Kitten likt na uittrekken rompertje

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Ank1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2021 15:57

Kitten likt na uittrekken rompertje

Bericht door Ank1 »

Hoi allemaal,
Ik ben een vrij nieuwe poezenmama van 2 lieve kittens (poesje en katertje (broer Meeko en zus Ziva), bijna 5 maanden oud).
Mijn kittens zijn afgelopen vrijdag gecastreerd/gesteriliseerd en Ziva heeft een rompertje aangekregen.

Ziva is echter vandaag nog steeds heel 'lui' en doet niet veel. Ze eet en drinkt maar gaat amper op de bak (alleen plassen voor zover ik heb gezien).

Ziva heeft gisteravond wat kleine stukjes garen die van een speeltje af zijn gevallen opgegeten (2 of 3 stukjes van 2 cm denk ik). Ik was ze aan het verzamelen om weg te gooien, maar ik was niet snel genoeg. Ben in de gaten aan het houden of ze poept, maar vooralsnog niks. Dierenarts zegt dat ik het even in de gaten moet houden en als ze morgen ochtend nog steeds niet heeft gepoept en geen energie heeft, we langs moeten komen.

Toen ik het rompertje even uit deed om de wind te checken, leefde ze op en wilde ze wel spelen (lusteloosheid kan dus aan het rompertje gelegen hebben denk ik). Echter zag ik dat er veel haren opgehoopt zaten onder het rompertje (heb ik nu dus haarvrij gemaakt). Na het spelen is ze zich gaan wassen, maar het lijkt wel obsessief wassen. Ze likt de huid rondom de hechtingen (waar haar vacht is weggehaald), die is dus helemaal nat. Ik vermoedde dat ze gewoon kriebel had doordat er haren zaten, dus ben haar gaan borstelen, maar ze blijft likken. Help! Moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt voor de reacties 😊
Cerna

Re: Kitten likt na uittrekken rompertje

Bericht door Cerna »

Nee hoor.
Gewoon het rompertje uit laten en zolang er niet aan de hechtingen getrokken wordt of aan de wond gebeten, is er niets aan de hand. Ik heb al zo'n veertien poezen laten castreren (poezen worden ook gecastreerd anders blijven ze krols) en nog nooit een rompertje nodig gehad.
Ank1
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2021 15:57

Re: Kitten likt na uittrekken rompertje

Bericht door Ank1 »

Dankje voor je reactie!
Heb inderdaad het rompertje uit als ik thuis ben en haar in de gaten kan houden. Gaat al een stuk beter gelukkig 😁
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten likt na uittrekken rompertje

Bericht door nellebel »

hier ook altijd zonder rompertje. had er zelf 1 die zich liet omvallen met rompertje en niet meer bewoog. wat annet ook schrijft, zolang ze maar niet aan de hechtingen trekt niets aan de hand.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie