4 kittens tegelijkertijd castreren

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
LauraLibby
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2019 22:21

4 kittens tegelijkertijd castreren

Bericht door LauraLibby »

Hallo allemaal,

Ik heb 4 kittens over de vloer lopen. 2 van 6 maanden en 2 van 7 maanden. De 2 jongste zijn van onszelf en de 2 oudste zijn van vrienden. Nadat onze vrienden de kittens 1 week in huis hadden is er brand uitgebroken in hun huis. Gelukkig zijn de poesjes op tijd eruit gered maar het duurt nog ongeveer 2 maanden voordat ze terug kunnen in hun eigen huis. In de tussentijd logeren de kittens bij ons omdat ze tijdelijk iets huren waar je geen huisdieren mag hebben en dat gaat goed.

Maar mijn vraag. Wij willen die van ons castreren en onze vrienden ook. Ook omdat het nu 3 poesjes en 1 kater is en omdat het straks allemaal buitenkatten worden en we geen ongewenste nestjes willen. Kan ik ze alle 4 tegelijkertijd laten helpen of is het beter om ze apart te laten helpen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 4 kittens tegelijkertijd castreren

Bericht door Rik »

Ja hoor. Je kunt ze alle 4 tegelijk laten helpen. Uiteraard zal de dierenarts het een voor een doen maar je kunt ze met zijn alle brengen. Dan hebben ze ook allen tegelijk de dierenarts geur ;) Vaak wordt er wel geadviseerd ze in aparte draagtassen op te halen maar dat hangt er ook een beetje vanaf hoe ze met elkaar omgaan.

(Ik neem aan dat je toestemming hebt om de 2 logees ook te laten helpen)

Met 6 en 7 maanden zou ik dat al gedaan hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 4 kittens tegelijkertijd castreren

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij een heel goed idee allemaal tegelijk. Dan heb je maar één keer die stress.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Spirit Animal Deer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 okt 2019 23:46

Re: 4 kittens tegelijkertijd castreren

Bericht door Spirit Animal Deer »

Haal ze echt apart op! Wil ik je op t hart drukken. Ik heb het in het verleden niet gedaan >10j terug.

Dat ging in het draagmandje goed, maar thuis is het nooit meer goed gekomen tussen die twee. Het is jaren een gewapende vrede geweest tot tolereren op t laats maar vriendjes zijn het nooit meer geworden en dat terwijl ze van te voren stapelkatten waren...

Spirit Animal Deer
Vrouwtje van Mimi*, Lisa*, Sophie*, Emma*, Daisy, Mia en Rosa
* overleden
All Hail The Cat Empress Mia! 🙇🏼‍♀️🙇🏾‍♀️🙇🏿‍♀️🙇🏽‍♀️🙇🏻‍♀️
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 4 kittens tegelijkertijd castreren

Bericht door castratenkoor »

Het is verstandig ze alle 4 in een apart mandje te doen. Maar ik neem aan dat de castratie al achter de rug is bij de katten van LauraLibby.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie