Wat is er met mijn poes? Spugen en hoge koorts.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Myvdberg
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2021 10:00

Wat is er met mijn poes? Spugen en hoge koorts.

Bericht door Myvdberg »

Lieve mensen,

Ik ben nieuw hier en plaats toch direct een berichtje. De dierenarts en ik tasten namelijk al ruim 1,5 week in het duister over wat er met mijn lieve maincoon poes Nola aan de hand is.

Op zondag 21-02 begon ze met spugen. Na 9 keer heb ik de spoeddierenarts gebeld. Daar ontdekte we ook hoge koorts 40,2.

Haar gewicht toen: 6,260

Ze heeft injecties gehad tegen de koorts en tegen de misselijkheid. Voor thuis ook pillen tegen de misselijkheid meegekregen.

Maandag 22-02 heeft ze niet gespuugd maar ook nauwelijks gegeten en gedronken. Ik heb haar gedwangvoerd en op dinsdagochtend at ze zelf weer.

Dinsdag + woensdag + donderdag: Toch weer spugen. Dinsdag 1x, woensdag 3x en donderdag 1x.

Donderdag 25-02: opnieuw naar de dierenarts. Nog steeds koorts 40,1. Weer injecties en bloedonderzoek naar FiV en FelV. Die waren beide negatief. Antibiotica opgestart.

Gewicht: 6,1

Zaterdag 27-02: S' Ochtends controle. Nog steeds koorts. Thuis doorgaan met medicatie. Controle afspraak voor dinsdag avond.

Op zondag 29-02: spoedarts weer gebeld. Ze blijft spugen. De controleafspraak van dinsdag is verplaatst naar maandag ochtend.

Maandag 01-03: nog steeds koorts, 39.9. Na medicatie loopt de koorts ineens op naar 40,5, maar daalt daarna ook weer. Afgevallen tot 5,9 kilo. Er wordt groot bloedonderzoek gedaan. Hier komen normale waarden uit. Ze zien wel dat ze uitgedroogd raakt dus ze nemen haar op en geven een vochtinfuus. Er is bloed naar het lab gestuurd om getest te worden op pancreatitis (alvleesklier) en de antistoffen test voor FIP. Deze uitslagen zijn nog niet bekend!

Dinsdag 02-03: Het gaat goed met Nola, de koorts is gezakt naar 39,5, ze eet, drinkt en mag mee naar huis!.

Thuis spuugt ze toch weer een keer. Wat bizar is gezien ze vlak voordat ik haar ophaalde nog een injectie heeft gehad tegen spugen.

Woensdag 03-03: S' ochtends controle op temperatuur en gewicht. Temperatuur is weer opgelopen naar 39,7. Ze is niet afgevallen.

De dierenarts is het spoor bijster. We weten niet wat er aan de hand is met haar.

Wat is er toch met mijn meisje :(

Bedankt voor het lezen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat is er met mijn poes? Spugen en hoge koorts.

Bericht door Anne »

Wat erg, ik lees dit nu pas
Hoe is het ondertussen met je poes?
Weet de da al iets meer over wat het kan zijn?
beterschap voor jullie, ik hoop echt dat je goed nieuws hebt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie