Mijn lieve Bella heeft FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ikey »

Heel veel sterkte.. Het was inderdaad het beste, dat is goed van je dat jezelf voorhoudt, want dat is inderdaad zo. Hoe is Quinn er onder? Nogmaals sterkte en een knuffel!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door nellebel »

rust zacht lieve bella. nu weer samen met je maatje luca.
lieve jantine, veel sterkte meid. dat is echte liefde, je mooie lieve bella laten gaan en waardig afscheid te nemen. ook een dikke knuffel voor quinn. arme ventje zal zijn vriendinnetje ook wel missen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Dinky »

Wat vreselijk dat het dan toch ineens zo snel is gegaan doordat ze er epileptische aanvallen bij kreeg :( Jij hebt de enige juiste beslissing genomen, daarover bestaat geen enkele twijfel in mijn ogen.
Maar wat krijg jij het toch op je dak met eerst Luca en nu Bella :( Troost je met het feit dat ze nu weer samen zijn.

Wens jou enorm veel sterkte Jantina met het verlies van dit mooie bijzondere meisje!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door mittenslief »

heel veel sterkte....komt toch nog als een schok binnen....had ook nog een sprankje hoop nadat fip was uitgesloten...haar lichaampje was gewoon te ziek...rust zacht lieve bella
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Cari »

De laatste dag van Bella was heel heftig, maar voel je daar niet schuldig over. Als de stress hiervan epileptische aanvallen veroorzaakt, dan is de lever al te ver heen om nog te kunnen herstellen. Zonder testen had ze misschien een paar dagen langer geleefd, maar dan was ze die dagen wel heel erg beroerd geweest. Die dagen heb je haar bespaard en voor jezelf weet je nu dat je alles geprobeerd hebt.
Ik wens je heel veel sterkte en Quinn en jij moeten elkaar maar veel knuffelen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Oh, de tranen over mijn wangen bij alle lieve woorden van jullie.
Het is zo moeilijk allemaal. Schuldig voelen zit er toch nog wel hoor. Als ik er eerder bij was, na die foute diagnose zondag dan hadden we anderhalve week langer gehad en waren de medicijnen misschien wel goed gegaan.
Nu was ze te ver heen...

Quinn heeft gekeken en geroken en ging toen weer weg. De da zei dat hij het wel door had. Maar hoort hij een geluidje, dan spitst hij zijn oren en gaat kijken. Bella kwam namelijk altijd zachtjes aan getrippeld.

Woensdag kan ik gaat op halen. Dan is m'n meisje weer thuis...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ikey »

Kan me voorstellen dat het moeilijk is.. En arme Quinn :( Ben je vrij vandaag? Knuffel en sterkte!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door nellebel »

lieve jantine, als ik jouw verhaal lees van anderhalve week geleden denk ik eerlijk gezegd niet dat je meissie het dan wel gered zou hebben. ze was echt heel ziek en dat voelde je zelf steeds ook al. het helpt je ook niet te denken wat als.... je hebt gehandeld naar wat jij dacht dat goed was en dat heb je prima gedaan. en ook lieve bella wist dat vrouwtje alles deed uit liefde. dit had jij niet kunnen voorkomen. het ging ook zo snel. ik hoop dat de laatste intense week die je met haar hebt gehad uiteindelijk een mooie herinnering achterlaat en dat die laatste dag minder op de voorgrond staat.
het schuldgevoel kennen we allemaal, maar zal plaats maken voor mooie herinneringen aan je bijzondere meisje die nu weer samen is met haar vriendje luca
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door margali »

Heel veel sterkte Jantina. Vreselijk dat je nu ook Bella moet missen.

Lieve Bella, rust zacht ....
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Ik zie steeds dat beeld voor me met die aanvallen. Verschrikkelijk, dat staat echt op mijn netvlies gebrand.
Ik weet dat er mooie herinneringen komen, en die zijn er nu ook wel, maar het is allemaal nog te vers om dat op de voorgrond te plaatsen.
Bij vlagen voel ik me ook nog steeds schuldig wat betreft Luca. Ik denk dat dat ook wel voor een deel zal blijven. Ik zou moeten leren relativeren, maar als je gevoel voor die beestjes zo diep zit dan is dat best moeilijk.
Ga nu een mooi afscheidsstukje proberen te schrijven voor m'n lieve meid. Dat verdient ze.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Catfish »

Natuurlijk staat dat vreselijke beeld op je netvlies gebrand lieve Jantina. Maar probeer je op het positieve te richten, al is dat nu vreselijk moeilijk. Jij komt er wel...
Maar het blijft meer dan verschrikkelijk, ook al heb je de enige juiste beslissing genomen.
Knuffel voor jou en Quinn.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Iza »

Jeetje meisje, wat heftig. Heel veel sterkte voor jullie <3 !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Chiquita98 »

Jantina geloof me. Bij elk dier die je laat inslapen schuilt een schuldgevoel achter. Bij de één zal dat groter zijn als bij de ander. Want je geliefde dier in moeten laten slapen en daarmee dus een leven beëindigen is vreselijk moeilijk. Jij hebt alles voor bella gedaan en haar nu de rust gegeven.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nadja79
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 dec 2013 21:17

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door nadja79 »

Heel veel sterkte ! Vergeet niet dat je goed voor hebt gezorgd en ze een fijn leven bij je heeft gehad. Als ze pijn heeft, is het beste voor haar om haar rustig in te laten slapen.
En dat heb je gedaan! Heel goed, er valt jou echt niets te verwijten.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Poe, ik schrok even toen ik een nieuwe reactie zag. Boem! Komt alles weer binnen...
Het hele proces..onzekerheid..wel of geen FIP..de onderzoeken en haar laatste dag.
Ik mis haar verschrikkelijk, wat was ze geweldig! :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie