Maaginfectie?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ja hoor referentie SDMA 0-14
CREA 71-212
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik kwam net thuis en zag hem op een plek liggen waar ik hem lang niet meer gezien had. Ik denk hmmm misschien voelt hij zich beter.

5 minuten later stond hij in de keuken te kwaken voor eten. Heb bordje buiten gezet. Nog niet happig. Liquid snack erover gedaan en hij begon te eten...
https://u.pcloud.link/publink/show?code ... qGUznSiMuk

Ik merkte trouwens dat hij aan het eten snuffelt. Kan zijn reuk soms (tijdelijk) minder zijn ?
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Vanmiddag toch maar weer afspraak gemaakt met DA om 16.45 uur. Het is gisteravond en vanmorgen weer niets geweest.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Er schiet me iets te binnen, ik ben gestopt met Advantage anti vlooienmiddel 5 maanden geleden, de kat was toen op controle bij DA en had geen vlooien.

Nu heeft hij ergens in juni een teek gehad. Hij heeft nog nooit teken gehad voor zover ik weet. Ik voelde hem toevallig in de nek. Met een tekentang netjes eruit gedraaid.

Zou dit hele verhaal als oorzaak die tekenbeet hebben (grijze teek) Of is dit te lang geleden ?
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik kom net van de DA. In vergelijking met vorige week is hij 70 gram aangekomen. Afgelopen dinsdag was hij 80 gram afgevallen, maar toen moest hij nuchter zijn. Het zou volgens DA toch een virusje kunnen zijn, maar dat heeft tijd nodig. Kan zijn dat hij over een paar weken weer normaal doet...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

Precies mijn gedachte. Even de komende weken afwachten en kijken of alles beter is. Ook met betrekking tot het plekje op de neus.

Mocht er nog iets zijn kun je dat vervolg bloedonderzoek laten doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Wat ik de laatste dagen observeer is dat ik hem zie persen als hij moet poepen. Is dit een normaal verschijnsel ? Eeerder was me dit niet opgevallen. De ontlasting ziet er normaal uit.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik ben me langzaam aan het voorbereiden dat ik de kater binnenkort moet gaan afgeven. Er zit geen verbetering in. Dat heel lichte bloedverlies kan niets anders zijn dan een tumor als ik eerlijk ben. Ik ben er kapot van.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Maaginfectie?

Bericht door Rik »

argearge1 schreef: 26 sep 2022 14:53 Er zit geen verbetering in.
Waar zit geen verbetering in? Wat zijn nu nog precies de klachten?
argearge1 schreef: 26 sep 2022 14:53 Dat heel lichte bloedverlies kan niets anders zijn dan een tumor als ik eerlijk ben. Ik ben er kapot van.
Ik zou niet gelijk aan een tumor denken. Of heb je daar een reden voor?
Een dierenarts kan dit goed onderzoeken.

(het kan b.v. ook een poliep zijn)
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/ontlasting-kat/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Het eten blijft moeizaam gaan. Ik vind dat vreemd. Ik moet nog steeds aansporen. Maar af en toe eet hij uit zichzelf ...Ik wil toch volgende week eens een afspraak maken voor een buikecho. Nu ligt hij te maffen op de vensterbank. Anders lag hij buiten onder de heg ... Een poliep kan een tumor worden...
Ik sprak vanmiddag een andere dierenarts, Maar die beweert dat bij 2.5% van de gezonde dieren, de waarden net iets onder de ondergrens liggen.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik weet niet wat ik nu moet denken. Hij heeft al 6x vandaag tegen me gekwaakt om eten en al meer gegeten dan gisteren. Maar het is nog niet zoals eerst. Is nu ook weer meer buiten.

Ik had wat onderzoek gedaan en dacht mss heeft hij parasieten. Ik heb hem al heeeeel lang niet meer ontwormd. Ik heb gisteren rond 9.30 uur 1 tablet Milbactor gegeven. Gisteravond poepte hij wel diarree maar ik vermoed door de Milactor. Sinds 3 uur is hij nu aan het schreeuwen voor eten en heeft hij al behoorlijk wat op, zij het dat het nog niet echt super geweldig gaat.

Heeft iemand ervaring met niet willen eten door parasieten ?? Ik kom nergens tegen dat dit zou kunnen namelijk. Weet ook niet, als het dat al zou zijn, ik op korte termijn weer moet ontwormen, want alles zal nog niet kapot zijn na zo lang niet meer te hebben ontwormd...

Ik juich nog niet te vroeg en wil eens afwachten hoe zich dit ontwikkelt nu.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Ik ben voorzichtig optimistisch.
Gisteravond toen ik thuiskwam ging hij zelf binnen zijn bordjes brokken weer liggen en toen ik hem vanmorgen weer binnenliet begroette hij me weer sinds weken, daarna heeft hij flink gegeten en hij loop buiten nu zelfs brokjes te zoeken.
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Gisteren bloedonderzoek gehad. 200 gram afgevallen, maar rode bloedbeeld weer normaal. Alleen de neutrofielen IETS te hoog.

Nu Eten ging ook goed van vorige week donderdagavond. Vandaag gaat het weer minder. Ik dacht vanmorgen dat hij door het water had gelopen omdat zijn achterpoten er nat uitzagen. Nu zag ik tot mijn schrik dat hij zijn onderbuik zit kaal te likken, ik zie veel roze huid.

Wat moet ik hier nu mee???
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maaginfectie?

Bericht door Synemios »

Is allergie/IBD en/of stress uitgesloten?
Ziek zijn levert uiteraard ook stress op.

Ik zou sowieso een echo laten maken, maar ibd kunnen ze daar vaak niet op zien maar ze kunnen wel de alvleesklier, lever, maag en een stuk van de darmen in beeld brengen.

Te weinig rode bloedcellen kan ook veroorzaakt worden door een infectie/ontsteking etc.
Neutrofielen zijn vaak verhoogd bij een infectie.

Maar wat zegt je dierenarts hier nu over?
Of doet die onderzoeken en weet die het verder ook niet?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
argearge1
Panter
Panter
Berichten: 476
Lid geworden op: 03 sep 2022 07:56

Re: Maaginfectie?

Bericht door argearge1 »

Rode bloedcellen waren gisteren weer normaal (7,31)
Neutrofielen heel licht verhoogd (10,75 , max 10,29)
en Eosinofielen te laag (0,08 , minimum 0,17)

Maar ik kom terug van de dierenarts en hij eet weer niet meer, terwijl hij van vorige week donderdagavond weer at.
Krijg er niks in. En hij likt zich kaal aan zijn onderbuik cq achterpoten.
Hij niest ook heel lichtjes af en toe.
Plaats reactie