FIV-kater Solo eet heel slecht

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

FIV-kater Solo eet heel slecht

Bericht door Femmel »

Beste Allemaal,

Voor onze FIVkater die al anderhalve week niet meer wil eten (na operatie) ben ik naarstig op zoek naar Periactin! Ik heb net Els een PB gestuurd, hoop dat ze die leest want het is al zolang geleden dat ze hier voor het laatst was.

Vorige week vrijdag hebben we een recept voor Periactin gekregen, maar helaas is het dus (zoals hier vermeld) uit de handel. Gelukkig ging hij op zaterdag wel weer zelf eten, maar het bleef te minimaal. Maandagavond hebben we hem Diazepam gegeven en hierop heeft hij tot gisterenochtend goed gegeten. Echter glijdt het nu weer af en wil hij weer niet eten.

Vanavond gaan we weer naar de dierenarts voor verder onderzoek.

Maar hierbij toch mijn noodkreet : Wie kan mij vandaag nog wat tabletjes Periactin toesturen?? Dan kan ik morgen beginnen met een betrekkelijk veilig middel.

Ik ga zeker het webadres van de apotheek in Venlo doorgeven aan mijn dierenarts, misschien kan hij er iets mee.

Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Anne »

Helaas heb ik het niet meer in huis, ik heb zojuist even gekeken. Ik wil je heel veel sterkte toewensen en beterschap, hopelijk weten jullie gauw meer.
Jouw wanhoop lijkt me een nachtmerrie :-(

Ik duim voor jullie dat het gauw beter gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Dankjewel Anne. Ik begin inderdaad wanhopig te worden... Voor de operatie is hij helemaal nagekeken en voor een FIVkater was hij absoluut in goede conditie, weinig afwijkende bloedwaarden. En verder geen bijzonderheden gevonden.

En dan nu dit.... :-( Vanavond waarschijnlijk ook een postoperatief bloedonderzoek, het duurt nu echt veel te lang.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Anne »

He bah,wat een zorgen zul je hebben :-(

Hoe doe je dat in de tussentijd, ben je hem aan het dwangvoeren?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Helaas is hij amper te dwangvoeren, hij gaat volledig over de rooie. Met als gevolg dat ik na 2 ingaves met een kat zit die met zijn bek open naast me heel benauwd zit te hijgen. Door de stress verminderd de weerstand, iets wat een FIVje niet kan gebruiken en al helemaal niet als ze al in een crisis zitten.

Hij eet sinds zaterdag wel iets zelf, maar te weinig. Vanaf maandagavond tot woensdagmorgen heeft hij voldoende gegeten door de Diazepam. Ik had dus goede hoop dat hij het zelf weer op zou pakken, maar helaas... Hij glijdt weer hard af.

Ze moeten hem vanavond weer helemaal nakijken, van voor naar achter en terug. Als alles goed is wil ik sowieso voorstellen te stoppen met de Synulox, dit heeft namelijk als incidentele bijwerking anorexia. Hij heeft het dan 10 dagen gehad, hopelijk is dat voldoende voor hem. Ook vind ik dat hij teveel drinkt, dus daarom wil ik sowieso een bloedonderzoek.

We kunnen alle duimpjes gebruiken!!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Cerna

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Cerna »

Ik heb er nog een paar, houdbaar tot 1-1-2012. Een paar wil ik achter de hand houden voor wanneer Cerna weer eens amper eet, maar ik krijg ze niet op voor die datum. Zes kan ik wel missen, dat is in principe voor een hele maand (Cerna eet op een halve periactin 5 dagen goed).
Volgens mijn dierenarts zijn er wel andere medicijnen in diezelfde medicijngroep (kan zo gauw de naam niet vinden en moet zo naar mijn werk). Even informeren bij de apotheek!

Wanneer je me een PB stuurt met je adres, dan gaan de pillen vanavond nog op de bus.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Annet, ik heb je een PB gestuurd! Echt ENORM bedankt!!

Ik laat het jullie weten als ik meer weet over Solo!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door nellebel »

wat fijn dat annet kan helpen. leve het forum. hopelijk doet het snel wat en gaat hij weer eten.
ik werk in venlo, kan ik iets voor je beteken mbt de apotheek in venlo?
(moet wel zeggen adt ik komende adgen weer minder forum, in het weekend amper pc aan.)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Oké, Solo is weer helemaal gecheckt. Alles gaat goed, wond geneest goed en oor ziet er rustig uit. Bij lichamelijk onderzoek werden er ook geen bijzonderheden gevonden. Ook werden er geen tekenen van orgaanfalen gevonden, hij is niet geel, niet uitgedroogd, stinkt niet uit zijn bek. Dan maar even wegen.. En wat gaf de weegschaal aan? 5,07kg. Dat betekent dat hij in de afgelopen 10 dagen 30 gram (nee, ik vergeet geen 0, het is echt 30 gram!) :-o is afgevallen. Tuurlijk moet hij aankomen en niet afvallen, maar tsjee... 30 gram?? Da's niks! De dierenarts vermoed toch dat de anorexia veroorzaakt wordt door stress. Hij wilde wel bloed afnemen, maar gezien de stress van de vorige keer was hij een beetje bang dat hij het dan eerder erger dan beter zou maken. Daarnaast kunnen we vanavond starten met de Periactin en had hij liever dat we dat even gaan volhouden. Niet zomaar 2x per dag Periactin geven, maar alleen indien nodig. Er is inderdaad een kans dat de anorexia veroorzaakt wordt door de Synulox, maar hij wil toch dat we de kuur in combinatie met de Periactin af gaan maken en daarna weer verder gaan zien.

Eigenlijk is hij "ontslagen" van controle want alles gaat prima, behalve dan dat eten. Wel wil hij graag op de hoogte gehouden worden van het verloop.

Hoop echt dat de Periactin aan gaat slaan en hij weer lekker wat bij kan gaan komen, maar ook dat hij weer brokken gaat eten! Dan hoeft hij maar 50 gram per dag te eten, tegen nu 200 gram per dag.

@Nellebel : Dankjewel voor je lieve aanbod! Echter moet mijn dierenarts het zelf bestellen bij die apotheek. Het is volgens mij geen apotheek waar je zelf even binnen kunt lopen. ;-) En inderdaad, lang leve het forum! Ben zo blij dat ik hier weer terecht ben gekomen, wat een lieve en behulpzame mensen zitten hier. :grin:
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Anne »

Wat fijn dat je binnenkort periactin in huis hebt!! Dat heeft Destin* toendertijd ook geholpen toen hij niet wilde eten
Ik ga hier heel hard zitten duimen!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Admin »

Ja, Periactin blijft wonderlijk spul. Als ik Indy een paar dagen geen Periactin geef, wordt het eten steeds minder en als ik dan met een handje voer voor hem zit, ruikt ie er even aan en draait dan vaak gewoon zijn kop weg. Zo van: "Weeer die brokjes! Eet het lekker zelf op!?"

Bij voer in zijn bakje ruikt hij er even aan en schraapt dan alleen maar met zijn poot erlangs. "Hoef ik niet, maar het is wel van mij."

Maar een half uur nadat ik Periactin heb gegeven, komt ie zelf vrolijk de keuken binnenwandelen, miauwt een keertje om te zeggen: "Nou, ik ben er klaar voor hoor!" en eet gewoon direct uit zijn bakje, zonder omwegen, gemier of ander raar gedrag.

Wonderlijk spul, dat Periactin! En dan te bedenken dat het eigenlijk voor mensen met een allergie is?! En ik ben erg blij dat ik er gewoon weer via mijn dierenarts aan kan komen :-) Hopelijk geven meer mensen het adres van die internationale apotheek in Venlo door aan hun dierenarts (ook als hun eigen dier het niet nodig heeft), want er zijn ongelooflijk veel katten in Nederland die slecht eten en die er veel langer door zouden kunnen leven en doordat ze blijven eten ook langer 'gezond' blijven, zonder dat andere organen achteruit gaan.

Dus: Geef het door aan je dierenarts, mensen :-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door MarjanR »

Ik ga het zeker onthouden!!!

En ik duim me suf voor Solo :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Cerna

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Cerna »

Ja, Periactin blijft wonderlijk spul. Als ik Indy een paar dagen geen Periactin geef, wordt het eten steeds minder en als ik dan met een handje voer voor hem zit, ruikt ie er even aan en draait dan vaak gewoon zijn kop weg. Zo van: "Weeer die brokjes! Eet het lekker zelf op!?"
Indy is zeker ook een Brit? :cry:

Toch zou ik het niet dagelijks geven want er treedt gewenning op en dan moet je steeds meer en vaker geven. Voor mensen heeft het heel veel bijwerkingen; ik weet niet of dit ook voor katten geldt.
Ben wel blij dat ik het achter de hand heb want Cerná at nadat de tanden/kiezen verwijderd waren niets meer. En toen was er Periactin, en voila!

Milka ligt ook regelmatig dwars, maar ik beperk me tot een half pilletje per week. Zolang ze nog iets eet (en ik weet niet hoeveel ze 's nachts eet), accepteer ik dat ze een slechte eter is. Zolang ze niet afvalt en zich gedraagt als een driejarige kat, vind ik het goed.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Gisteren om 17.45u gestart met de Periactin. Solo heeft er helaas geen echte vreetkick op gekregen maar heeft wel meer gegeten dan de afgelopen dagen. Om hem nog even op weg te helpen vanmorgen ook weer een kwart tabletje gegeven.

Onze Mahra is ook een slechte eter. Toen we haar net hadden nam ze 2 likjes blikvoer en rende vervolgens met schuddende poten weg, alsof ze wilde zeggen "Gatverdamme, maar dát hoef ik niet.". Als ik dan aandrong, en met aandringen bedoel ik voor de 2e keer het bakje voor haar neus zetten, dan begon ze over te geven en legde netjes die 2 likjes die ze op had weer terug in het bakje. :shock: Maar zij doet het goed op de hoeveelheid die ze eet. Kwam zelfs aan en was lekker aktief.

Ik heb nog steeds hoop dat het bij Solo komt van de Synulox. Maandag zijn we klaar met de kuur, dus ik hoop dat hij tegen eind volgende week weer normaal eet. De dierenarts wilde toch dat we de kuur af zouden maken, zeker nu we Periactin voor handen zouden hebben.

Wordt vervolgd....
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Cerna

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Cerna »

En, wordt er al gebunkerd?
Plaats reactie