Kat na een week nog ziek...

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
charizz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:10

Kat na een week nog ziek...

Bericht door charizz »

Hallo allemaal,

Ik val maar gelijk met deur in huis..
Onze kat Charlie (Ragdoll, 8 maanden) is vanaf vorige week zeer lusteloos, eet en drinkt minder, speelt niet etc. Vorige week woensdag zijn we voor het eerst naar de dierenarts gegaan. Charlie bleek 41 graden koorts te hebben en kreeg daarom gelijk een injectie met antibiotica. Dit moest de volgende dag en 3 dagen later herhaald worden.
Woensdagavond/nacht was hij ontzettend levendig. Na de 2e injectie werd hij nog slaperiger en gaf op vrijdag over. Zaterdag de laatste injectie op de ochtend. We zijn 's middags even weggeweest en toen we terugkwamen waren zn normaal blauwe ogen geel/groen!!! We schrokken enorm en hebben gelijk de dierenarts gebeld. Deze kon niets doen, omdat hij net de injectie had gehad. We moesten het ergste vrezen en zondagochtend komen.
Afgelopen zondag bleek zn oogjes inderdaad geel te zijn en zn tandvlees ook. Dit kon niet echt goed zijn. Het kon of van bloedafbraak rode bloedcellen zijn of van de lever. Dus bloedafgenomen en een injectie voor de mogelijke bloedafbraak. Maandag kregen we de uitslag.

Na een vreselijk weekend, waar we er toch vanuit gingen dat we afscheid van ons lieve katje moesten nemen kregen we gisteren de uitslag; er was NIETS te vinden in zn bloed!!!! Dus zn lever is goed.. Gisteravond moesten we komen voor verder onderzoek.

Voor we naar de dierenarts gingen was Charlie voor het eerst geinteresseerd in een speeltje, at wat meer en was erg alert. Aangekomen bij de dierenarts kon hij niets aparts horen of voelen en Charlie kreeg nog een injectie met antibiotica.

Vandaag is Charlie weer een klein, mager ziek katje. Hij heeft vanmiddag overgegeven. Ik heb zelf het idee dat hij weer zieker is na de injectie met antibiotica. Volgens de dierenarts kan dit niet, maar als ik terug denk was hij na de 1e injectie levendig, de dag na de 2e injectie sloom/slaperig en gaf over, dag na de 3e injectie ook en nu, dag na de 4e injectie weer hetzelfde. Daartussen lijkt het ietsjes beter.

Nu weten we niet goed wat we moeten doen. We maken ons grote zorgen om ons katje. Hij ligt alleen maar en ziet er zo dun uit..Hij is inmiddels 300gram afgevallen.

Heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn of heeft iemand advies wat we het beste kunnen doen?

Sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is, Charlie is onze eerste kat, in augustus gekregen en we maken ons zo'n zorgen..

groet, Charissa
superklaver
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2012 16:39

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door superklaver »

Kan je misschien voor een second opinion naar een andere dierenarts in de buurt? Of anders eerst even een andere dierenarts bellen en vragen naar zijn advies? Ik hoop dat Charlie snel opknapt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door Anne »

Daar zit ik ook aan te denken, een dierenarts die jouw poesje niet opneemt terwijl het doodziek is is in mijn ogen geen goeie.
Je kent je eigen kat het beste en als je da je niet serieus neemt moet je er een vinden die dat wel doet...
Je kitten is duidelijk ziek en er is wat wat niet in orde is en een beetje da moet dat goed kunnen uitzoeken.
Veel sterkte en beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door catsini »

nooit wachten, vertrouw je het niet, gelijk naar een dierenarts.
of naar een andere, die heeft misschien meer kijk op de situatie.
je zou haast denken, dat het wat met de injectie met antibiotica te maken heeft.
teveel antibiotica soms? op korte tijd.

probeer hem wat vocht te geven, in een spuitje.
morgen gelijk naar de dierenarts, wacht maar niet te lang. omdat hij zo afvalt.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
charizz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:10

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door charizz »

Dank voor de reacties. Ik heb vanmiddag een afspraak bij onze dierenarts. Als hij nu niet verder onderzoek doet ga ik voor een second opinion naar een ander..

Catsini, ik heb ook dat idee van antibiotica.. Dus dat kaart ik straks nogmaals aan en sta erop dat hij niet nog eens zo'n injectie krijgt..
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door ]-marjolein-[ »

Absoluut niet te lang wachten! Ik zou eigenlijk al voor een second opinion gaan. Zo;n jong katje dat zo ziek is zou tenminste opgenomen moeten worden voor verder onderzoek en observatie en evt infuus bij uitdroging, dat had al gemoeten in mijn ogen! En waarom had het geen zin om langs te komen t weekend? Het is echt niet zo dat 1 injectie antibiotica een toverprikje is of dat daar niets naast gegeven kan worden als er iets gevonden wordt en de medicatie aangepast moet worden.
Nee ik zou in ieder geval naar een da gaan die het wat resoluter aanpakt, bij een dier wat zo ziek is moet je geen dagen afwachten met wat medicatie zonder diagnose en zeker niet als het slechter wordt, beter de organen enz in beeld brengen door middel van een echo of rontgenfoto bijvoorbeeld.
Sterkte!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door Chiquita98 »

Heel raar dat de dierenarts geen verdere onderzoeken heeft gedaan. Ik zou ook voor een second opinion gaan. Ben benieuwd wat je eigen dierenarts te zeggen heeft vanmiddag. Sterkte!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door catsini »

laat je van de dierenarts alles doorsturen per mail, als... je eens naar een andere dierenarts gaat, heb je een medisch dossier van je poes, is reuzenhandig als wat is.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
charizz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:10

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door charizz »

Vanmiddag weer geweest, hij heeft een injectie gehad tegen de misselijkheid. Hij is zowaar wat actiever.
Vanavond moeten we als laatste komen en dan krijgt hij een echo van de organen en een uitgebreider onderzoek. Dierenarts heeft hem getest op bloedarmoede, bloedplaatjes en lever (dat was het meest waarschijnlijke) en dit was dus allemaal goed. We moeten vanavond als laatste komen, zodat hij alle tijd heeft om te onderzoeken. Hij heeft met de onderzoeken dingen uitgesloten, omdat er geen kant en klaar iets voor is wat dit is. Het is zo vervelend! Dus we hopen dat er vanavond nu iets uitkomt..
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door jennli »

Duim duim. Ik hoop er het beste van. Sluit me aan bij de rest. Als je er na vanavond nog een onbestemd gevoel over hebt, ga dan naar een andere da voor een second opinion.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door Anne »

Mijn duimen draaien ook, hopelijk weten jullie gauw wat meer en slaat de behandeling aan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door catsini »

is er al nieuws?
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
charizz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:10

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door charizz »

We moeten er half 10 zijn... dus nog even geduld.. Maar de uren duren lang.. wel een lichtpuntje: Charlie is een beetje actiever: loopt rond, snuffelt en springt weer op de bank..
charizz
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:10

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door charizz »

Helaas, we hebben Charlie moeten laten inslapen.. Het was darmkanker, uitgezaaid naar milt en lever.. dierenarts heeft alles gedaan wat hij kon.. Enorm verdriet en een gemis nu..

Dank voor de reacties
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kat na een week nog ziek...

Bericht door helskinky »

Ach wat erg en zielig voor zo'n beestje. Veel sterkte met het gemis.
Plaats reactie