Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Friki
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14

Re: Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Bericht door Friki »

Hoi Nellebel,ja ik had eerst fokker kitten,maar ben nu begonnen met Royal Canin perzische kitten omdat daar l-lysine in zit.In de gewone rc kitten zit dat ook weer niet,ik ga het wel mengen met rc kitten.
Groetjes.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Bericht door Kytumymo »

Anne schreef: 01 jun 2012 13:28 Hier heeft Hummeltje chronische niesziekte. Zij heeft voor haar eerste levensjaar ook heel wat abkuren gehad, zonder resultaat. Het enigste wat goed geholpen heeft voor haar snotneus waren een soort van oogdruppels, dat heeft zij twee maanden lang gehad en toen was eindelijk de groene smurrie uit haar neusje verdwenen. Zij heeft niet als jouw kat steeds een ontstoken oogje maar haar neus was aan de binnenkant steeds ontstoken. Misschien zijn die oogdruppels een optie dan?
Hier krijgt Hummel ook dagelijks een weerstandverhoger en l-lysine poeder. Alcohol verdampt na een tijdje dus je kan het op wat lekkers druppelen en dan even laten staan. Ik doe het voor Hummel op leverpastei en ze eet het zo op. Van de enchinaforce tablet van dr Vogel kun je voor een volwassen kat een kwart tablet gebruiken, zo heeft de da het mij geadviseerd. Hummel was toen een half jaar toen ik daarmee begon.
Hummel heeft ook last van chronische tandvleesontsteking en moet binnenkort daar voor onder het mes, haar tandjes moeten eruit.
Verder gaat het goed met Hummel.
Ik zou ook stoppen met de ab kuren en het op een andere manier proberen.
beterschap
Oud topic maar tijdens het zoeken kwam ik het tegen en ook hier wordt weer bevestigd dat ab geen nut heeft.
Als mijn dierenarts aan chronische nies denkt en het is bekent dat ab dan niet werkt, waarom wordt het dan toch steeds weer voorgeschreven door dierenartsen? Mijn vertrouwen in de dierenarts wordt zo minder, de kat wordt niet geholpen (zij voelt zich beroerd en ik heb er veel verdriet om) en mijn portemonnee raakt/is leeg na 8 maanden zonder resultaat. Ook mijn Pers heeft geen last van de ogen, alleen snot en erg benauwd. Zo erg, dat als er geen verbetering/oplossing komt wil ik haar niet zo door laten lopen, dit is voor het poesje geen doen. Ze viel afgelopen weekend 2 keer van het bed door de benauwdheid, dit kan niet langer. Ik zal alle adviezen van mensen met ervaring eens onder elkaar zetten, want heb toch al wat tips gekregen en gelezen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Bericht door ErikPhilippus »

Ik zou luchtweg compositum van Groene Os proberen

Edit: Oh, ik zie nu in een ander topic dat Annet dat ook voorstelt... Die heeft daar (helaas) behoorlijk veel ervaring mee :-(, dus ik denk de moeite waarde om dat te proberen.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Bericht door Kytumymo »

Toch bedankt, Erik! :-)
Het staat bovenaan het lijstje genoteerd met mogelijkheden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Bericht door Anne »

Sorry ik heb het misschien over het hoofd gezien, maar heeft jouw kat niet een vorm van bronchitis dan als hij zo benauwd is? Helpt stomen ook niet om de luchtwegen wat te ontzien?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Chronische niesziekte,Felv ik weet het niet meer.

Bericht door Kytumymo »

Hoi Anne,

ze heeft de neus vol snot waardoor ze benauwd is. Ik heb net met spray haar neusgaten gespoeld, daarna Gentapol B (zaterdag van de dierenarts gekregen, eerst had ze Gentapolycort) erin gedruppeld en daarna ging ze ook direct weer eten. Zal het in mijn eigen topic verder toelichten.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie