afscheid

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

afscheid

Bericht door DeTut »

2 uur voor het afscheid van onze lieveling lucht ik dan toch maar weer even hier, wetende dat velen van jullie dit hebben doorgemaakt en vooral: dat jullie de emoties begrijpen en begrip tonen.
afschrijven zou ook moeten helpen.
anderhalf jaar na het afscheid van onze allerliefste, gaat straks onze liefste kat sterven; een lapje.
beide geveld door kanker (wat komt het toch bij dieren ook vaak voor..?!)
en vraag ik me af; zijn er mensen die dit herkennen:
-juist die laatste 24 uur is ze opeens zo vief en eetlustig als ze in geen weken was..
-en je weet dat je daar juist blij om moet zijn; beter dan dat ze ernstig dipt de laatste uren
-je weet dat je hiermee erger lijden voorkomt
-je wil toch, heel egoistisch, haar desondanks wat langer houden, met het risico op acute noodsituatie en haastig afscheid (bv darmafsluiting)!
-je prent jezelf in dat zij niets weet van de toekomst en dat dat verdriet alleen voor jou geldt
-je hebt het gevoel alsof er een stukje van jezelf gaat sterven
-je vraagt waarom je als mens niet het leven kan geven en waarom dan wel het leven moet nemen
-je merkt nu al dat de emoties van het vorige afscheid terugkomen, met bijbehorende beelden en word er moedeloos van als ik denk aan hoe lang ik toen wanhopig heb getreurd
-je weet al het positieve: je hebt erger voorkomen; er zijn zoveel katten slechter af; ze is toch 16 jaar geworden, zonder noemenswaardige problemen; ze mag thuis inslapen
-je hoopt; als de dierenarts het maar goed doet...
-je wou dat het al 4 uur later was

Ik weet dat ik met dit bericht bij lezers verdriet en herinnering kan losmaken, zo heb ik dat zelf ook eerder ervaren. sorry daarvoor en dank dat ik even kon luchten
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: afscheid

Bericht door nellebel »

Heel veel sterke vanmiddag.geef je schat nog een dikke knuffel
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: afscheid

Bericht door Kattebeest »

Heel veel sterkte vanmiddag.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: afscheid

Bericht door Adriana »

we voelen met je mee en ik wens je sterkte vanmiddag en heel veel aanvaarding de komende verdrietige tijd.
en ja, de meesten van ons hebben al één of meer lieverds verloren en weten wat je doormaakt.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: afscheid

Bericht door Cyamytha »

Sterkte!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: afscheid

Bericht door Mickey_Mouse »

Sterkte

Je gevoelens zijn heel niet gek hoor. Hoort er een beetje bij.
Dat opklauteren herken ik ook wel; ze was zoooo ziek, dolk hangt boven het hoofd en ze knappen weer op. Een korte opleving.

nogmaals; sterkte en gecondoleerd
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: afscheid

Bericht door Ilone »

Zijn inderdaad oplevingen, die jouw hoofd als baasje dan weer op hol en in de war brengen. Heel moeilijk...
Heel veel sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: afscheid

Bericht door sandyd1971 »

Fijn dat dat kan thuis in laten slapen, heb het ook een keer meegemaakt. Veel fijner als op de praktijk.
Heel veel sterkte met dit verlies, zal niet meevallen...
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: afscheid

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Annegret
Huiskat
Huiskat
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 apr 2009 19:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: afscheid

Bericht door Annegret »

Afscheid.
Een ieder met een dierlijk gezinslid maakt het mee.
En allemaal wel met het gevoel van het willen uitschreeuwen,NEE.
Is al dat lijden van je lief dan eindelijk voorbij.
Blijf jij achter met verdriet maar voor je beessie ben je blij.
Wat ze achterlaten is een groot gemis.
Ja,een ieder op dit forum kent dit of kan zich voorstellen hoe het is.
Sterkte,veel liefde en een knuffel,speciaal voor jou.
En van je lapje een dankbare poot,een kopje en een eeuwigdurende miauw is wat je poes je nu geven zou.........
Voor een ieder dit nodig is,he forum is er voor jou!
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: afscheid

Bericht door DeTut »

hartelijk dank voor jullie medeleven! Annegret, mooi verwoord in je gedichtje.
het inslapen is rustig en snel gegaan. om het thuis te doen kan ik iedereen aanraden (al moet je het wel financieel aankunnen). we hebben haar meteen in de 'bolletjes-houding' gelegd, dan blijft ze zo als ze gaat opstijven. nu in een mandje in de kamer om regelmatig nog even naar te kijken; als je niet naar de ogen kijkt lijkt ze te slapen...
ik weet met mijn verstand dat dit het beste was, maar het blijft malen, ook de vraag 'wie geeft ons het recht dit te doen...'
nu alle tekenen van zorg gaan opruimen; allerlei lekker voer, pilletjes, spuitjes, warme mandjes.
had van d.a. trouwens een goed boekje gehad 'zijn we niet te vroeg?'; aanrader om te lezen als je twijfelt over wanneer je de beslissing moet nemen. akelig stil en leeg in huis, hoewel er nog 2 katten rondlopen. en nu ook nog wat zorg om hen; zal toch niet FELV zijn...? ze had veel tumoren n nier, darmen en lever en de vorige had lymfoom in darmen. beide niet getest; ik kan de nog levende katten laten testen maar wil je dat wel weten? d.a. kan niet echt helpen en zegt dat het kan, maar kan ook 'gewone kanker' zijn.
heb ook (weer) ervaren dat een kat al erg ziek kan zijn voordat je t merkt. 4 weken geleden de diagnose door echo (erg goed dat dit er is); alle organen flink aangetast.
Ik weet het (weer):kat die slecht eet; plekjes opzoekt waar hij nooit eerder lag: alarm....
Hoop vandaag met wat drogere ogen door te komen
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: afscheid

Bericht door nellebel »

Ik heb kat nr 2 wel laten testen op felv toen.achteraf ben ik daar blij ook.kreeg dus slecht nieuws, zij was ook besmet.ze had al slechte weerstand vanwege chronische nies ziekte. Haar laatste 6 maanden heb ik als een geschenk ervaren en ineens beleeft
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Annegret
Huiskat
Huiskat
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 apr 2009 19:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: afscheid

Bericht door Annegret »

Hoi.
Hoe gaat het nu?
Heb je het een beetje een plekje kunnen geven?
Ik hoop dat je je een beetje beter voelt.
Liefs en knuffel,annegret.
Plaats reactie