Ik hoop dat mijn berichtje hier niet goed staat maar heb het toch bij het onderdeel infectieziekten neergezet.
Ik moet even iets van me afschrijven.
13 maanden geleden ben ik samen gaan wonen en heb mijn vorige kat bij mijn ouders ‘achtergelaten’ en zelf een andere gekocht omdat ik een kat wilde die gewend is om binnen te blijven. 3 maanden geleden lag de kat die ik bij mijn ouders had gelaten voor dood in de bosjes dus die heb ik toen mee naar mijn huis genomen zodat hij niet meer naar buiten kon en ben ermee een behandelingstraject in gegaan bij de dierenarts. Conclusie: alvleesklier ontsteking en afwijkende nierwaarden. Toen ik vroeg of dat wat met elkaar te maken kon hebben zei de Dierenarts dat deze 2 door FIP te koppelen zouden kunnen zijn maar dat ik uit moest gaan van 2 verschillende ziekten die nu toevallig ontdekt zijn. Met dwangvoeren en pijnstilling begon hij weer zelfstandig te eten en hij knapte op. Nog steeds wel mager maar hij at weer.
En toen werd mijn andere kat vorige week ziek. Het begon met slecht eten en slijmerige diarree. Ik dacht zelf aan verstopping door haarballen maar alsnog naar de dierenarts gegaan en die heeft op de 2e afspraak (toen de kat voor de 3e dag niets meer at) een echo gemaakt waarin alle organen er goed uitzagen. Alleen de gal was iets vergroot. Bloedonderzoek lukte niet helemaal omdat ze zelfs onder sedatie niet te houden was met bloed afnemen. Wat ze wel konden testen met dat beetje bloed waren de nierwaarden en de leverwaarden. Deze waren goed. Conclusie: sterk vermoeden alvleesklierontsteking en wederom die behandeling gestart. Heb 1 dag moeten dwangvoeren en de kat eet nu weer zelfstandig en is weer aardig fit en vrolijk. Dus eigenlijk zou je zeggen die is er weer bovenop.
Maaaaaar mijn andere kat is sinds gisteren ook weer aan het overgeven en niet meer zindelijk, kruipt weg met vermoedelijk buikpijn. Ben zo bang dat ik FIP in huis heb gehaald door mijn andere kat weer mee te nemen en dat ik straks 2 besmette katten heb die ik dan allebei kwijt moet raken omdat ik er 1tje wilde redden
Ik hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen met hoe dit allebei met elkaar te maken kan hebben of dat ik toch wel uit kan gaan van toeval. Ook al ben ik dat vertrouwen daarin zwaar verloren. Morgen om half 12 weer naar de dierenarts. Wil graag de nierwaarden weer laten testen om te kijken of dit weer in orde is na de genezing van de alvleesklierontsteking maar dan raak ik nog niet van mijn angst voor FIP af als daar wat uit komt. De katten zijn 6 jaar en 1,5 jaar dus nog veel te jong voor nieraandoeningen