Wanneer weer actief spelen na sterilisatie?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Wanneer weer actief spelen na sterilisatie?

Bericht door Ani »

Kitten Winston heeft gisteren haar sterilisatie (ovariectomie) ondergaan. Gisterenavond sprong ze alweer op de bank en stoelen en liep zij de trap in huis alweer op. De assistente van de da adviseerde om vandaag nog niet met haar te spelen en rustig aan te doen. Ze heeft vandaag zelf wat gespeeld en ook al een sprintje gestrokken.
In de brief van de da staat dat het ongeveer tien dagen duurt voordat de wond (binnenwaards gehecht) genezen is. Ik wil sowieso de komende dagen rustige spelletjes met haar doen, maar Winston kennende vermoed ik dat ze al snel weer wil sprinten en klimmen en klauteren.
Om mij hierop voor te bereiden zou ik graag ervaringen/advies ontvangen van de meer ervaren kattenbezitters op het forum.. Winston heeft goed gegeten en gedronken vandaag en vanochtend goede plas- en stoelgang gehad.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Cerna

Re: Wanneer weer actief spelen na sterilisatie?

Bericht door Cerna »

Zulke katten heb ik ook. :lol:
Gelijk dezelfde dag - nadat de narcose uitgewerkt was - alweer bovenop de klimpaal. En dan kon ik wel roepen dat het rustig aan moest, maar Oost-Indisch doof, hoor.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wanneer weer actief spelen na sterilisatie?

Bericht door castratenkoor »

Clarie sjeesde ook de volgende dag de trappen alweer op en neer. De kat weet zelf wel wanneer te stoppen. Bij Clarie alles goed genezen zonder problemen, ook geen kapje of rompertje aan gehad.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Wanneer weer actief spelen na sterilisatie?

Bericht door Ani »

Bedankt voor jullie reacties!

Het is mijn eerste kitten, dus had geen idee wat me te wachten stond qua herstel. Bij een mens is dat toch heel anders! Ze rent inmiddels alweer flink inderdaad en vanochtend echt mauwen om te willen spelen. Dit doet ze weer met veel plezier en zonder problemen trekt ze sprints :-)
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie