Krolse poes, gecastreerde kater

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
SerenaMoon
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2020 11:49

Krolse poes, gecastreerde kater

Bericht door SerenaMoon »

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje hier op dit forum, dus excuses als ik iets verkeerd doe.
Ik heb een vraag, ik heb namelijk een krolse poes thuis, en een gecastreerde kater. Beiden binnenkatten. De kater dekt de poes, en ze lijken dit beiden leuk te vinden.
Maar ik vraag mij af of dit slecht is voor de poes?. Kan zij zo bacteriën binnenkrijgen of een ontsteking aan haar baarmoeder?. Of kan het geen kwaad?. Alvast bedankt!.
Serena
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Krolse poes, gecastreerde kater

Bericht door Kikimax »

Het kan geen kwaad lijkt mij, maar ik raad wel aan de poes te steriliseren, naast dat het ongezond is om krols te zijn (meer kans op melkkliertumoren) is het voor de poes ook heel vervelend, laat staan voor jullie, want de geluiden die ze maakt gaan door merg en been. De kater moet wel langer dan 6 weken geleden gecastreerd zijn, anders is er nog een kans dat hij voor nakomelingen kan zorgen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Plaats reactie