Mijn lieve Bella heeft FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat een klote bericht weer!!!
Wens je sterkte met t besluit

Sterkte!!!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Cerna »

Ach Jantina, wat een vreselijk bericht! Ik heb gelukkig helemaal geen ervaring met Fip en kan je dus ook geen advies geven in deze.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Knuffel meid!

Arme Bella :-(
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door jennli »

Jantina, dit ligt niet aan jou!!!!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Adriana »

wat verdrietig allemaal en nee, toen je ze kreeg was de kiem al gelegd.
jij hebt er hardstikke goed voor gezorgd maar tegen fip is niet te vechten, dus het ligt echt niet aan jou. pech klinkt zo goedkoop maar soms is dat het enige woord, verdrietige rampzalige pech..
wens je heel veel sterkte de komende dagen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ilone »

Owww hier was ik al bang voor :cry:
Vandaar mijn vraag of er al bloedgeprikt was...
Nare ziekte ook! Bah :-(

Ik heb de DA thuis laten komen, zodat de andere katten erbij waren, en ze langzaam afscheid laten nemen. Maar het is maar net wat jij prettig vindt...

Kijk naar Bella, en baseer daar je beslissing op. Het is moeilijk, maar wat iemand tegen me zei toen ik in die situatie zat met Pluisje*..."houden van is soms ook loslaten"...

Heel veel sterkte!! *knuffel*
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Ik weet gewoon niet hoe en wat ik moet reageren. Ik ben de hele middag al aan het kijken en denken wat ik moet doen. Weet het nog steeds niet.
Bella ligt de hele middag al bovenop de krabpaal in haar geliefde mandje. Ze geeft bijna geen sjoege. Het wordt maandag of dinsdag denk ik. Verschrikkelijk, zo snel. Soms is het onwerkelijk, en ineens slaat het in als een bom en zit ik weer keihard te janken.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ilone »

Het is ook ontzettend moeilijk. En oneerlijk...
Het is in principe niet besmettelijk (het corona virus wel, maar FIP zelf niet) dus je kán haar aan Quinn laten zien. Het blijf een beslissing op basis van observatie, hoe oogt ze.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door mittenslief »

elke x als ik zo'n topic zie schiet de kippenvel over mijn lijf...mijn simba had ook FIP en dat kan ik na ruim 4 jaar eigenlijk nog geen plekje geven....de vreselijkste ziekte die er is (vindt ik)....vanaf het moment dat er geel vocht is geconstateerd heb ik het nog 2 dagen kunnen rekken, was veel te bang dat zijn longen vol zouden lopen en dat hij het benauwd zal krijgen en stikken...het ging bij hem echt hard, zag zowat zijn buik groeien.....heel veel sterkte de komende tijd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ms Maaike »

Ik vind het verschrikkelijk voor jullie... Zelf heb ik dit helaas nog maar kort geleden mee moeten maken en ik herken veel van waar je nu tegen aan loopt. Heb ook veel huilmomenten gehad en extra veel foto's gemaakt. Ook heb ik veel nagedacht over wat het beste was voor de achterblijvende katten en wat er met Mickey moest gebeuren... Eerst leek het alsof ik nergens een antwoord op had, maar dat kwam vanzelf.

Hoe raar en moeilijk het ook klinkt, probeer nog te genieten van Bella... Je bent ontzettend moedig. Jou valt echt niets te verwijten; je zorgt hartstikke goed voor haar en bespaart haar een lijdensweg. Je doet wat juist is, maar het voelt zó oneerlijk... Heel erg veel sterkte. Dikke knuffel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door ayla »

Gadverdamme wat een k*tnieuws zeg!! Ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen! Dikke knuffel
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Catfish »

Nee........... Ik was er al bang voor. Vind het ZO erg voor je!! En voor Bella en Quinn natuurlijk.

Ik heb het zelf helaas twee keer meegemaakt, en mijn advies is om het niet te lang te rekken. Ik heb altijd dieren hier in laten slapen zodat de rest op hun eigen manier afscheid kon nemen en ze daarna laten cremeren, maar dat is helemaal aan jou natuurlijk.

Meis, ik vind het zo erg!!! En zwaar k*t. Sterkte en een knuffel.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Nou, ik vrees dat het morgen al moet. Ze eet niks en ligt de hele tijd. Ik heb haar van boven de krabpaal gehaald om te knuffelen. Maar ze miauwde toen. Ze wilde niet op schoot en ging meteen onder de tafel op een stoel liggen.
Ben erbij gaan zitten en ze keek me zo zielig aan. Ik aaide haar, maar ze gaf niet veel reactie.
Zo verrekte lastig is dit, maar dit is echt Bella niet meer. Alleen maar liggen is toch geen leven?

Ik weet alleen nog niet wat ik wil. Thuis of bij da. Ze haatte de da bezoekjes, was altijd zo stressvol. En dan haar laatste ritje...maar thuis is Quinn en ik weet niet of ik hem er wel of niet bij wil hebben. Merk dat hij het wel door heeft hoor, hij wil de hele tijd Bella ruiken en likken. Als ik nou gewoon weet waar ik goed aan doe dan was het een stuk makkelijker.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Nikki2309 »

Als je het thuis wilt doen en Quinn niet erbij, kan je hem niet zolang in een andere kamer zetten totdat het gebeurt is. Als je zelf afscheid hebt genomen en je eraan toe bent, kun je Quinn nog bij haar laten
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Ilone »

Achgos....denk dat je de juiste keuze maakt door al een afspraak voor morgen te maken... :-(
Is er een reden dat je Quinn er niet bij wilt hebben?

Ik heb het als erg prettig ervaren dat de andere katten er gewoon bij waren. Ze kwamen bij de DA op schoot, aandacht vragen. Maar hielden alles toen het gebeurde van een afstand in de gaten. Toen ik Pluis in een mandje op de grond gezet had, kwamen ze allemaal heel voorzichtig ruiken.
Ik heb niet het idee gehad dat ze hier heel erg gezocht hebben toen ze eenmaal opgehaald was.

Maar goed, niet iedereen is het zelfde en je moet doen waar jij je goed bij voelt meis.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn lieve Bella heeft FIP

Bericht door Jantina »

Ja weet niet of Quinn het fijn zal vinden, dat bedoel ik. Weet niet of ik dat verstandig is?
Maar misschien ook wel.

Net Bella even opgetild en de deur open gedaan. Met haar in mijn armen naar buiten gekeken. Dat vond ze fijn. Daarna ging ze drinken, plassen en in de krabton liggen.

Dat het zo snel achteruit gaat met haar...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie