Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Hi allen,

Nadat ik vanavond met de dierenartsassistente heb gebeld en eerst deze rubriek heb afgebladerd en daardoor al het e.e.a. weet, heb ik toch nog een vraag omdat de situatie toch weer net anders is dan een soortgelijk bericht van een paar weken geleden.

Mijn poes is afgelopen donderdag gesteriliseerd. Thuis ging ze alleen maar rondjes lopen en leken jaar achterpootjes klem te zitten door het jasje dat ze aan heeft waardoor ze wel om de bank wilde maar vervolgens op haar rug naar achteren viel. Toen gelijk teruggebeld en toen heb ik het advies gekregen om het jasje uit te doen en toen reageerde ze inderdaad heel anders en vervolgens bleek dat die stomme assistente het rompertje ook letterlijk niet goed had gedaan, op foto's te zien dat haar gewrichten vast zaten en dus logisch dat ze niet kon lopen, nu wel.

Op donderdag is ze dus weer gaan lopen in de avond en ook gewoon eten, gewoon mee naar boven in de nacht zoals ik gewend ben. Maar afgelopen nacht en overdag en inmiddels avond komt ze niet tot nauwelijks van de bank. Ik heb daar eten neergezet en ze eet en drinkt wel goed, maar verder alleen maar hangen op dezelfde plek en nog steeds zichzelf schoonlikken. Dierenarts zei dat ik vooral de wond moest checken en temperatuur moest meten, dat heb ik gedaan en de wond ziet er perfect uit en haar temperatuur is goed. Dan hoefde ik mij geen zorgen te maken volgens de assistente, maar ik maak mij wel zorgen. Ik heb haar namelijk ook niet naar het toilet zien gaan. Dat kan dan hoogstens in de nacht geweest zijn als ik sliep, maar is moeilijk te controleren met nog een tweede kat die dezelfde bak gebruikt (en bij nieuwe bakken zouden ze ze allebei gebruiken).

Ik denk aan 2 scenario's.
Het ene is simpeler dat ze PIJN heeft. Ik vind het namelijk ook behoorlijk raar dat ze geen pijnstilling heeft meegekregen en dit zou verklaren waarom het donderdag en vrijdag beter ging dan sinds vrijdagnacht..... Pijnstilling zou 48 uur werken en dat is dan dus inmiddels voorbij. Hebben jullie wel eens meegemaakt dat een poes bij deze ingreep geen medicatie krijgt????
Het andere scenario is dat ze het jasje niet fijn vindt. Ik heb hier op alle vorige berichten gezien dat je beter het jasje uit kunt doen. Ik weet alleen dat ze meteen heel snel fanatiek aan de wond gaat zitten, dus voor komende nacht lijkt dat mij niet handig.... Wel voor morgen als ik haar in mijn beeld kan houden. Voor die dan nogmaals de vraag of het echt geen kwaad kan indien ze niet gaat bijten?

Ja en mensen adviseren dus om het jasje uit te doen als ze niet naar het toilet gaat, maar dat weet ik dus niet zeker..... Vanwege dit gedrag ga ik dat toch morgen proberen denk ik.....

Hmmmm ik ga toch nog eens bellen..... Ondertussen kijk ik wat jullie zeggen en hou ik jullie op de hoogte! Alvast bedankt mensen!
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Andere assistente aan de lijn gehad en die wel heeft overlegd met dierenarts.

Gouden en simpele tip waar ik in deze stress niet zelf op kon komen: katten scheiden en bak apart houden. Ik heb zojuist de nieuwe bak neergezet en haar er letterlijk opgezet: En jawel, ze poepte meteen!!! Plassen nog niet gezien, kan dat erg zijn? Afzonderen daar reageren ze namelijk ook heel heftig op (weet ik nog van toen ze nuchter moest zijn afgelopen woensdagnacht). Andere poes heeft letterlijk laminaat uit de vloer getrokken en lopen schreeuwen de hele nacht door, alleen maar omdat ze mijn slaapkamer niet binnen mocht. Andersom proberen is ook een optie maar gewoon niet zo wenselijk en ik schat in dat het op deze manier hetzelfde gaat worden.

Assistente vond het verder ook heel gek dat ik geen pijnstilling had meegekregen. En zei dat dit inderdaad kan komen van het jasje (of rompertje of hoe je het ook noemt). En de adviseerde om het nog een nacht aan te kijken en eventueel morgen proberen zonder het jasje. En het belangrijkste was dan of ze wel naar het toilet gaat. Nu inmiddels dus gepoept. Maar morgen ga ik uiteraard weer bellen, ook over de pijnstilling en gewoon rompertje uitdoen toch???
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Wouw en nu ook geplast. Alsof hier typen de oplossing is!

Ik gok dat het haar toch hoog zat en dat haar zus misschien heeft geblazen toen ze de afgelopen dagen eventueel naar de kattenbak wilde.
De eerste dag mocht ze niks van haar zus, ook niet eten of lopen, en heeft toen uit zichzelf bij mijn hoofd geslapen, daar waar haar zus bij de voeten lag, met een kussen ertussen.... Sinds zaterdag doet haar zus juist weer normaal tegen haar en is deze poes dus zo niet bewegelijk. Kan er allemaal ook nog mee te maken hebben.

Poes loopt nu ook weer rond, na minstens 24 uur op de bank zitten, bizar dit!

Al heel erg opgelucht, eigenlijk alleen nog het gevoel van "waarom zo'n rompertje als dit zo erg hier wordt afgeraden" en "waarom in hemelsnaam geen pijnstilling terwijl ik overal lees dat je dat wel hoort mee te krijgen en deze assistente echt heeft benoemd dat pijnstilling niet nodig is". Overigens vonden ze een bloedtest vooraf ook niet nodig maar dat heb ik zelf aangekaart en hebben ze toen maar gedaan. Ook resultaten niet gekregen, behalve dat het bloed in orde was?

Was voor het eerst bij deze dierenarts omdat ik bij mijn vorige er elke keer aan herinnerd werd hoe een andere kat van mij al meer dan een jaar geleden is overleden. Sindsdien gewoon gekomen voor de inentingen en alles, maar toen de tip gekregen dat deze dierenarts zo goed is. Nou 1x en nooit meer dus. Terwijl ze op Google op ruim 300 keer zo'n beoordeeld met 4,8 als gemiddelde beoordeling.....
Binnenkomst was al raar: Wachtrij met mensen die hun poes komen brengen voor dezelfde ingreep.
Binnenkort me even druk maken over wat ik allemaal in de review moet zetten ;).
Ze moet trouwens ook na 10 tot 14 dagen terug voor controle en de hechtdraden. Maar laten zitten???? Of alleen gaan (maar dan eventueel toch maar oude dierenarts) als er nog draad zit? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het niet oplosbare hechtdraad zou zijn??

Excuses iedereen voor het lange verhaal :(. Frustratie in ieder geval gedeeltelijk weg kunnen typen ;)..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door Rik »

Niet poepen en plassen is wel normaal na een narcose. Die hele stoelgang moet dan weer een beetje op gang komen.

Ook raar dat je geen pijnstilling meegekregen hebt terwijl de andere assistent zegt dat dat wel normaal is. Je zou toch zeggen dat er een vast protocol is bij zo'n praktijk en niet dat de een dit doet en de andere dat. Dat zou ik zeker even navragen en opmerken.

Een rompertje (dat rooie medical pet shirt, mpc) is soms echt wel nodig. En sommige katten haten het ook. Maar het went wel. Yuna liet zich gewoon op haar zij vallen. En ze werd achterna gezeten door Bono want die vond dat rooie ding reuze interessant. Dus alleen onder begeleiding uit.

Bloedonderzoek uitslagen moet je gewoon even op papier of via e-mail vragen. Ik neem aan dat je ervoor betaald hebt en dan moet je die gewoon krijgen als je erom vraagt (kan zijn dat ze het niet standaard geven omdat het niet iedereen interesseert). Maar maak het maar gewoon policy... ALTIJD vragen om de facturen en onderzoeksuitslagen op papier of e-mail. Kun gewoon aan de baliemedewerker/assistent vragen. Zeg maar dat het voor je eigen archief is. Zo kun je n.l. na een jaar nog terugzien wat er wanneer is gedaan. Ps. De uitslag is ook van belang als soort baseline voor eventuele toekomstige onderzoeken.

Vaak gebruiken ze voor de onderhuidse hechting oplosbare draad maar het kan zijn dat ze daarna op de buitenkant nog een paar extra hechtingen gezet hebben (en dat kunnen dan onoplosbare zijn). De controle zou gewoon in de prijs van de castratie zitten dus je kunt er gewoon even naar toe gaan. Ook als alles goed is (en onoplosbare hechtingen moeten wel verwijderd worden).

De wachtrij met mensen met een poes voor dezelfde ingreep is ook redelijk normaal. Vaak plannen ze de castraties bij elkaar op een dag. Dan gaat het bij wijze van spreken aan de lopende band door.

Verder begrijp ik dat ze weer wat actiever is. Fijn. Als ze echt lusteloos zou blijven dan kan ze dus een nare reactie hebben gekregen. Hou haar maar lekker goed in de gaten. Ook dat ze goed eet en drinkt. En als ze morgen nog een beetje uit haar doen lijkt zou ik zeker even pijnstilling gaan halen (al is het maar een klein beetje voor nog 1 of 2 dagen). Normaal is pijnstilling tot 3 of 4 dagen na de castratie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Thx Rik, voor het lezen en op alles ingaan.

Ja die pijnstilling kreeg ik dus inderdaad niet mee, dat lijkt hun protocol te zijn, maar in het weekend heb ik te maken met andere artsen. Vandaar misschien de verwarring. Maar wat jij zegt over 3 a 4 dagen meditatie was ik ook gewend van de oudere zus, maar dat is alweer 3 a 4 jaar geleden waardoor ik het mij niet meer volledig herinner.

Rompertje zit nu even af maar ze is continu in mijn beeld en dit lijkt even beter te zijn, tenzij ze gaat bijten, dan is het niet anders.

Ja ik heb inderdaad extra betaald voor het bloedonderzoek. Ik was nogal "overwhelmed" door hoe duf de poes werd gebracht naar de spreekkamer en dat er te plekke werd gevraagd: Wil je eigenlijk zo'n rompertje en had en toen ter plekke heel snel aangedaan en daarna "en had jij nou wel of niet een bloedonderzoek". Toen zei ik wel, en noemde ze alleen de prijs, en zei, ohja en het bloed was goed hoor. Vervolgens gevraagd om de factuur omdat ze die niet uit zichzelf had, waarbij ze toen ter plekke met pen opschreef: sterilisatie €100, panel v bloed €40, t-shirt €25.
Dus die bloeduitslagen ga ik zeker nog om vragen. Ook de factuur wilde ze niet per mail doen omdat ze "liever alles te plekke afhandelde".
Ze heeft al eerder een bloedtest gehad en daarvan heb ik ook gewoon de uitslagen in mijn archief. Ik had het nu nog eens gedaan om de narcose erop aan te kunnen passen en extra check of alles goed zit voor de zekerheid.

Oké, goede tip om alsnog gewoon naar de controle te gaan. Het maakt mij persoonlijk totaal niet uit of ik daar wel of niet voor moet betalen. Het is meer dat ik deze praktijk nu niet meer zo vertrouw en meer de overweging of het nuttig is, omdat de prijs is dat ze toch weer in stress daar naartoe moet.

Van de onderhuidse hechtingen wist ik niet. Ik weet dan inderdaad niet of de bovenhuidste hechting wel of niet oplosbaar zijn, maar er staat dan bij: Kom na 10 tot 14 dagen terug voor controle en "eventueel hechtingen verwijderen". Dat zou suggereren dat ze ook al weg kunnen zijn en dus oplosbaar.

Oké, wist niet dat wachtrij normaal was. Zo was het dus niet bij vorige dierenarts :).

Vannacht en vanochtend heeft ze verder veel gelegen en weer vrij lusteloos, ondanks nu tijdelijk het rompertje af, dus denk dat ik jouw advies ga volgen voor pijnstilling en haar sowieso goed in de gaten blijf houden!!!
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Oké heb dus weer gebeld en had weer een andere dame aan de telefoon, en die zei dat poezen meestal geen pijnstilling meekrijgen na sterilisatie en dat het rompertje weer aan moet. Ze zou persoonlijk niet voor een duur weekend consult gaan maar de poes gewoon nog een dag vertroetelen met natvoer en dan morgen eventueel de eigen dierenarts bellen. Zij mogen geen medicatie mee geven volgens de wet als ze de poes niet zien en daarom zou een consult + de pijnstilling zo'n 170 euro worden, maar daarnaast moet ze dan ook een half uur in de auto zitten.
Zij zei dus: zolang ze eet en drinkt is er niks aan de hand en pijn is normaal en bovendien ziet de wond er goed uit en poept en plast ze.

Conclusie: goed in de gaten houden. Heb het gewoon met 3 andere poezen compleet anders meegemaakt, waren binnen een dag weer de oude. Tsja, deze dus niet en dan ga je je zorgen maken..... Maar niks essentieels voorlopig om echt zorgen te maken, alleen in de gaten houden, moet niet achteruit gaan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door Rik »

Was dit een dierenarts aangesloten bij het/een asiel? Of waarom niet bij je eigen da?

Van dierenartsen aangesloten bij een asiel weet ik dat ze dit soort dagen hebben (massa castraties op een dag). Ik denk dat dat bij mij eigen dierenarts ook heel anders zou lopen. Hier kostte het rooie mps rompertje overigens 15 euro en kreeg ik voor beide Bono en Yuna (kater en poes) wel een heel klein flesje metacam mee (voor zo'n 4 a 5 dagen). Rompertje moest ik wel betalen maar pijnstilling, controle en eventuele complicaties zat er allemaal bij in (bij de prijs van het asiel). Pijnstilling heb ik bij Bono overigens maar één keer gegeven en bij Yuna wel 4 dagen. Bij Yuna begon de wond echt te ontsteken en moest ik nog terug voor antibiotica en nog een finale controle. Zij had wel oplosbare hechtingen maar bij laatste controle heeft ze een niet geheel opgeloste hechting toch nog verwijderd.

Maar even bij je eigen dierenarts binnen wippen kan natuurlijk ook.

Vertroetelen met natvoer...? Hier krijgen ze standaard natvoer (inmiddels kvv). Ik heb ze gehaald in het asiel in Eindhoven en die zijn heel erg pro-brok (dat was het gastgezin ook). "Je gaat ze toch wel brokjes geven?", "O dat is zo goed voor de tandjes" enzovoort. Nou, brokken zijn niet beter voor tanden dan natvoer (dat is een hardnekkig fabeltje). Vaak zelfs slechter door de koolhydraten. Maar dat zelfs een asiel en dierenartspraktijk dat zo stellig liep te verkondigen, schokte mij toch wel.

Ik hoop dat je poes snel aan het rompertje gewend raakt. 'Voordeel' van het beetje pijn wat ze nog zou hebben is dat ze ook niet al te wild beweegt en de hechtingen eruit trekt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Deze dierenarts is niet aangesloten bij een asiel.

De reden dat ik dit weekend allerlei andere mensen aan de telefoon heb gehad is omdat het weekend is..... Zowel de dierenarts waarbij ik al jaren kom als de dierenarts die ik heb gekozen voor deze ingreep zijn gesloten.... Beide hebben ze niks met een asiel te maken, maar bij de vorige heb ik zo'n massa castratie dag ook niet meegemaakt. Ik besloot vorige week om naar deze dierenarts voor het eerst te gaan vanwege alle goede verhalen en omdat ik bij mijn vertrouwde dierenarts steeds moet denken aan een andere kat die daar is overleden. Was niet hun schuld, maar ik ben gewoon gevoelig en moest elke keer bij inentingen en dergelijke huilen omdat ik daaraan moest denken.

Hmmm ik hoor inderdaad ook altijd dat brokjes beter zijn..... Dus hier is ze inderdaad nog af en toe moeizaam van de bank te krijgen met natvoer.

Inderdaad ook een voordeel dat ze niet veel beweegt.

Kan het alleen niet aanzien hoe zichtbaar futloos ze erbij ligt, lijkt wel toe te nemen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door Rik »

Het futloos zijn mag eigenlijk niet veel toenemen. Maar het kan ook aan het rompertje liggen. Zonder rompertje moet ze geïnteresseerd zo'n om zichzelf helemaal schoon te lebberen (wat niet al te veel mag bij de wond). En als ze dan nog goed eet en drinkt, dan is dat wel een positief teken. Maar ze kan ook flink last hebben van de nawerking van de narcose. Als het niet al te veel erger wordt kun je het nog tot morgen aankijken en je eigen da bellen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Hoi hoi,

Kon het echt niet meer aanzien en heb toch maar de dierenarts gebeld die de sterilisatie heeft gedaan. Op hun website stond dat ze niet werken maar voor spoed wel bereikbaar zijn. Ik keek een paar keer naar mijn poes en dacht soms dat ze niet meer leefde, zo stil met ogen half open en soms uitstekende tong niet bewegen. Dus inderdaad dat het futloos zijn echt zichtbaar toenam.

Nou die zei van: Het is nu ruim 3 dagen, de wond is echt wel dicht en ondanks wat de weekend dierenarts zei mag vanaf nu het rompertje af.

Nou jij en ook de dierenarts hadden gelijk. Nadat het rompertje af ging, begon ze te likken overal. Ook gewoon haar rug enzo, niet specifiek op de wond.
Daarna leek ze wat angstig en een wat hogere ademhaling (wat ze misschien al eerder had, maar niet zichtbaar door het rompertje), grote ogen enzo. Maar daarna ging ze spontaan weer rondlopen, eten, kattenbak, haar zus een lik geven en andersom. Bizarre verbetering in 1x! Ik hoop dat het nu zo blijft. Ze is nog wat onwennig, maar loopt toch weer rond, ruikt weer geïnteresseerd om zich heen, eet weer veel makkelijker, etc etc!

Da adviseert om morgen tijdens het inloopspreekuur even langs te komen, zeker als ze zo bleef zoals 2 uur geleden toen ik toch maar (weeeer) belde.

Het lijkt achteraf dan toch een soort angst voor het rompertje, nooit eerder meegemaakt of gehoord joh. Ach ja, weer wat van geleerd.

Dit forum heeft aardig geholpen en ook jij persoonlijk, iemand die even de tijd neemt en meedenkt en feedback geeft, echt heel aardig en fijn van je!

Bij veranderingen (ook positief) laat ik het weer weten :). Hopelijk blijft het gewoon zo. Nu na het rondlopen weer lekker aan het likken!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door Rik »

Het is niet echt angst voor het rompertje maar bedrukking over heel het lichaam. Ze is niet gewend om over heel haar lichaam die 'druk' te voelen. Yuna liet zich gewoon omvallen en ik kan me goed voorstellen dat ze zich daarna maar helemaal niet beweegt. Soort van gevangen zitten in een dwangbuis.

Gelukkig is ze nu weer een stuk levendiger. Het zal eerst wel weer even wennen zijn maar er is dus verbetering.

Die zal straks wel in een diepe slaap vallen na zichzelf een paar uur weer schoon gelikt te hebben ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door nellebel »

hier gelukkig nooit een rompertje nodig gehad na castratie. als ze er netjes afblijven is het niet nodig. mijn poezen hebben altijd pijnstilling meegehad voor enkele dagen, alleen katertjes niet. maar die ingreep is veel minder heftig en die worden bij ons ook niet gehecht maar geplakt.
bij rompertje vielen ze hier ook gewoon om en bewogen ze niet meer. echt zielig, maar soms is het gewoon nodig als de poes er een blijft likken of bijten.
hopelijk gaat het nu de goede kant op met je poes.
wat ik wel zou doen is als de rust is wedergekeerd dit bespreken met je DA. ook voor de toekomst is dit niet fijn dat je telkens een ander advies krijgt. romper aan, romper uit. wel of geen pijnstiller. dat geeft geen prettig gevoel dat er tegenstrijdige dingen worden gezegd afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. lijkt me niet fijn voor toekomstige dingen die er zouden kunnen gaan spelen, dan moet je vertrouwen hebben in je arts. dit zou ik zeker kenbaar maken aan je DA.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
S90
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2019 11:52

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door S90 »

Hi Rik en Nellebel,

Goed nieuws! Nadat het rompertje uit ging en is gaan likken, was ze binnen een uur weer de oude! Beetje laat dat ik het post, maar de positieve lijn is dus zeeeeer goed gegaan. Die ochtend werd ik alweer wakker gemaakt door 2 spelende poezen ;). Ik moet haar dus wel in de gaten houden dat de nu niet té actief wordt, maar het was dus echt het rompertje. Het was inderdaad een dwangbuis.

@Nellebel. Ik zelf heb nu ook in totaal 4 poezen laten castreren, met kater heb ik zelf geen ervaring, maar wist wel dat dat inderdaad veel minder heftig is. Maar bij alle 4 dus standaard een rompertje om, mijn wereld ging echt open toen ik op dit forum las dat dat niet bij alle dierenartsen standaard het geval is. En bij de eerste 3 standaard vooraf bloedtest, altijd pijnstilling, helemaal nergens last van verder. Nu dus voor het eerst zelf vragen om bloedtest, voor het eerst geen pijnstilling en voor het eerst dat de poes zo futloos was. Wouw, dat wat jij met je poezen had met rompertje had ik dus exact hetzelfde nu: omvallen en niet lopen.
Ik ga zeker even laten weten dat ik continu ander advies heb gehad. Het is niet voor 100% hun fout omdat we te maken hadden met weekenddiensten. Wat trouwens ook weer leerzaam is: Doe geen ingrepen op donderdag ;). Als je de keuze hebt althans. Meeste dierenartsen hebben denk ik toch wel dat ze in het weekend gesloten zijn. Hier in grote stad Rotterdam althans slechts 1 in totaal open in het weekend en die is voor mij op een half uur afstand met auto, wat weer half uur onprettig in de auto in het mandje oplevert. Maar binnen die weekenddienst dus inderdaad continu tegenstrijdige info.

Blij dat ze weer okay is! En dat rompertje zou hier echt niet nodig zijn geweest want ze zit echt niet aan de hechtingen te bijten of extreem te likken. Ze is daar op instinct juist best voorzichtig met haar tong.

Nogmaals bedankt voor het meedenken! Gouden forum dit.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lusteloos, geen goed advies dierenarts, help?

Bericht door Rik »

Fijn dat ze het nu goed doet.

Rompertje was bij Yuna uiteindelijk wel echt nodig want bij haar ging de wond ook etteren. Slechte reactie op de hechtdraad of slechte hygiëne tijdens de castratie. Kan allemaal.

Hopelijk ziet bij haar de wond er goed uit en heelt alles voorspoedig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie