Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Fira
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 22:12

Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Fira »

Hello allemaal.


Ik wou graag beetje advies of tips horen van jullie, of dat iemand van jullie deze ervaring ook heeft.

Mijn kat 3 jaar is gesteriliseerd op donderdag in de ochtend, in de namiddag mocht ik haar komen halen en ze was helemaal in een andere wereld. Blijkbaar reageerde ze niet al te best op het slaapmiddel ze was er niet goed van.

Maar nu wilt ze helemaal niet meer eten en drinken, en wij zijn nu al zaterdag en ik maak me toch ongerust, ik heb de dierenarst opgebeld deze ochtend, DA vertelde dat het vreemd was want alles was goed verlopen en ze heeft nogmaals gecheckt. Nu moet ik morgen terug bellen in de ochtend als ze steeds niet eet of drinkt.

Ze loopt ook niet rond ze blijft liggen in haar holletje, deze nacht heeft ze bij mij geslapen.
Ik probeer nu via een spuit water toedienen met natvoeding. ik heb beetje natvoeding bij gedaan en gemix dat het eigenlijk kleur water is en ik geef elk uurtje 5-7ml want ik wil niet haar belasten en ze vindt het niet aangenaam.

Ik heb alles al geprobeerd poot nat maken, haar lekker eten dat ze zo graag heeft, zelf tonijn, en geprobeerd om melk te geven (Ja ik weet dat melk slecht is) maar ik wou zien dat ze zou toe happen. maar helaas niet.

Haar gedrag is sufjes maar ze is meer alert en ze knort als ik haar streelt. ze heeft vandaag toch haarzelf op twee andere plaatsen gaan zitten en gewassen een beetje en geslapen. en ze heeft klein pasje gedaan in de kattenbak.

Maar ik wil haar niet meer stress geven om haar naar de DA te sturen het is nogal ver weg, en dan moet ze misschien daar blijven.. is er tips om haar zelf wat op te tutten?

Mijn mama is naar de apotheek gegaan om extra spuitje te kopen en had gesproken met de apotheek en die ging op natuurlijke wijze middel geven om de honger te stimuleren. Iemand hier bekend mee of ervaring?

Alvast bedankt om te lezen / en tips.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Anne »

Heeft de da jouw kat gezien vandaag?
Krijgt jouw poes nog medicatie?
Wat zijn de bijwerkingen daarvan?
En wat voor spul heb je vd apotheek gekregen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Fira
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 22:12

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Fira »

De operatie dag zelf op donderdag ben ik terug naar de DA geweest omdat ze ver weg was en heeft ze dubbel gecheckt en een spuitje gegeven voor het overgegeven. Maar tot hier toe heb ik de DA niet meer gezien.
Ze heeft geen medicijnen gekregen van de DA
En het spul van de medicijn van de apotheek heet 'Kela Extra kracht kat'
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Anne »

Heeft ze koorts?
Normale temp ligt tussen de 38 en 39 graden
Je kan het opmeten met een digitale thermometer
Als je kat koorts heeft zou ik de da terug bellen
De nazorg vd da vind ik gebrekkig
Ze hadden je poes niet zo suf mee moeten geven
En anders doorgaan met de bijvoeding
Het middel vd apotheek ken ik niet
Sterkte!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Anne »

Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Fira
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 22:12

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Fira »

Deze nacht begon ze zwakker te worden, ik heb dan een dierenkliniek gevonden voor spoed. Ze is deze ochtend binnen gekomen en ze blijft daar overnachten. Ze hebben bloedgenomen en infuus voor vocht en pijnstillers, ze heeft geen koorst en haar lever en nieren zijn nog oke, maar ze zagen dat haar witte bloedcellen te hoog waren en ze zijn begonnen met antibiotica. Nu is het afwachten en kijken dat ze zelf begin te eten als ze steeds niet eet morgen gaan ze haar dwangvoeden. Ik ben echt bang en ongerust, in mijn hoofd vraag ik mij af wat er mis kan zijn! En ze is zo klein en fragiel daarom wou ik haar niet opereren maar ik hoorde dat je kat te lang wacht met stelliseren dat het ook niet goed is voor haar. Maar nu heb ik toch grote spijt dat ik heb gedaan.

Ik heb nog twee andere katten maar die zijn goed stevig beestjes. Maar zij was altijd zo klein en speciaal, als ze klein was, waren haar klieren opgezwollen in haar nek en dan had ik besloten om niet haar te stelliseren omdat al mijn katten binnen blijven en het duurde 3 maanden voordat alles terug oke was.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Anne »

Neem het jezelf nu niet kwalijk dat je haar hebt laten helpen
Krols zijn is heel zwaar voor een poes en je voorkomt baarmoeder kanker ermee
Heel veel sterkte gewenst, ik duim voor een goed herstel
Fijn dat ze nu opgenomen is en ze haar in de gaten houden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Fira
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2018 22:12

Re: Na sterilisatie eet en drinkt de kat niet meer.

Bericht door Fira »

Het is nu week geleden nadat ik ze ging terug halen van dierenkliniek was ze dolgelukkig om mij te zien en wanneer ze thuis kwam ging ze direct naar de kattenbak en heeft 4 brokjes gegeten. Ze eet momenteel nog altijd niet heel veel, maar ze eet kleine beetjes. Ze is nog niet de oude, ze heeft infectie en ik heb antibotica gekregen.

Maar ik heb een vraagje dat iemand weet, ik heb ook pijnstillend siroop gekregen de naam is: Meloxidyl 0,5mg/ml ik heb die perongeluk in de koelkast gestoken gisteren terwijl dit niet nodig is. Kan het kwaad? ik wil mijn kat nu niet iets slecht geven. Helaas is het nu feestdag en ik wil nu niet het noodnummer bellen in het kliniek.
Plaats reactie