novacam

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Ze heeft al eerder novocam gehad en toen deed ze het wel goed hierop.. maar dat was niet na zn zware operatie! Ik heb geen idee waarom ze het geven ik ben erg geschrokken van alle berichten wat ik lees en ik vind het echt naar om haar zo te zien..

Ik ga zeker even bellen naar de dierenarts..
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: novacam

Bericht door Sansan »

Wat heeft de dierenarts gezegd nu je de spoed gebeld hebt?
Vanwege de aard van haar operatie is het onmenselijk om geen pijnstilling te geven.
Je mag geen enkele dosis overslaan. Of je regeld andere pijnstilling (tramadol of buprecare) met je dierenarts vanwege de nieren, of metacam.
Misschien heb je het inmiddels al voor elkaar met de spoed, anders raad ik je echt aan het morgen te regelen en nu de normale dosering metacam te geven.
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Ik kan morgen de dierenarts zelf bellen tussen 9 en 12.. novocam werk 24 uur en ze heeft die vanmorgen gewoon gehad en ik zou dat ook niet willen zonder pijnstilling maar waarom dat geven als je weet dat ze al een slechr hartje heeft en evt last van haar nieren.
We geven haar nu met een spuitje eten maar ze stribbelt tegen en ze stuipt elke keer net of ze schrikt
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: novacam

Bericht door Sansan »

Stuipt ze continue? Gaat ze wel drinken, eten en slapen? Anders zou ik wel echt de spoed bellen, iedere dierenarts kun je bellen buiten openingstijden.

Heb je bloedonderzoek laten doen voordat ze de operatie gingen doen?
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Nee ze stuipt niet continue.. wanneer ze buiten haar dekentje is en we haar vast hebben voor de oogdruppels of tijdens het drinken doet ze dat.. gisteren 2 aanvallen gehad wat ze in al die jaren nooit heeft gehad.
Echt goed goed eten en drinken doet ze niet, we voeren haar nu met een spuitje
Nee niet laten doen want ze is onhandelbaar bij de dierenarts misschien dat het nou lukt nu ze zo rustig is
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: novacam

Bericht door Sansan »

Arme kat, ik heb geen idee. En ook niet eten. Die voeld zich heel erg ellendig. Denk dat zonder bloed je ook niet weet wat het kan zijn, ontsteking, nieren etc. Heel veel sterkte vandaag bij de dierenarts. Duimen draaien!
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Jaa ik vind het zo zielig.. ik denk wanneer zeg je het is goed geweest?

Iedereen zegt ze is oud en misschien moet ze langer herstellen.. slapen is wel het allerbeste! Ze heeft meer dan een uur onder narcose gelegen.

Ja ik wil denk ik toch bloed gaan laten prikken en kijken wat de dierenarts hier van vind
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: novacam

Bericht door Rik »

Weet je ook wat voor narcose toegepast is (gas of injectie)? Bij deze leeftijd hadden ze altijd eerst een bloedonderzoek moeten doen voordat ze zo'n operatie onderging.

Het vele slapen is in ieder geval wel goed want het lichaam heeft alle energie nodig om te genezen. Maar het stuipen en epileptische aanvallen is minder goed.

"Wanneer is het genoeg". Ja, dat is altijd een moeilijke vraag. Het is wanneer er geen uitzicht meer is op een kwalitatief goed leven. Zolang ze slaapt is er niets aan de hand. En de epileptische aanvallen kunnen weer minder worden. Dus dan is het even doorzetten, wachtend op betere tijden.

Maar een compleet bloedonderzoek is wel even handig om te bekijken wat ze nu allemaal mankeert. (Werkelijk ongelooflijk dat ze dat niet direct voor en na de operatie en narcose gedaan hebben).

Wat mankeerde ze aan haar ogen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: novacam

Bericht door Dinky »

Na zo'n zware operatie is het overigens niet vreemd dat ze zich niet top voelt. Wel logisch dat ze daar van bij moet komen en herstellen. Daarom ook lastig om te zeggen 'wanneer is het genoeg'. Wel is het verstandig om overleg te hebben en houden met de da want ze moet wel weer gaan eten en drinken natuurlijk
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Ze heeft vanmorgen goed gedronken.. en eten geven we met een spuitje elke keer kleine beetje dus ik hoop dat ze dat blijft doen en dat ze zoveel slaapt echt haar genezing helpt en dat ze weer beter word.. ik zelf zie het alleen een beetje somber in 😥
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: novacam

Bericht door Embillie »

Ik hoop dat het vandaag goed is gegaan bij de DA. Ik gun je nog veel mooie tijden met haar.
Je doet het goed!
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Dat is lief!
Ze moet de novocam wel hebben en dan toch evt bloed laten prikken..
We moeten haar nu om de 2 uur voeden en ze heeft al 30 spuitjes aan voeding gehad 😁 zonder haar te dwingen ze likt het zo uit het spuitje dus ben al erg tevreden en nu duimen dat ze dit elke dag doet en hier van aan gaat sterken en er weer boven op gaat komen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: novacam

Bericht door Rik »

16 jaar, hart en mogelijk nierproblemen. Waarom moet ze de novacam wel hebben? Had hij geen alternatief? Heeft hij gezegd waarom de novacam echt nodig is?

Waarom niet eerst bloedprikken voordat je doorgaat met die novacam?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kimschurink93
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mar 2019 20:34

Re: novacam

Bericht door kimschurink93 »

Omdat ze wel pijnstilling/onstekingsremmer moet hebben en dat is voor het geopereerde oog.. mn vader heeft met de dierenarts gesproken die haar heeft geopereerd weet niet wat die allemaal heeft gezegd maar mijn vader was er wel van gerustgesteld.
Moet overmorgen toch weer met haar naar de dierenarts en dan ga ik weer alles overleggen..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: novacam

Bericht door Rik »

Ik blijf het onverantwoord vinden dat er dan geen bloedonderzoek heeft plaatsgevonden (zeker bij 16 jaar en een hartruis). Pijnstilling en onstekingsremmer konden ook met andere medicijnen, en zelfs een andere NSAID besteden worden (die minder zwaar op de nieren werkt).

Maar goed, de novacam staat zeker bekend dat het de eetlust beïnvloed en sloom, en lusteloosheid kan veroorzaken. Hopelijk zijn de (nog) nieren sterk genoeg om het allemaal te verwerken en houd ze er niets permanente aan over (ook gezien de epileptische aanvallen die ze heeft).

(Dierenartsen zijn ijzersterk in het 'goedpraten' van het toedienen en voorschrijven van metacam en fam. Ik weet dat ook uit eigen ervaring.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie