Kattenleukemie

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
LunaCira
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:29
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Kattenleukemie update

Bericht door LunaCira »

Helaas hebben wij zoals in een eerder bericht te lezen is Cira in moeten laten slapen omdat zij zware bloedarmoede had door de leukemie. Luna was ook op leukemie positief getest , maar mankeerde nooit wat! Helaas ging ook zij in de eerste week van januari symptomen vertonen! Na een weekend aan kijken, toch maar naar een dierenarts. ( ben sinds de dood van Cira een paniekeling geworden...dus wilde eerst ff afwachten dat ik het me niet verbeelde dat dr neusje lichter qua kleur was)
Helaas ook bij haar werd bloedarmoede geconstateerd! Maar de da bood toch nog antibiotica en pretnizon aan, omdat ze niet eerder ernstige klachten vertoonde... Dit hebben we haar een week lang gegeven ( 6 pillen per dag! )
Helaas lag mn meisje alleen maar te slapen en wilde niks meer eten, alleen nog interesse om tussen ons in te liggen snachts en af en toe wat slagroom!
Woensdag 20-02 terug bij de da...helaas niks gaat meer helpen, eutenasie is de enge oplossing om haar uit de pijn te verlossen... Dus hebben we haar laten inslapen...ik zal nooit vergeten hoe ze mee aankeek toen de da het laatste spuitje gaf en haar uiteindelijk !dood! verklaarde!!!!
In 2maanden tijd allebei mijn meiden moeten wegbrengen! wat een verschrikkelijke ziekte! Cira is 1jr en 5mnd geworden en Luna 1jr en 10 mnd... ZE ZULLEN ALTIJD IN ONZE GEDACHTEN BLIJVEN!
RIP luna & Cira
Jullie zijn nu verlost van de pijn
In gedachten zullen jullie er altijd zijn
Voor altijd in ons hart
Lieve meiden rust maar zacht
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kattenleukemie

Bericht door Tamir »

Hoihoi,

Ook onze kat Casper hebben we in moeten slapen door leukemie, afgelopen zaterdag. Hij braakte sinds de tweede dag, dinsdag, dat wij hem bij ons in huis hadden. Het werd van kwaad tot erger. Vrijdagochtend kwamen de resultaten binnen dat 'ie een te absurd laag aantal witte bloedcellen had. Op papier hoort een kat tussen de 1500 en 15.000 te hebben, hij had 650. Die dag ben ik naar huis gestuurd om hem aan het eten te krijgen. Toen dat om 4 uur nog niet lukte, hebben wij hem maar naar de DA gebracht. Had hij niet gegeten dan had ik zaterdag om 11 uur terug kunnen komen om hem alsnog op te laten nemen, dus deden we het voor hem eerder. Nouja, zaterdag belde de DA om ons mee te delen dat het geen nut meer had. Hij at niet, braakte enkel en was nu vatbaar voor andere ziektes. Dat wilde wij hem toch niet aandoen. Dus zaterdag, met lood in de schoenen, hem in laten slapen. Vriendlief en ik hebben uitgebreid afscheid van hem genomen. Ikzelf ben bij het inslapen erbij geweest. Het was erg intens, maar ben achteraf blij dat ik het gedaan heb. Intussen hebben we hem begraven in de tuin, bij de boom en het houten bankje, die ik nog wil bewerken tot Casper's bankje (mooi schilderen enzo). Pfff, ben er helemaal kapot van, ook al hebben we hem maar 6 daagjes gehad. :cry: We willen voorlopig nog geen kat, maar als het 'kittenseizoen' begint nemen we er twee. En laten we ze inenten.

Goodbye Casper... :-(
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
xangows
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2010 06:12

Re: Kattenleukemie

Bericht door xangows »

hi ,

ja ik weet hoe je je voelt, zondag ook het verschrikkelijke nieuws gekregen dat baileys leukemie heeft en dat ik hem onmiddelijk moest laten inslapen.
Onze baileys is sinds de 24 januari binnen voor een abses aan ze poot, had constant hoge koorts 3dagen koortsvrij geweest en zondag terug koorts.
Naar de dierenkliniek geweest hier in Oostende en daar zagen ze onmiddelijk dat Baileys Felv heeft.
Ik stond echt voor een dillema. Ik heb hen toen gevraagd indien het mogelijk was om baileys maar maandag te laten inslapen, zodat ik toch afscheid kon nemen.
Heb hen wel gevraagd om toch nog hem wat baxters te geven. Zondagavond rond 23uur belden ze mij op dat baileys een heel doos hills had opgegeten.
Met veel verdriet ben ik gaan slapen die dag en s maandags met een gebroken hart naar oostende gaan om baileys te laten inslapen.
Eénmaal toegekomen in de dierenkliniek hebben ze ons gezegt dat baileys geen koorst meer geeft, "37.1" dat hij zeer goed at, en dat hij zelf zijn katether heeft uitgetrokken.
De dierenarts geef ons toen gezegt dt ik baileys nog een kans moest geven, en dat hebben we ook gedaan. Gisterenavond hebben ze mij terug gebelt om te zeggen dat hij het nog altijd zeer goed stelt
en dat het waarschijnlijk komt door zijn infectie van zijn pootje. normaal gezien mag ik er vandaag achter, en ga ik iedere dag genieten van onze siamees.
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kattenleukemie

Bericht door Tamir »

Hi Xangows,

Wat heftig zeg! Het lijkt mij zo intens verdrietig als je je kat weer naar huis mag nemen maar wéét dat je tijd met hem beperkt is. Veel succes in deze moeilijke tijd. Het is heel zwaar om je kat te zien lijden.

Liefs, Donna
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kattenleukemie

Bericht door Catfish »

Xangows,

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen in deze ontzettend moeilijke tijd. Ik weet hoe het is.
Ook voor alle anderen hier, sterkte!

Liefs,
Stella
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
xangows
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2010 06:12

Re: Kattenleukemie

Bericht door xangows »

Hi,

Thx voor jullie steun Donna en Stella.
Maar onze Baileys heeft het niet gehaalt.
Het ging nogthans goed met hem, maar op een pare uurtjes na is hij zeer snel verzwakt.
We zijn dan terug naar de dierenkliniek geweest in Oostende, en ze hebben ons gezegt dat er niets meer aan te doen was.
Onze Baileys had terug een zeer hoge koorts 41°8 . We hebben dan onze Baileys laten inslapen, ik ben er bij gebleven tot hij ingeslapen is geweest.
Daarom ook de late reactie.

Mvg,

Stéphanie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenleukemie

Bericht door Adriana »

wat n verdrietige berichten en wens je veel sterkte de komende tijd,
iedere keer als je m wilt aanhalen en dan beseft, dat-ie er niet meer is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kattenleukemie

Bericht door Ilone »

:cry: Sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Tamir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jan 2010 10:58

Re: Kattenleukemie

Bericht door Tamir »

xangows schreef:Hi,

Thx voor jullie steun Donna en Stella.
Maar onze Baileys heeft het niet gehaalt.
Het ging nogthans goed met hem, maar op een pare uurtjes na is hij zeer snel verzwakt.
We zijn dan terug naar de dierenkliniek geweest in Oostende, en ze hebben ons gezegt dat er niets meer aan te doen was.
Onze Baileys had terug een zeer hoge koorts 41°8 . We hebben dan onze Baileys laten inslapen, ik ben er bij gebleven tot hij ingeslapen is geweest.
Daarom ook de late reactie.

Mvg,

Stéphanie
Hoi Stéphanie,

Gecondoleerd met het verlies van jullie Baileys. Wat een verschrikkelijke infectieziekte is het toch... Ik hoop dat je het uiteindelijk een plekje kan geven. Mij deed het goed om bij Casper te zijn toen ze hem lieten uitslapen, bij jou ook? Casper had een nachtje bij de DA moeten blijven en zat onder de schilfers van de stress. Ik vond het zelf fijn om te zien dat ze bij het moment van inslapen van zijn haren waren. Zo fijn vond hij het dat we er waren, het gaf hem blijkbaar wel rust. En dat vond ik wel vredig, dat hij iemand bij zich had toen ze hem onder narcose brachten. Heb je Baileys al een mooi plekje gegeven? Dat zijn toch de dingetjes die het wat prettiger maakten. Ik hoopte ermee een vreselijke dag af te sluiten, maar dat doe je helaas niet zomaar. Veel sterkte met je verlies. Je mag natuurlijk altijd contact opnemen met me.

Liefs, Donna
Adam en Bruce!
Bye bye Casper...
xangows
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2010 06:12

Re: Kattenleukemie

Bericht door xangows »

Hi,

Ja wij zagen eigenlijk ook aan Baileys zijn blik dat hij op was. Ik ben er toen ook bijgebleven wanneer ze hem de drie spuitjes gaven mijn hart brak in twee toen ze de laatste spuit gaven.
Heb hem dan eens goed vastgepakt onze rakker.
Maar we missen hem zo hard. En onze Baileys vervangen is praktisch onmogelijk.
Als ik achter me pc ben dan moesten hij er altijd bij zijn. Ik zie hem nog altijd achter de pc staan en proberen die cursor te pakken. (LOL)
Of als we naar de ardennen ging s weekends, dan lag hij in de koffer. Hij genoot wel van al deze dingen.
Nu heb ik besloten om nog eens een siamesje in huis te nemen.
Terug van dezelfde fokker waar ik toen baileys had gekocht.
We mogen er de 25 april om hij is nu bijna 4 weken oud
Hier een fototje van onze Canel daar is hij 2weken oud en de tweede foto was onze Baileys
Afbeelding
Afbeelding
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steunbetuiging.

Liefs


Stephanie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kattenleukemie

Bericht door Catfish »

Hoi Stephanie,

Ik wil je nogmaals heel veel stekte wensen. Was een mooie kat was hij! Phoeh, moeilijk...
Ik weet hoe het is, heb vandaag net de as van mijn overleden kat opgehaald en begraven op haar plekje in de tuin.
Denk lekker terug aan al die leuke dingen waar je van moet lachen, je hebt gedaan wat je kon.

Veel plezier met de voorpret van de komst van het nieuwe kitten!

Liefs,
Stella
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
pluisemuis
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:48

Re:

Bericht door pluisemuis »

Emma Boom schreef:Bij leukemie (bloedarmoede) is het tandvlees juist heel wit, en een licht neusje ook. Ook binnenin het bekje is het dan wit.
Ik zelf denk ook dat Tinus veel zieker had moeten zijn van leukemie; zelf heb ik twee katten aan de niet-besmettelijke variant verloren, die werden koud, lusteloos en in-wit.

Als het een witte kat is, kun je wel aan huidkanker denken. Kijk eens bij dat topic of het er op lijkt als je wilt ;-) Staat ook hier bij Ziektes.

Hoi,

Hoe noem je de niet besmettelijke vorm van leukemie,en wat zijn de symptomen?

Gr Lisa
snikylou
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2010 20:32

Re: Kattenleukemie

Bericht door snikylou »

Hallo, Wij hebben afgelopen vrijdag (de 13de !!) afscheid moeten nemen van onze pluche, hij is 6 jaar mogen worden.
Ook hij had leukemie, dat is door een neustumor aan het licht gekomen. Hij wilde niet meer eten, drinken nog wel maar met beetjes.

Maar wat ik wilde vragen is dit: Volgens de dieren kliniek mogen we in de komende 2 jaar liefst geen poes meer in huis nemen vanwege het ernstige besmettingsgevaar, ook moeten we alles wat met de poes in aanraking is geweest wegdoen. etens en drinkbakje, kattenbak enfin alles ! Wat is hiervan aan ?
Onze poes zat altijd boven, dus ook die is besmet. en wat bovenverdieping indien het waar is ? moet er een firma komen ?
Ook onze hond mist zijn kameraadje heel erg. Kan hij het dan ook krijgen ? laten we hem het best testen ?

Allemaal vragen , graag een antwoordje aub !
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenleukemie

Bericht door Admin »

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Brittkamper
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2011 13:14

Re: Kattenleukemie

Bericht door Brittkamper »

Hi Iedereen

Nou het is zover ..ik weet niet of er nog wat aan dit topic word gedaan , maar
tis mij dus nu ook ff teveel aan het worden . Wat een akelige ziekte die leukemie. De symptomen zijn zo uiteenlopend .Nu heb ik toch echt lotgenootje s om me heen nodig . Iemand die me begrijpt ..daar zou ik zoveel steun aan kunnen hebben. Lang verhaal kort gemaakt . Ik had 3 jaar geleden 4 katten. De eerste ( Jinx ) is gezond gebleven en moest daarom weg naar paps dus die zie ik gelukkig nog wel eens . ( Een taaie die Jinxie ) god en toen begon de nachtmerrie . Ukkie ( anderhalf jaar ) die zat onder de zweren en haar darmpjes waren verkleefd . Toen ongeveer anderhalf / 2 jaar later begon lingling ziek te worden . Ze kroop elke x weg en na alles uit de kast te hebben getrokken..hebben we een foto laten maken daar bleek uit dat ze nog maar 10 procent van haar longen kon gebruiken de rest zat vol met vocht....ze is 3 geworden . Nu is luca die ik al bijna 10 jaar heb ( ik heb nog nooit zolang samen gewoond en zoveel meegemaakt als met luca) ook begonnen met braken en ziek te worden . Ik kan mezelf wel voor me kop slaan ze begon al bijna elke dag te braken tijdens dat lingling ernstig ziek was. Ik was zo in ontkenningen dacht dat het mee zou vallen. Vergelijke lingling leek ze niet echt ziek .Wel dus.. stom van me.... tis nu een maand geleden ( iets langer geleden ) dat lingling is overleden en ik ga kapot , want nu slaan dus 3 keuren niet aan bij Luca ( ik raak lichtelijk in paniek..me katten zijn me troost ...me alles...) Ook de misselijkheid medicijnen reageert ze niet goed op. Ik heb gelukkig wel iets homeopatisch gevonden tegen de misselijkheid. Ze braakt daardoor niet veel tot bijna nooit meer maar is wel een beetje misselijk en ik zie dat ze vermoeid is. Waar ik me helemaal machteloos om voel is dat ze in beweging blijft veel eet en drink om maar op krachten te komen en niet begrijp waarom het haar niet lukt. Ze lijkt een beetje sip en bang...of vul ik dat zomaar in? Ik ben zo bang dat zij bang is en daarom alles doet om op krachten te komen wat niet echt lukt . Is er dan niks wat ik voor haar kan doen? Ik had een paar jaar geleden gewoon nooit een ander katje in huis moeten nemen van de straat. Inentingen waren niet voldoende. . Klinkt misschien raar maar tis alsof ik me kindje me beste maatje door me vingers weg ziet glippen en ik kan er niks aan doen . Is er dan echt niets niets niets niets. Mijn lieve luca me allesje .....Ze kijk laatste 2 dagen ook een beetje anders uit haar ogen . Ik zou het liefst willen dat ik haar zoiezo niet meer naar het killuh kamertje van de dierenarts hoefde te brengen ( morgen weer voor een check-up) . De stress daarvan zo erg..
Nou bedankt allemaal dat ik even me verhaal kon doen xxx
Plaats reactie