Hulp nodig met zieke kat

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Renate333 »

hallo...

Allemaal super bedankt voor jullie reacties maar de uitslag is binnen...
Het is de kattenziekte.... iedereen was erg verbaasd omdat dit amper nog voorkomt...
Gelukkig heeft zei het ergste gehad en is dit hoogstwaarschijnlijk op te lossen door 2 inentingen te geven.
Ze was in het asiel maar 1 keer ingeent en heeft er blijkbaar toch iets van meegekregen maar niet genoeg om er echt aan te overlijden ( gelukkig ).
Donderdag heeft ze haar enting weer gehad en over 3 weken moeten we weer.
Wel 1000 euro lichter maar zo blij dat we eindelijk weten wat er aan de hand is!!!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door mittenslief »

GOED ZO wat zal je blij zijn gelukkig dat alles nu de goede kant op moet gaan geniet maar van je pluizebol
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
paasnini

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door paasnini »

Ik kon een beroep doen op het asiel voor een bijdrage in de kosten volgens het contract van het asiel.
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Renate333 »

ik heb ze wel gesproken toen het nog niet bekend was wat ze had..
Het aanbod van hun kant was de rest van de medicijnen en onderzoeken door hun dierenarts te laten uitvoeren en deze kosten zouden voor hun zijn.
Maar had toen alles al lopen bij mijn eigen dierenarts en had daar niet zo'n goed gevoel bij.
Ik heb geen contract van het asiel dus weet niet wat de mogelijkheden zijn.
Zei zijn wel benaderd door mijn da.
Vind het ook wel sneu om hun in de kosten te laten delen.
Asiels hebben al niet veel te besteden en ben bang dat het ten koste gaat van die diertjes ( stom misschien )
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Renate333 »

Sorry maar hier was ik weer en weer jullie advies of geruststelling nodig.
Zaterdagavond was het weer goed mis, hele hoge koorts ( niet gemeten want dit laat ze sinds kort absoluut niet meer toe, maar je voelde de hitte van haar afkomen.
Niet meer willen eten en drinken en wegkruipen en een zere buik daar mochten we echt niet in de buurt komen. Gelijk de dienstdoende arts gebeld maar buiten novacam om wisten ook zei niet wat ze konden doen.
Warme kruik gemaakt en tegen haar aangelegd en eigenlijk dacht ik dat ze de avond niet zou halen.
Trilde over haar hele lijfje.
Zondag net zo'n drama en zondag avond om 11:00 niets meer aan de hand.
Deze nacht met haar doorgebracht en ze heeft de hele nacht door het huis gerend met onze andere kat. Ook eet en drinkt ze weer perfect.
Koorts lijkt weg te zijn alhoewel ze af en toe nog iets trilt als ze slaapt.
De eigen da zegt dat dit door haar tweede enting kan komen van donderdagochtend.
Moet gewoon weer beginnen met novacam en dan langzaam afbouwen.
Ook mocht ik FIP nog niet helemaal uitsluiten ondanks dat er de kattenziekte is geconstateerd.
Maar Fip komt toch niet in aanvallen?? maand geleden is er bloedgeprikt en gamma waardes waren IETS hoger dan normaal maar niet schrikbarend, ook geen opgezette buik.
Weet dat niemand hier echt wat kan doen maar alle ervaringen met fip, en andere dingen wat lijkt op haar symptomen zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Adriana »

http://www.dierenziekenhuis.net/Bibliot ... fault.aspx
dit is een erg overzichtelijk verhaal over kattenziekte..
als je kijkt naar de verschijnselen dan is eea herkenbaar denk ik..

het is een virus, waar weinig tegen te doen valt..
wel ondersteunen (verbeteren weerstand met vit c injecties?) en het middel interferon wordt hier genoemd (peperduur).. antibiotica en infusen, waarsch om vocht aan te vullen.
drinkt/plast ze wel genoeg? bij zo hoge koorts drogen ze snel uit, dan proberen met spuitje drinken (injectiespuitje zonder naald en dan lauw water of water met een smaakje of vloeibare voeding inspuiten als eetlust slecht is.. via je da RC convalescence in poedervorm of Hills a/d)

corona kan naar fip muteren bij gebrek aan weerstand en stress.
dat is bij jullie toch niet het geval? en is er aanwezigheid van antistoffen tegen corona uit het bloedonderzoek gekomen? of is dit een wild uit de lucht geplukt vermoeden?
fip heb je in twee soorten, natte fip is het zeker niet. de situatie daarbij verslechtert heel erg snel, bovendien met punctie makkelijk aan te tonen.
kattenziekte en fip lijken me geen familie, ik bedoel kattenziekte muteert niet naar fip dacht ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Renate333 »

De bloedwaardes lieten geen schokkende dingen zien. Lichte vorm van bloedarmoede maar dit zou logisch zijn bij de koorts e.d.
Fip is toen niet aangetoond en was toen onwaarschijnlijk, daar moesten bepaalde waardes erg hoog voor zijn en die waren bij haar normaal.
De arts is vrij stellig dat we haar van de kattenziekte kunnen genezen, mocht ze na de entingen niet opknappen blijft er dus weinig anders over dan FIP was de verklaring.
Natte FIP is het inderdaad niet, ze huppelt nu weer vrolijk rond.
De ziekteverschijnselen zijn bij haar telkens hetzelfde en komt niet anders bij.
Hoge koorts en buikpijn.
We geven haar dan inderdaad water dmv een spuitje en eten doet ze wel.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door mittenslief »

hallo renate wat een ellende dat het van het ene op andere moment zo kan omslaan en dan natuurlijk altijd in het weekend ,ik heb zelf een kitten Simba van 16 weken in laten slapen die natte FIP had, aantoonbaar met draadtrekkend vocht het arme beesje was achteraf gelukkig maar 3 volle dagen ziek maar dan ook echt heel ziek en alle medicijnen die we er in gestopt hebben en het dwangvoeren helpen echt niet tegen FIP.Ik ben daar echt heel verdrietig om geweest ook vooral omdat het een kitten van ons zelf was en ze ook zelf op de wereld heb gezet. Bij jouw lieverd lijkt het zeker niet op natte FIP want dan knapt hij niet op en droge FIP is heel moeilijk vast te stellen, maar je hebt ook nog een gewone buikvliesontsteking waar heel veel dierenartsen overheen kijken, en dan zeggen dat het FIP is als je er niet uitkomt bij je DA en je katje valt weer terug denk dan toch even hieraan en laat het vallen want er worden teveel katjes naar de regenboog gestuurd die er nog niet thuis horen. Maar ik hoop inderdaad dat het bijwerkingen waren van de enting wat misschien heel logisch klinkt omdat ze al ziek was. Hoop dat nu alles goed gaat

Nathalie Lisa en de beestenboel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Renate333 »

hey nathalie.
Bedankt voor je lieve reactie.
aangezien het de kattenziekte is en deze de darmwand aantast ben ik zelf heel bang dat dit dus ook extreem gebeurd is.
De kan dan wel van de kattenziekte genezen maar vraag me af of het vanbinnen nog allemaal goed intact is. kunnen nu alleen maar afwachten.
Gaat nog steeds erg goed met haar, ze heeft de hele kerstboom al gesloopt:)
Wat vreselijk dat jij die ellende ook hebt meegemaakt, wat een rotziekte is het ook.
Je wil alles voor je beestje doen en het maakt dan ook niet uit wat het kost maar met sommige dingen ben je zo machteloos:(
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met alles. Is er kans dat ze herstelt van de katteziekte of blijft ze hier heel haar leven mee aan het worstelen?
Als je bang bent voor schade aan de darmwand dan zou je een periode een sensible/hypoallergeen dieet kunnen gaan voeren om de darmwand van binnen te ontlasten en te laten herstellen.
heel veel beterschap, hopelijk groeit ze hier overheen!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Renate333
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:53

Re: Hulp nodig met zieke kat

Bericht door Renate333 »

Hoi Anne.

Ze zou helemaal moeten herstellen van de kattenziekte. Anders had ik haar dit zoiezo niet aangedaan want ze is me elke keer te ziek om dat haar hele leven lang te hebben.
Op dit moment heb ik het royal canin voer.
We hebben een paar weken dieet voer gehad maar dit gaf geen verbetering en mochten we weer mee stoppen...
Ook vonden onze kittens dit niet te eten haha ( hoezo verwend )
Plaats reactie