Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door ktje »

Wij hadden voor onze hond een babyrompertje gebruikt (omdat die andere in de was moest, dit was omdat ze een grote wond ghad door een andere hond en het bleef bloeden).

wij hadden de armpjes ingeknipt omdat die iets te strak waren, verder hadden wij gewoon 2 knoopjes dicht gedaan en de middelste open hierdoor kon toen ook haar staart. Tja met honden is het iets makkelijker omdat als je ze uitlaat even het rompertje af kan doen, een kat gaat zelf op de bak. dus dat weet ik ook even niet.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Roos en Minousch »

@Camoth

Welke maat heb je gekocht??
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

ik heb gewoon van de wibra voor 2 euro maat 50 voor kittens van 6 maanden genomen. Paste perfect.......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Camoth »

Bij Medpets heb ik maat S besteld, ook omdat Bindi zo'n wollig vachtje heeft natuurlijk ;) En uiteraard beter te groot dan te klein, te groot kan je nog afspelden.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Kattenbella »

Is wel op het dier afgestemd dus. Leuke foto's ;-)
Wat dat betreft is het een mooie uitvinding, minder gedoe dan een kap.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Camoth »

Absoluut een fijne uitvinding. Bindi kon zich zelfs nog een beetje wassen (ook sociaal voor katten van belang). Met een kap gaat dat niet.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

Hier zijn we bijna 1 week verder. Coco gaat super goed. De wond geneest mooi (al is er 1 draadje foetsie) Bij Bailey twijfel ik nog een beetje. Ook bij haar is 1 draadje weg en aan die kant staat het ietsie open met wat zwartigs erin. Het kan ook het draadje zijn dat is moeilijk te zeggen. Nou eet ze echter sinds vanmorgen niet meer. Normaal zet ik het neer en vliegen de kleintjes erop af maar nu rook ze eraan en dacht ze mooi niet. Ander voer hielp ook niet. Nou zei mijn collega net ze kan toch een soort van off day hebben waarin ze geen zin heeft om te eten maar ik denk vanwege de wond/operatie vind ik het wat engig. Wat zouden jullie doen. Ze kwam vanmorgen ook wat rustiger over. Toch maar de dierenarts bellen? De wond ziet er verder droog en goed uit.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door rieneke »

ik zou inderdaad even de dierenarts bellen voor advies.
straks zit je in het weekend met problemen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Kattenbella »

Hoe is het gegaan bij de dierenarts?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

hoi hoi,

Ik ben niet geweest. Ze at dezelfde dag 's avonds wel weer. Drinken heb ik er nog niet zien doen dus vandaar dat ik nu met een spuitje 2x per dag water in haar mondje spuit en ik geef nu even alleen maar natvoer zodat ze genoeg vocht binnen krijgt. Maandag moeten de hechtingen eruit en wil ik haar dus even goed na laten kijken dan kan het in 1x. De dierenarts zei dat zolang ze eet het goed gaat maar dat ik er uiteraard wel maandag even naar moet kijken. Ik heb ook het idee dat ze wat moeite heeft met springen. Op bed springt ze wel maar het aanrecht bv niet. Maargoed ze is een stuk levendiger en ze eet dat is het allerbelangrijkste en dan kijkt de dierenarts maandag even verder. De wonden zien er bij beide mooi uit. Coco heeft wel een bolletje onder zijn wond maar het ziet er wel schoon en mooi dicht uit dus ik hoop dat dat ook goed is. We zullen het maandag weten. Dank voor de interesse....
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Sannie_xx »

Nou, kleine Mouse is ook weer thuis :) Allemaal natuurlijk prima gegaan. Maar wat trof ik een moe, glazig kijkend katje met een zielig waterig oogje en halfnat koppie aan in dat hokje. Helemaal sloom.
Ook thuis helemaal langzaam in alles. Ja, stiekem hebben mijn vriend en ik er ook wel een beetje om lachen. Hij deed wel allerlei dingen zoals hij ze normaal ook doet, maar dan héél langzaam!
Hij ruikt helemaal naar dierenarts, maar Zooey heeft hem al een lekkere wasbeurt gegeven. En hij ligt wat te slapen. Af en toe een mauwtje om aandacht. Hij is echt zielig nu!
En heel plat vanachteren :-o hihihi
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door puck0906 »

Hier even een updatetje..... met beiden meiden gaat het super goed. De wondjes zijn goed genezen en Bailey springt weer gewoon als vanouds dus geen idee wat het nou was. Het fijne is dat ze 's morgens ook minder sprint uurtjes hebben dus we slapen ook langer! haha
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Tazke »

Heerlijk weer om al deze berichten te lezen. Mijn kleine uk is gisteren geholpen en ik heb haar ook een pakkie aan laten doen. Ze ziet er zo snoezig uit! Ze loopt er alleen nog wat raar mee (liever achteruit en zijwaards dan gewoon vooruit!). Na jullie berichten gelezen te hebben denk ik dat ik het over een paar dagen toch even uit doe. Ze lijkt er niet echt gelukkig mee, maar het kan ook komen van de operatie zelf. Ze is niet helemaal de poes die ze was. Ze blijft een beetje sloom en apatisch, maar het is pas de tweede dag. Ze heeft overigens meteen bij thuiskomst al gegeten en gedronken dus dat moet toch goed zitten.....

Onze andere kitten vindt het alleen maar een beetje eng. Normaal zijn ze niet bij elkaar weg te slaan, maar Juul gaat Mick nu liever uit de weg dan dat ze er lekker bij gaat liggen. Gisteren heeft ze zelf tot 2x toe naar Mick geblazen, zo zielig. Gelukkig heeft Juul haar wel even gewassen voor het slapen gaan.

Ik vond het wel allemaal mega spannend en dood eng, maar achteraf ben ik zo blij dat ik het heb gedaan. Ben haar gisteren dan ook door de sneeuwstorm (stapvoets) gaan halen! Nu nummer 2 nog :???:
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Miranda »

Gelukkig maar dat het bij iedereen zo goed gaat!
Woensdag moet onze kleine Sammi naar de ballenbak, toch wel spannend, hoor! :???:
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Tember »

Morgen is mijn Dennis/Denise aan de beurt. Ik ben wel best benieuwd hoe dit allemaal zal gaan. Weet iemand hoelang het duurt voordat je de poes weer kunt ophalen? Klopt het dat de ingreep bij poezer veel ernstiger is als bij katers? En ik heb gelezen dat ze haar buikje gaan scheren. Groeit dit wel weer snel terug?

Ook weet ik niet zo goed hoe ik het met Erwin zal doen. Dennis mag niet meer eten, maar Erwin wel. Zal ik ze vannacht gescheiden houden zodat Erwin gewoon kan eten? En als ik morgen met Dennis thuis ben, moet Erwin dan ook apart?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie