novacam

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

novacam

Bericht door sharon24 »

beste mensen

Mijn kat heeft vorig weekend haar kaakje gebroken ik vermoed dat ze is uitgegleden ze heeft een operatie gehad en het is best mooi hersteld geen problemen voor in de toekomst.
nu gaat vraag over de medicijnen.

Ik heb antibiotica meegekregen synulox (iemand ervaringen mee?)
En ontstekingsremmer novacam

Mijn andere kat heeft in t verleden ook al is novacam meegekregen en dat medicijn is op dit forum ten boze.
Adriana zei eerder waarom novacam? als er antiobiotica wordt bijgegeven?
Zo denk ik ook nu is dit best een zwak katje en durf ik het aan deze niet te geven dus doe ik t stiekem niet ik weet niet of ik er wel goed aan doe?
ze eet wel goed maar is wel wat moe slaapt veel daarom durf ik de novacam niet te geven.

graag jullie mening?

liefs sharon
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: novacam

Bericht door Brittenbolletje »

Omdat in antibiotica geen onstekingsremmer is en geen pijn ontneemt, en er niet inzit zou ik er wel een pijnstiller in doen, maar inderdaad geen novacam maar een ander soort. daarbij vind ik het zelf beetje gemeen om het katje geen pijnstilling te geven als het pijn heeft omdat een kat toch veelvuldig eet. Maar dat is mijn mening hoor :)


synulox is breedspectrum AB dus dat zit wel goed.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: novacam

Bericht door sharon24 »

bedankt voor je antwoord je hebt gelijk als ze pijn heeft moet ze een pijnstiller
zijn er ook veiliger pijnstillers in tabletvorm? de novacam is een vloeistof dat stinkt zo erg ze wil t niet eens.

groetjes sharon
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: novacam

Bericht door Dinky »

Alternatief is tolfedine (max 5 dagen) of onsior geloof ik ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: novacam

Bericht door sharon24 »

bedankt dinky ga ik morgen bellen is t ook gelijk koorts en ontstekingremmend of alleen pijnstillend?
dat was de novacam wel namelijk en is het in tablet vorm? sorry voor mijn vragen.

groetjes sharon
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: novacam

Bericht door Ms Maaike »

Tolfedine en Onsior zijn pijnstillend en ontstekingsremmend en inderdaad in pilvorm. :) En voor het stellen van vragen hoef je je niet te verontschuldigen hoor. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: novacam

Bericht door sharon24 »

super bedankt!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: novacam

Bericht door eveline1982 »

Ik heb gemerkt dat je behoorlijk moet rondbellen, om een ander alternatief te kunnen halen, dan de cammetjes! Mij is het uiteindelijk gelukt, dus ik raad je aan gewoon elke kliniek op reisafstand bellen, tot je er 1 vind die wat anders heeft ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: novacam

Bericht door Brittenbolletje »

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... olfedine-4


Wat er dus al gezegt is. Deze is ook veiliger dan al die cam versies. Zelf zou ik NIET voor onsior gaan. Vele hier op dit forum hebben slechter ervaringen met de CAM versies maar ik met de onsior.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: novacam

Bericht door sharon24 »

Ja ik ga morgen dan even rondbellen is de tolfedine echt t beste dan? want dan reis ik ervoor maakt me niet uit.
mag ik vragen wat jouwn slechte ervaring met de onsior is?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: novacam

Bericht door Brittenbolletje »

Nou geen 1 pijn stiller is 100% save enkelt de tolfedine word afgevoerd wat meer via de lever en niet geheel via de nieren wat de CAM versies wel doen.

Onsior? heb ik voor 2 katten ooit gehad. 1 kat bleef maar kruipen over de vloer van de pijn dat hielp dus echt voor geen meter en de ander die reageerde ook niet goed op de onsior. Hier komt die er ook nooit meer in. Oja voor mijn overleden kater die dit jaar is overleden deed het ook niks die kreeg het zelfs in injectie vorm. Nooit weer :(
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: novacam

Bericht door sharon24 »

bedankt voor je reactie brittenbol

zomaar een vraag weet iemand een da die tolfedine in omgeving gelderland verkoopt?
Ik ga morgen sowieso rondbellen maar als er iemand in toevallig wat weet zou dat ook handig zijn want volgens mij heeft mijn eigen da dat niet had t eerder met hem over gehad snap eigenlijk ook niet waarom ik t niet gelijk heb gezegd over de novacam ik wist t eigenlijk wel.. maar omdat mijn andere kat er geen problemen mee had maar dat was ook uitwendig en bij deze moet ik t in haar bekje spuiten vandaar helemaal geen goed gevoel.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: novacam

Bericht door Brittenbolletje »

Meeste pijnstillers heb je inverschillende vormen. De cam versies zijn vaak vloeibaar en inderdaad erg goor.

tolefedine bestaat ook vloeibaar en in tablet vorm
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: novacam

Bericht door Dinky »

:oops: Dinky vond de metacam erg smakelijk, die likte het gewoon van het spuitje af. Totaal geen moeite hier dus. Ze heeft het 3 maanden ofzo gehad op een redelijk gedoseerde hoeveelheid (dinky was ruim 4,5 kilo en kreeg voor kleine 4 kilo). Maar dat was voordat ik dit forum kende, nu zou ik dat niet weer doen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: novacam

Bericht door kansarmedieren »

Hier wel goede ervaringen met Onsior maar ik denk niet dat een dierenarts zomaar deze pijnstillers meegeeft zonder de kat te zien of te kennen.
Plaats reactie