Mijn lieve Bella heeft FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Tuurlijk mag er ook gelachen worden. Daarmee hou je niet meer of minder van Bella.
Plat gezegd houdt jouw leven niet op.

FIP is pure pech - je kunt jezelf echt niets verwijten.

Sterkte met het eind-proces. De beslissing van het moment is ondoenlijk te nemen.
Maar vertrouw op je gevoel - is het enige advies wat ik je kan meegeven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Meiden, ik weet niet of ik dit nog lang trek. Als ik haar zie dan word ik zo verdrietig, het is zo confronterend. Het weten dat ze dood gaat is niet te verteren.
Maar ik vind dat ik eerst aan Bella moet denken. Als ik zie dat zij nog eet, drinkt en alles, hoe kan ik dan haar nu al laten gaan. Zou me daar zo schuldig onder voelen.

Ik weet bijna zeker dat ik haar laat cremeren. Ik wil haar op de een of andere manier bij me blijven houden.
Verder vind ik de canvas van Dinie altijd zo mooi. Dus zoiets wil ik ook, ook nog van Luca*

Morgen ben ik vrij, zie ik erg tegen op, maar ook erg fijn: een hele dag samen met mijn meisje.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Bij canvas staat kwaliteit bij mij op de tweede plaats, de foto moet een speciale betekenis hebben.
Zo ben ik nu pas tevreden over Sjaak aan de muur.
Bij het zoeken naar DE foto van Thijs vond ik de foto van Sjaak op de trap terug, met de kerstmuts in zijn mond.

Ik weet zeker dat jij van Bella ook een bijzondere foto weet te vinden, met een speciale blik of zo, of een echte Bella - houding.

Let ook op haar ademhaling, ze kunnen ineens heel snel benauwd worden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door nellebel »

ik heb mijn eerste 3 engeltjes begraven. toen nummer 4 overleed heb ik de anderen ook opgegraven omdat we toen al overwogen om te verhuizen. ik heb ze alle vier tegelijk laten cremeren. ik heb een klein beetje as in een bedeltje van mijn Pandora armband laten doen. de rest zit in een mooie urn die ik nog regelmatig knuffel en kus.
wat mij heeft geholpen toen ik wist dat flippie ook zou overlijden (de rest ging vrij plotseling) is veel met haar hierover praten. ik heb het vaak met haar gehad over nellie en sjefke die ook in de hemel waren en dat ze dan geen pijn meer had en dat er daar veel vlindertjes waren om op te jagen. ik vind dat heel fijn en ze keek me dan ook altijd aan met haar mooie oogjes alsof ze me begreep. ik heb met flippie ook afgesproken dat ze als sterretje aan de hemel staat. en iedere avond en morgen zie ik een heel felle ster en knipoog ik of geef een dikke hand kus naar mijn engeltjes.
sterkte lieve jantina en nogmaals dikke kus voor jullie allemaal
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Ja, ik heb zeker wel een paar super mooie foto's waar ik echt trots op ben. Dat gaat goed komen!

Ik merk ook dat ik nu tegen Bella praat. Hoe fijn ik het altijd vond met haar, en dat ik zo van haar hou. En van weet je nog van toen en toen? En dat als ze niet meer wil, het oké is. Dat ik haar nooit zal vergeten en dat ze altijd in mijn hart zal blijven.

Vanmiddag ik uitgebreid geknuffeld met haar. Ik kwam thuis en ze zocht me echt steeds op. Langs mijn benen lopen. En toen ik dicht bij haar kwam ging ze kopjes geven en deden we veel neusje neusje zoals we altijd doen. Dat is echt iets van haar en mij.

Mijn emoties gaan nu beter. Ben ik het gaan accepteren? Geen idee. Zit nu al in een rouwproces merk ik.
Maar als straks het moment gaat komen dat ik écht afscheid moet nemen (nu ga ik toch alweer janken) dan zal het wel weer opnieuw beginnen ofzo...?

Ik ga morgen even advies inwinnen bij de da wat betreft thuis in slapen. Ook ga ik denk ik crematorium bellen ook voor informatie.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door flower1980 »

Fijn dat ze je opzoekt. Hopelijk krijg je de info die je nodig hebt. Knuffel en ik denk aan jullie.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ikey »

Ik vind je heel sterk, Jantina. Je bent het denk ik inderdaad aan het accepteren, hoe moeilijk ook. Sterkte met alle stappen. Zal wel confronterend zijn.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Iza »

Ach jeetje, wat een verdrietig verhaal. Heel veel sterkte! Herinneringenoplinnen.nl heeft vaak goede aanbiedingen tijdens feestdagen e.d. Misschien kun je daar iets mee.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ilone »

Het gedicht wat ik in het afscheidstopic van Pluis heb gezet, vind ik ook erg "mooi" voor jouw situatie met Bella.., als de tijd daar is dan is het juist een verlossing voor het beestje:

Als ik eens broos en zwak zal zijn,
en niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och,
die laatste strijd verlies ik toch..

Ik weet dat het je droef zal maken,
Dwing toch jezelf niet te verzaken.
Dan, meer dan enig andere dag,
blijkt wat jouw liefde echt vermag.

We hadden het jaren samen goed,
heb dan voor mij die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij dus gaan te rechter tijd.

Breng me naar waar men mij hulp biedt.
Één bede slechts, verlaat mij niet!
Houd mij zachtjes pratend tegen je aan,
totdat mijn ogen breken gaan.

Je weet, al is het later pas,
dat dit heus voor mijn bestwil was.

Al gaf mijn staart een laatste groet,
Ik lijd niet meer en dat is goed.
Treur niet omdat het lot bewerkt,
Dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.

Wij waren lang elkaar zo na,
Laat dat je troost zijn als ik ga...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ilone »

Eigenlijk voor iedereen die voor de keuze staat/ heeft gestaan..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door nellebel »

die momenten die je nu met haar hebt zijn zo intens. daar wordt je verdriet straks niet minder om, maar de herinnering aan haar des te mooier en meer bijzonder. ik hou niet meer van flippie als van nellie en sjefke en odie, toch de intense tijd die ik met haar heb gehad omdat ik wist dat ze ging sterven maken dat ik zo'n sterke band voel met haar en nog steeds.
pak haar lekker vast, knuffel met haar, klets met haar en geniet intens. zulke herinneringen maken, haar steunen en liefhebben geeft jou de kracht om straks zonder je meissie verder te gaan. ik voel zo met je mee. voel alle pijn van toen met flippie. wetende dat je je lieverd moet loslaten. mar zo intens het afscheid. dikke kus
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Nikki2309 »

@ilone heel mooi gedicht. Heb tranen in mijn ogen, omdat het zo waar is. Dik een jaar dezelfde keuze moeten maken met mijn hond. Op zaterdag besloten dat ik hem op maandag zou laten gaan en op zondag speelde hij met een kartonnen doos zoals hij altijd graag deed. Ik ben er van overtuigd dat hij wist dat hij snel uit zijn lijden verlost zou worden. Het inslapen is ook heel vredig gegaan. Dat maakt het verdriet niet minder

Heel veel sterkte en geniet van de momenten samen met haar. Voel je niet schuldig als je lacht. Bella wilt niet dat jij hier aan onderdoor gaat.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Ach sorry, Wendy. Wil niet dat je door mij zo moet denken aan het verdrietige rondom Flippie.
Wat je schrijft raakt mij. Ik ben me nu veel bewuster bij alles wat ze doet en wat wij mee maken. Dat is fijn, maar ook erg moeilijk.

Het gedicht, pfft... :cry:
Spontaan kwam er bij mij ook ineens woorden in mij op.
Zal kijken of ik deze tzt hier kan plaatsen, als dat me (emotioneel) lukt.

De dierenarts gebeld en het crematorium gemaild.
Dierenarts kan alles regelen met het crematorium, maar ik hoop dat ik haar zelf weg kan brengen.
Ook het thuis inslapen kunnen doen hun, ook in het weekend. Dit zorgt voor zoveel meer rust.
Het crematorium heb ik gemaild met vragen over bepaalde urnen. Moet ik nog even op wachten. Heb liever dat nu al geregeld dan straks in de nog heftigere emoties...

Ondertussen is er nog niets veranderd met Bella. Toen ik vanmiddag een broodje met melk aan het eten was, kwam mevrouw snel vanaf het bovenste mandje naar me toe, want ze wil altijd uit mijn glas drinken. Dit mag echter nooit van me, ze heeft haar eigen melk. Maar toen ik het bijna op had, heb ik wat op een schoteltje gedaan en ze slurpte het heerlijk weg. Lekker extra verwennen...

Bedankt verder iedereen voor alle steun en woorden. Iedereen, stuk voor stuk, want jullie weten maar half hoeveel goed me dit doet!!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door jennli »

Ook nog een knuffel vanuit het zuiden
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Catfish »

Je doet het geweldig meis! Ik weet, net als velen hier helaas, hoe moeilijk het is...
Heel veel sterkte verder en geniet lekker van Bella! Je weet zelf wel, net als zij, wanneer het tijd is.
Knuffel bijgesloten
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie