Fiv, bloedarmoede en koorts-cortisonen???

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Fiv, bloedarmoede en koorts-cortisonen???

Bericht door patiani-guusje »

Nog steeds hoop ik net als jaren geleden met Patiaan* hier adviezente krijgen van ervaringsdeskundigen. Zodat ik mijn allerliefste Nina kan helpen. Ik ben zo langzamerhand wanhopig en heel bang dat dit verkeerd gaat aflopen. Nina heeft dus fiv en ernstige bloedarmoede. De dierenarts denkt dat de bloedarmoede ook veroorzaakt zou kunnen worden door heamobartonella, een parasiet. Helaas is dit moeilijk aan te tonen in het bloed. Bij Nina was er niets te zien onder de microscoop. Om dit volledig uit te sluiten krijgt ze nu een AB kuur die drie weken duurt. Ze zou na 5-7 dagen iets van verbetering moeten laten zien. Vandaag dag nummer 10.. Ze blijft sloom, weinig energie, veel slapen. Ook houdt ze koorts ondanks de koortsremmer die ze krijgt. Wel eet ze maar kleine beetjes verdeeld over de dag en niet vol enthousiasme. Vaak eerst likken aan het voedsel, om vervolgens toch iets te eten. Maar ze valt af en knapt niet op. Kan dit komen doordat het lichaam tijd nodig heeft de rode bloedcellen weer aan te maken? Mijn dierenarts zegt iedere kat reageert anders op de AB, kan ook langer duren. Maar ik zou zo graag mensen spreken die hier ervaring mee hebben. Als de AB niet aanslaat wordt de bloedarmoede niet veroorzaakt door de parasiet maar door de fiv. Enige optie is dan cortisonen, maar dat heeft een risico dat haar imuumsysteem een enorme klap krijgt. Maar als ik niks doe gaat het sowieso mis. Wat te doen nu? Ik zie mijn kat wegglijden, en voel me zo verdrietig en machteloos. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Ik wil het juiste doen om haar hier doorheen te helpen. Dit duurt gewoon te lang nu zegt mijn gevoel. Het is zo moeilijk haar zo te zien, mijn blije Nien zo te zien. En ze lijkt zo graag te willen, vecht en eet. Wat te doen..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Fiv, bloedarmoede en koorts-cortisonen???

Bericht door nellebel »

Helaas geen ervaring mee. Wel advies om op je gevoel af te gaan. Daarmee bedoel ik dat je voor je gevoel er alles aan gedaan moet hebben. Misschien toch die cortisonen proberen. Ook al kan het haar weerstand aantasten. Als je het niet doet weet je zeker dat het niet lukt. Wat zegt je da hierover. Wachten hiermee tot kuur is afgelopen of nu doen voordat haar weerstand nog minder is?

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Fiv, bloedarmoede en koorts-cortisonen???

Bericht door patiani-guusje »

We zijn vandaag met prednison begonnen. Haar slijmvliezen zijn geel wat betekent dat de lever de afbraak van de rode bloedcellen niet kan verwerken. De antibiotic heeft dus niks gedaan, en nu weten we dat het geen parasiet is die dit veroorzaakt maar dat haar eigen imuumsysteem de bloedcellen afbreekt. Veroorzaakt door Fiv. De prednison is haar laatste kans, als dit niet werkt of haar imuumsysteem krijgt een te grote klap moeten we een moeilijke beslissing nemen. Haar bloed is vandaag onderzocht, de Dierenarts was verbaasd dat ze nog eet en rondloopt. Ze is heel sterk en een vechter en ik vecht met haar mee. Ik duim en hoop dat dit aanslaat, dat ze opknapt. Wil aan het andere scenario nog even niet denken :((
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Fiv, bloedarmoede en koorts-cortisonen???

Bericht door nellebel »

we duimen hier heel hard met je mee. hopelijk helpt de prednison haar nog. je hoeft nog niet aan het andere scenario te denken, nu vooral je richten op je lieve meid. sterkte en dikke knuffel voor jullie allemaal
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Fiv, bloedarmoede en koorts-cortisonen???

Bericht door patiani-guusje »

Vind het moeilijk positief te blijven. Zie haar achteruit gaan.. Eet wel maar kan door bijwerkingen komen. Zo erg mijn meisje zo te zien. Miss ben ik te ongeduldig en heeft t meer tijd nodig. Maar heel naar onderbuik gevoel.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie