Katje half jaar ziek?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Katje half jaar ziek?

Bericht door Renate333 »

Hallo kattenvrienden. Sinds een week hebben wij een katertje van een half jaar. Gedumpt en wij hebben hem een huisje gegeven. Nu merkte ik vanavond tijdens het knuffelen net onder zijn kinnetje aan beide zijden de lymfeklieren. 2 duidelijk voelbare knobbeltjes. Is dit normaal want bij mijn 2 volwassen poezen voel ik ze niet. ( die zijn ook een stuk dikker haha) ook merk ik dat dit katje erg veel slaapt en hij dan ook echt alles toe laat. Wanneer hij eten hoort staat hij er gelijk en speelt en rent smiddags ook wel... Maar slaapt ook heel veel en diep. Is dit door de leeftijd ( groei kost energie ed) en misschien de spanning van de laatste dagen in zijn nieuwe huisje met 2 andere katten? Hij is maandag bij de dierenarts geweest en die heeft hem gezond verklaard maar toen had ik die bultjes nog niet ontdekt. Hij wordt over 2 weken gecastreerd... Kan ik tot dan wachten met deze vraag ?? Temperatuur vanavond wel gemeten en die was 39.1 dus dat is op zich goed. Eten en drinken en ontlasting ook. Elk advies is welkom.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door Nikki2309 »

Normaal als je lymfeklieren voelt en deze dus opgezet betekent dat het katertje wat heeft. Dit kan een simpele infectie zijn wat zo over is. Als je zelf bijvoorbeeld flink verkouden bent kunnen je lymfe in de nek ook opgezwollen raken en deze dus te voelen zijn.

Ik zou de kater in de gaten houden en kijken of de lymfeklieren gaan slinken en anders maandag even da bellen en dit vertellen
Using Tapatalk
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door Renate333 »

Had nog de hoop dat het kwam omdat het een katje in de groei is. Erg dun en dus alles goed voelbaar. Ik heb 10 november een afspraak voor castratie en wou mits de situatie niet erger wordt dit aankaarten of is dat te laat??
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door Adriana »

fijn dat je deze hummel zo goed in de gaten houdt.
stress zal zeker een rol spelen en hij is fors in de groei en dat vergt toch ook lekker diep slapen.
het is lastig op afstand daar iets over te zeggen en die lymfeklieren, als ze dat al zijn, zullen toch niet altijd opgezet zijn?
je dierenarts heeft hem neem ik aan goed bekeken en bevoeld.
vraag bij de castratie of jullie samen even goed kunnen voelen en of je dierenarts je uitlegt wat het is en of het normaal is.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door nellebel »

ik heb toen ik voor odie een afspraak voor castratie heb gemaakt ook van te voren samen met de DA gekeken of het verstandig was. bij ons was toen de conclusie nog niet castreren omdat hij nog wat ziekjes was (uiteindelijk is hij nooit meer gecastreerd omdat hij steeds zieker werd en is overleden).
dus ik zou zeker voor castratie even je DA erbij roepen en te laten voelen en checken of je het wel door moet laten gaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door EliekeTips »

Als je twijfelt, kan je ook je dierenarts bellen met dit verhaal en advies vragen. Als ze hem dan willen zien dan zeggen ze dat vanzelf wel. En het is ook goed voor jouw eigen rust.
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door Renate333 »

Dank jullie voor de reacties. Heb gebeld maar dt kon wachten tot maandag. Je blijkt ze vaker te kunnen voelen en deze waren niet extreem groot. Ook heeft ze gisteren wormen overgegeven dus was inderdaad slecht te pas. Heb alle beestjes hier nu ontwormd en ik zie gelijk al verschil. Veel levendiger en eet beter. Dit is hoogstwaarschijnlijk ook de reden dat hij zo dun is. Maandag voor castratie controleren ze hem gelijk helemaal maar zoals het er nu uitziet gaat hij de goede kant op:)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door nellebel »

dan heeft hij nog 2 weken om goed op te knappen. gaat wel lukken zo te horen. fjin dat hij bij julile een huisje heeft gekregen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door EliekeTips »

Goed te horen dat je wat meer duidelijkheid hebt.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Katje half jaar ziek?

Bericht door Nikki2309 »

Goed dat je gebeld hebt en nu kan hij lekker gaan opknappen.
Using Tapatalk
Plaats reactie