Kat verhoogde leverwaardes na inenting

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Shirley84
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2014 10:26

Kat verhoogde leverwaardes na inenting

Bericht door Shirley84 »

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is dat een kat verhoogde leverwaardes kan hebben na de jaarlijkse inenting.
Ik heb namelijk mijn kat Ollie in laten enten en de avond erna was hij constant aan het overgeven. Helaas de dag erop ook, dus hup, weer terug naar de dierenarts. Hier is Ollie onderzocht, eerst een lichamelijk onderzoek, toen röntgenfoto's (wellicht overbodig) en daarna bloedonderzoek. Hieruit kwam naar voren dat zijn leverwaardes te hoog waren, dus antibiotica meegekregen. Gelukkig gaat het nu iets beter, maar hij eet nog erg weinig en slaapt alleen maar. Logisch ook na zoveel medicatie, vind het natuurlijk ontzettend sneu voor hem en hopelijk is hij snel de oude.

Nu zal de dierenarts naar mijn idee nooit zeggen dat dit door de inenting komt. Mijn vraag daarom is dan ook of een kat binnen 24 uur na de inenting verhoogde leverwaardes kan hebben of is dit niet mogelijk binnen dit tijdsbestek? Zou Ollie al iets onder de leden hebben gehad en dat dit door de inenting is aangewakkerd? Ik hoop dat iemand hier meer over weet, alvast bedankt!
Shirley84
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2014 10:26

Re: Kat verhoogde leverwaardes na inenting

Bericht door Shirley84 »

Excuses, per ongeluk dubbel geplaatst
Plaats reactie