Kattenleukemie

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
limburg
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 10:10

Re: Kattenleukemie

Bericht door limburg »

Droevig nieuws.

Ruim 2 weken na de positieve uitslag Felv, heb ik vanochtend Spike, 4 jaar, moeten laten inslapen.
Hij was te ziek om er weer bovenop te komen, ondanks de medicijnen en de 15 spuitjes anti-biotica die hij heeft gehad kwam hij er niet meer bovenop.

Sinds gisteren at en dronk hij niet meer, dus vanochtend de moeilijke weg moeten maken. Er is een vriendin met hem gegaan, ikzelf kon het niet. Hij is na de spuit rustig ingeslapen. Bah bah, wat een ellende, maar wetende dat hij nu rustig is ingeslapen doet mij ook wel weer wat goed. Een dier zelf tot het einde laten lijden is ook niet fijn.

Afgelopen maandag heb ik mijn andere 2 katten laten testen op Felv. Uitslag komt morgen of vrijdag binnen. Ik hoop er maar het beste van.

Groetjes Jacqueline
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Re: Kattenleukemie

Bericht door jj74 »

:stil: .......... jacqueline heel veel sterkte, ik hoop voor je dat de andere katten geen FELV hebben en dat ze nog lang gezond mogen zijn.
Gebruikersavatar
limburg
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2009 10:10

Re: Kattenleukemie

Bericht door limburg »

bedankt voor je medeleven. Ik heb het er verdomde moeilijk mee gehad, maar het was niet anders, we hebben er alles aan gedaan hem er weer bovenop te krijgen, maar dit mocht niet baten.

En nu het goede nieuws, de andere 2 zijn allebei NIET besmet!!!! Ongelooflijk eigenlijk, want als je zag hoeveel vocht Spike verloor, in het begin toen hij ineens ziek werd, was ik er bijna van overtuigd dat hun het virus ook opgelopen zouden moeten hebben omdat ze toen nog samen in huis waren en op de bank lagen en zo.

Maar geluk bestaat nog schijnbaar :grin:

Groetjes Jacqueline
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kattenleukemie

Bericht door rieneke »

wat zal je opgelucht zijn!
toch goed nieuws bij alle narigheid.
sterkte met het verlies van spike.
lientjuh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 09:31

Re: Kattenleukemie

Bericht door lientjuh »

Ik heb vannochtend te horen gekregen dat mijn kitten (8 maanden) kattenleukemie heeft. En volgens de dierenarts heeft hij niet erg lang meer. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zomaar zosnel kan gaan.

IK heb hem 6 maanden geleden gekregen en hij is nooit naar buiten geweest of in contact geweest met andere katten hij heeft het dus vanuit het nest meegekregen.

IK kan me niet voorstellen dat ik binnenkort al afscheid van hem moet nemen....
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Re: Kattenleukemie

Bericht door jj74 »

Hallo Lientjuh, helaas is het zo dat hoe jonger de kat hoe sneller ze ziek worden en hoe sneller ze overlijden..... Kans op genezing is heel erg klein. Probeer je kitten zo gezond mogelijk te houden, wie weet kan ze het toch nog lang goed volhouden.

Heel veel sterkte! Groetjes Jessica

En ik leef natuurlijk heel erg met je mee.

NB Ik zou de eigenaar van het nestje waarschuwen dat waarschijnlijk de moeder en het nestje FELV hebben, dit om te voorkomen dat er nog meer katten besmet raken en de katten kunnen wellicht nog geholpen worden met middeltjes die de weerstand verhogen.
lientjuh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 09:31

Re: Kattenleukemie

Bericht door lientjuh »

Ik kan het me ook zo moeilijk voorstellen. We hebben hem gekregen op 8 maanden en hij was veel te klein maar nadat we hem ontwormt hadden groeide hij goed. En hij was nou zins een weekje sloom. We gingen naar de dierenarts die zei dat hij verstopt zat waarschijnlijk door haarballen. En de volgende dag was zijn oog helemaal ontstoken hele donkere vlek onderin zijn oog, en een beetje wazig oog.

Verder heeft hij een schitterende vacht. Hij is vrij dun maar dat is hij altijd geweest. En hij at de laatste dagen wat minder. Gisteren was voor het eerst een deel van de verstopping weg dus at hij weer werd hij wat drukker enz maar volgende de DA komt dat door de pretnizon die hij gisteravond gehad heeft.
We hebben nu een pretnizon kuur om zijn oog te genezen en daarna is het kijken hoe we verder gaan.

maar ik kan niet begrijpen dat hij ineens zo ernstig ziek is terwijl hij verder altijd gezond was...

Hij kwam uit een huis waar 9 katten plus een nestje wonen op het voormaat van een studentenkamer. Alle katten lopen gewoon buiten en geen van de dieren is gecastreerd of gesteriliseerd. Verder worden ze daar ook niet ingeent of ontwormt.

Wij hebben hem een soort van gered daarvandaan. We hoopten om hem daarna een beter leven te geven maar dat leven zal dus niet lang duren.

We zullen natuurlijk die mensen wel waarschuwen maar de kans dat ze er wat aan doen is erg klein
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Re: Kattenleukemie

Bericht door jj74 »

Dat van dat oog had Robin ook, FELV is een wrede ziekte, wees lief voor je kitten en laat hem zoveel mogelijk genieten van het leven en waarschuw dus de eigenaar van het nestje.
Gebruikersavatar
LunaCira
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:29
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Kattenleukemie

Bericht door LunaCira »

Goede avond :pdtyaya: ,

Wij hebben Luna in huis genomen toen zij 2 mnd oud was. (mei 2008) Omdat mn partner fulltime werkt en ik 4 dgn, vond ik het soms zielig dat luna dan alleen was. We zijn toen dus gaan overwegen een kitten erbij te nemen, maar dan via de dierenbescherming. Ik vond dit een fijner idee, het geld word dan in ieder geval goed besteed en je hoopt een gezond dier in huis te halen.
In nov 2008 hebben wij Cira in huis gehaald via de dierenbescherming. Ze was buiten op een boerderij gevonden en was erg schuw maar volgens hen kerngezond. Wij wilden haar wel een warm huisje en vriendinnetje geven zodat ze een beter leven kon leiden.
Erg schuw was ze wel maar kroop wel langzaam uit haar schulp. Al gauw kwamen er klachten van niesbuien ,vuile en ontstoken ogen en rare ademhalingen. Het snot wat ze af en toe uitnieste was niet normaal, wij kunnen daar jaloers op zijn! Maar goed meerdere malen bij de da geweest en meerdere malen antibiotica's gehad. Luna is op een gegeven moment ook gaan niezen en ook zij kreeg antibiotica voorgeschreven. Helaas kwam het bij Cira steeds terug en vond de da het verstandig haar bloed eens te testen omdat haar weerstand zo slecht was. We zouden na het weekend voor de uitslag gebeld worden, maar helaas was dat al na een uur! "Slecht nieuws uw kat heeft Leukemie....U moet Luna ook laten testen want het is erg besmettelijk bij katten. Levensverwachting zal niet lang zijn en vaak word overwogen het dier in te laten slapen om verder verloop van de ziekte en dus pijn te voorkomen. Denk maar eens rustig na van het weekend"
We kregen dit april 2009 te horen. Luna was dus net 1 jaar en Cira nog geen jaar. Ik dacht echt dat mn wereld instortte...Ik zie mn meiden echt als mn kindjes en ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten. Hoe kon dit nou gebeuren? Luna is nooit buiten geweest, ja even in de tuin (die helemaal dicht is). Dus het zal waarschijnlijk bij Cira vandaan komen, die heeft immers 2 mnd buiten geleefd....
Cira heeft in april antibiotica en pretnizon gehad. Luna niks omdat ze eigenlijk nooit symptomen vertoond. In september zijn we terug geweest voor opnieuw de meiden te testen. Cira, die altijd super mager was, was 1/3 van haar lichaams gewicht aangekomen. Luna een paar gr. afgevallen. Helaas beide meiden hebben het nog steeds in dr kleine lichaampies zitten.
Cira heeft in sept. opnieuw antibiotica gekregen omdat het niezen en raar ademen weer begonnen was. Helaas is dat vandaag de dag weer het geval en is zij weer broodmager. Ik ben bang dat haar aankomen te maken had met de pretnizon...Morgenavond hebben we opnieuw een afspraak bij de da.....

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en waar we goed aan doen. Luna heeft niet tot nauwelijks ergens last van behalve dan dat ze rustiger is geworden. Maar Cira slaapt echt hele dagen valt af ondanks dat ze eet en niest onwijs veel....
Ik word gek van deze onzekerheid en het feit dat de da er zo weinig over weet te vertellen. Als ik naar die meiden kijk kan ik alleen maar huilen....

Sorry moest even mn verhaal kwijt. De mensen om me heen lijken het af en toe heel normaal te vinden!

:catani: Sam :cathappy:
RIP luna & Cira
Jullie zijn nu verlost van de pijn
In gedachten zullen jullie er altijd zijn
Voor altijd in ons hart
Lieve meiden rust maar zacht
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Re: Kattenleukemie

Bericht door jj74 »

:cry: beste Sam, als ik je verhaal lees, krijg ik tranen in mijn ogen, zoals je op dit forum hebt kunnen lezen heb ik ook 2 katten gehad die FELV hadden en beide zijn ze binnen 1 jaar aan FELV overleden. Mocht je nog met iemand erover willen praten, dan kun je me altijd een berichtje sturen.

Jessica
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenleukemie

Bericht door Kattenbella »

Sam, wat ontzettend akelig! Ik wens je heel veel sterkte.

Heb je de dierenbescherming hier al over gebeld? Misschien zit ik verkeerd, maar hadden zij niet van te voren moeten testen?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
LunaCira
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2009 19:29
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Kattenleukemie

Bericht door LunaCira »

Goede avond,

Hier een update na vorige week zondag.....
Maandag 9 november hadden we een afspraak bij de da voor Cira omdat ze nog steeds nieste, erg was afgevallen en veel lag te slapen en dan vooral boven in een hoekje...
Bij de da kregen we te horen dat ze vanaf 1 okt tot 9 nov 700 gr was afgevallen. Dit terwijl ze vanaf april tot september 1/3 van dr lichaams gewicht was aangekomen! Erg veel afgevallen dus in een korte tijd...de da keek van alles na, dr tandvlees was ontzettend bleek en dr oren ook.... Het advies: Er valt helaas niks meer te doen. Dit is ernstige bloedarmoede door de leukemie en antibiotica of pretnizon werken nu niet meer! Het feit dat ze het hele weekend in een hoekje kroop, is dat ze zelf al aanvoelt dat het over is! U moet een besluit gaan nemen wat voor haar nu het beste is....
Ik kon echt niet meer helder denken en wilde haar echt mee naar huis nemen. Ik kwam alleen maar voor controle, een nieuw kuurtje!?!? Maar ja, dat kleine lichaampie heeft in 1 jaar tijd zoveel pijn en zooi gehad...
We hebben dus na veel huilen en kroelen besloten haar te laten inslapen :cry: :cry: en haar van de pijn en alle rotzooi te bevrijden....Woensdag is ze individueel gecremeerd.
Weken geleden hadden we een Canvasdoek besteld met een foto van de meiden. Kom ik dinsdag van mn werk was deze bezorgt! Dacht dat ik gek werd... Maar ja hij hangt nu boven de bank en het is heel mooi dat ze nu toch nog een beetje bij ons is!
Ik ben heel blij dat deze site bestaat en ik hier mn verhaal kwijt kan. Ik vind het ook onwijs lief dat ik reacties heb gekregen vorige week :pdtrev: BEDANKT dat doet me erg goed! Het is fijn dat je hier met mensen kan praten die het zelfde denken en voelen voor dieren. De mensen om me heen hebben dat totaal niet en snappen totaal niet dat ik verdriet heb! Ik heb tot nu toe elke dag enkele huilbuien, ik kan het gewoon nog niet begrijpen dat dit gebeurd is en ze niet ergens in huis is! Ook Luna snapt het niet en ligt al heel de week s nachts tussen in...de kroelerd!

Bedankt! (K) Sam

PS hoe kan ik een foto van mn meiden toevoegen? Ik heb het geprobeerd, maar mn fotos zijn te groot!?

EDIT:
Na veel gedoe is het me gelukt een foto van mn meiden erbij te zetten. Dezelfde hangt nu ook boven de bank 1m bij 60 cm... Links is Luna en rechts is Cira.
Wat een mooierds he????

(K) Sam
RIP luna & Cira
Jullie zijn nu verlost van de pijn
In gedachten zullen jullie er altijd zijn
Voor altijd in ons hart
Lieve meiden rust maar zacht
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Re: Kattenleukemie

Bericht door jj74 »

Hallo Sam, wat een verdrietig bericht, het is zo herkenbaar..... Cira lijdt nu in ieder geval niet meer, ook al heeft de beslissing je hart gebroken, je hebt de juiste stap genomen door haar in te laten slapen.... Het is nu 2 jaar geleden dat wij Vicki als 2e kat aan FELV verloren, maar nog steeds doet het pijn en laat ik soms een traan om die 2 lieverds die nu boven op ons wachten. Geniet van Luna (een van onze katten die we nu hebben heet ook Luna) en denk aan de mooie momenten die jullie samen met Cira hadden.

Liefs Jessica
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenleukemie

Bericht door Kattenbella »

Sam, afschuwelijk voor jou, heel veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kattenleukemie

Bericht door tacuma »

Wat vreselijk voor jullie en voor Cira! Ik wens je heel veel sterkte bij het verwerken van
dit verlies. Wat een verdriet...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie