Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door Ilone »

Ach...heel veel sterkte..
Je hebt hem bespaard van een zware lijdensweg, het was een juiste keus, maar desalniettemin niet de makkelijkste...
Rust zacht Brownie!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Elien - Mia en Max
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2013 10:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door Elien - Mia en Max »

Bedankt allemaal voor de lieve woorden, dat doet goed.
Ik heb een post aangemaakt in afscheid.

Roosje doet het goed nu, ze geniet wel van de extra aandacht. Binnen een weekje ongeveer gaan we ook haar bloed laten testen op het coronavirus.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door nellebel »

je weet dat het niets zegt of ze coronavirus draagt? bijna alle katten dragen het coronavirus. bij fip is het gemuteerd, maar het is niet te voorspellen bij welke katten het gebeurt. vaak bij katten met weinig weerstand (ziekte, of kittens).
ik heb besloten om guusje en gijs niet te laten testen nadat odie aan fip overleed. DA adviseerde mij dit niet te doen omdat guusje en gijs beide uit het asiel komen als zwever en grote kans dat ze cororna hebben. dat zou mij onnodig angstig maken want het zegt verder niets.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Elien - Mia en Max
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2013 10:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door Elien - Mia en Max »

Daar ben ik mij volledig van bewust, ja.

Ik wil het vooral doen omdat als ze het virus met zich meedraagt, we geen nieuwe kat in huis gaan nemen. We houden ons nu vast aan een klein sprankeltje hoop, zodat ze toch een nieuw broertje of zusje kan krijgen. Ik wil het risico niet nemen een kitten in huis te halen als het virus bij Roosje aanwezig is.

Mochten we geen andere kat meer willen nemen, zou ik het ook niet laten testen. Zoals jij zegt; je maakt jezelf er alleen maar bang mee. Bij elk niesje of rare beweging dat Roosje nu maakt, breekt mij het angstzweet al uit.

Misschien dat ik na verloop van tijd nog van gedachten verander, ik zit nu nog echt in de "bange-FIP-fase".
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door nellebel »

heel herkenbaar. ik heb ook weken guusje en gijs met argusogen in de gaten gehouden hoor.
stel dat roosje geen corona heeft zou je de nieuwe daar dan wel op laten testen? volgens mijn DA hebben namelijk ook de meeste raskatten coronavirus omdat dit er niet uit te fokken is. daarvoor zijn er te weinig zuivere katten die het niet hebben. want bij de meeste katten is corona gewoon super onschuldig.
ik moet ook eerlijk zeggen dat achteraf gezien mijn kleine odie een kwakkelventje was. hij was veel kleiner dan zijn broertje en zusjes en hij had heel veel stress meegemaakt in zijn jonge leventje want zijn moeder is ernstig ziek geweest en daarna heeft hij 4 maanden geleefd met ruziende oma en moeder. hij is een maand langer bij de fokker gebleven dan zijn zusjes en broertje en die mankeren niets terwijl zij dus ook het virus bij zich dragen.
maar nogmaals ik begrijp jullie standpunt, ik hou het ook bij de 2 die we nu hebben. ben veel te bang dat er iets met hun gebeurt
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Elien - Mia en Max
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2013 10:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door Elien - Mia en Max »

Nee, zover zou ik niet gaan. Ik vrees dat het hele FIP-gebeuren zowiezo voor de rest van ons leven in ons achterhoofd blijft spoken.

Ik hoop dat ze snel een medicijn vinden, waardoor katten niet meer hoeven te sterven aan deze vreselijke ziekte.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Brownie heeft (waarschijnlijk) FIP

Bericht door mittenslief »

de angst zal in de loop van de tijd wel minder worden, dat is bij mij wel het geval geweest....toen Simba FIP kreeg had ik op dat moment nog zijn 3 andere nestgenootjes...Mr. Cat was ook nog een kitten en mijn andere 3 katten had ik ook nog....geen van allen is ziek geworden...dat ze corona dragen daar ben ik me bewust van dat doet immers ruim 90% van de kattenbevolking.....toen was ik ook al pleeggezin en nu nog steeds.....heb inmiddels ruim 100 kittens na die tijd in huis gehad, en nog geen 1 heeft FIP....je moet dit in alle rust verwerken en wens je daar sterkte bij...maar misschien krijg je na het lezen van mijn verhaal wel weer een beetje moed
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie