (nog) zeker niet veel van te verwachten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door mittenslief »

natuurlijk weet je dierenarts niets zeker...staat ze nu puur op belladonna??...en nu al denken aan opgeven...baytrill is niet een breedspectrum ab wat ik zo lees...voor luchtwegen en longonsteking zetten wij altijd in op clavu of dox....samen met tolfedine.....ze heeft geen baren in haar bek?? diarrree gehad??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Ze kreeg vanaf donderdag 2 x daags clavubactin en daar reageerde ze niet op.
Toen we zaterdag kwamen dus bytril en gisteren bytril en omdat ze nu iets beter leek dus vandaag ook nog.

Met belladona behalen wij bij mijn zoontje wel altijd geweldige resultaten dus ik ben niet 100% zeker dat het niks doet.
Ik heb flink vertrouwen in mijn dierenarts en heeft al meerdere keren mijn hond met homepatie op de been gekregen.
Ken haar ook in de prive sfeer ;)
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

mittenslief schreef:natuurlijk weet je dierenarts niets zeker...staat ze nu puur op belladonna??...en nu al denken aan opgeven...baytrill is niet een breedspectrum ab wat ik zo lees...voor luchtwegen en longonsteking zetten wij altijd in op clavu of dox....samen met tolfedine.....ze heeft geen baren in haar bek?? diarrree gehad??
Nee niet alleen belladonna ook onsior en dan baytril en tot vanmorgenclavubactin.

Nee geen blaren in der bek en ook geen diarree..

Laat een ding duidelijk zijn ik wil niet opgeven echt niet maar wil haar lijden besparen
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door mittenslief »

ohhh ok ...dubbel op ab...onsior is een prima pijnbestrijder maar doet vaak minder als tolfedine op koorst....ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid...en ik snap je wel...je ziet nog niet echt vooruitgang....behalve dat de koorts wat minder wordt...vraag anders ook even oralade erbij...goed voor de mineraaltjes enzo
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Tiger we zijn vandaag eindelijk wel wat vooruit gang de koort tipt niet meer de 41 aan. Gisteren rond dit tijdstip was het 1,8 graad hoger en bij de dierenarts 1 graad.
En ze ging net onze andere kat wassen.... ik ga haast geloven dat ze er mischien nog wel is red ze is ook sinds de middag wat meer aanwezig reageert op haar naam en blikjes die open gaan.... zaterdag lag ze rond dit tijdstip voor dood met 41 graden koorts nu 39,6 is nog koorts maar wel een verschil met 41.
Ik hoop zo dat de byatril de oplossing is en ze weer gaat eten ... we vechten gewoon nog ff door
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Kort samengevat: poes is nu 2 dagen aan de baytril en lijkt zich iets beter te voelen.

Ik zie hier dus echt geen reden tot inslapen om verder lijden te besparen. Kom op zeg.... ze wast zelfs nog de ander kat!
Al het 'gehannes' van vóór zaterdag moet je niet meerekenen, want dat waren de foute medicijnen.

Ik zie net je nieuwste berichtje ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Weet je wat alleen het gekke is , is dat mijn dierenarts niet zomaar laat inslapen daar moet echt een hele goede reden voor zijn.
Ik heb besloten om vanavond niet meer te tempen en morgen pas weer want de ab die ze nu ingespoten heeft gekregrn moet ook zijn werk kunnen doen.

Ik hoop dat deze lijn zich voort zet, aangezien ze de afgelopen dagen het in de avond hevtiger was
Plaats reactie